Full version: Fröbeställning
Ewa smålänska höglandet
Är jag tidigt eller sent ute?
Beställt 26 olika från Impecta idag
2005 blir första året med växthus, spännande, men jag kanske har tagit mig vatten över huvudet wink.gif

/Ewa zon 4-5
pisanggoreng
Jag gjorde en första beställning från Impecta redan för någon månad sen...! ohmy.gif Men jag hade hoppats att det skulle komma en katalog för 2005 snart... tongue.gif
Helen i Piteå Zon 5
Och jag beställer aldrig förrän -05 fröer och katalog kommer, brukar bli i början på januari, jag vet av erfarenhet att det finns så mycket nyheter i alla frökataloger och då blir det bara att beställa igen, sådärför väntar jag. /Helen
Ewa smålänska höglandet
Det är inte lätt att vara nybörjare wub.gif laugh.gif

/Ewa zon 4-5
Helen i Piteå Zon 5
Du är varken för sent eller för tidig, du är som vi trädgårdsodlare är, jämt på "hugget" rolleyes.gif vad har du beställt för roliga sorter? /Helen
kerstin z5-6
För mycket finns inget som heter smile.gif eller hur Helen smile.gif
Snart sår vi -
jag väntar också med de stora best till de nya katalogerna kommit
Ewa smålänska höglandet
Men även om det "gamla" är nytt unsure.gif
då har jag ju gjort helt rätt eller fel eller sad.gif wink.gif tongue.gif

/Ewa zon 4-5
Helen i Piteå Zon 5
Jag vet inte men, jag inbillar mig att då frökataloger kommer nu och gäller inför säsong -05, då hoppas jag att fröna är plockade den här sommaren. Jag tror ju att fröna som finns i -04 kataloger är plockade -03, nog för att det säkert gror bra de också, men färska frön är ju att föredra. Dessutom är det oftast massor av nyheter de olika fröfirmorna presenterar och det kan ju finnas någon sort man vill pröva. Nu får du ju inte tro att det är FEL att beställa från -04 kataloger, det är bara (åtminstonne för mig) billigare att beställa när man har kollat in alla nyheter så slipper man skicka in flera beställningar. tongue.gif men det kan aldrig bli för mycket! /Helen
Ewa smålänska höglandet
Men då har jag ju beställt helt rätt laugh.gif
om bara en del frö gror 25 % kanske, då får jag ju ínte så mycket att ta hand om och svära över att allt misslyckas för att jag inte hinner ta hand om det rolleyes.gif rolleyes.gif
ser du, det tycker jag var positivt tongue.gif
så då kanske jag lyckas med år 2006 års frökatalog unsure.gif när jag tränar nu

/Ewa zon 4-5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon