Vår fågelbobräken höll på att dö i somras, troligen pga. att den fick för lite vatten (och möjligtvis för lite sol) ett tag. Min pojkvän tog då med sig den till hans farsa och satte den i ett jättesoligt fönster där det var jättevarmt och vattnade den ofta. Då vaknade den till liv igen, tog fart och fick många nya blad.
Det underliga är att de nya bladen inte alls ser ut som de gamla... De är mycket smalare, längre och de delar sig som en ormtunga i slutet (se mitt album: Krukväxter, konstiga). Jag undrar om det är någon som vet varför den beter sig som den gör, varför den fått ett helt annorlunda växtsätt nu och om någon varit med om något liknande?
Tacksam för svar!
/Nina
zaaritha
03-12-2004, 22:14
Inget att oroa sej för!!
Min ser ut så, när det kommer nya blad!!
Se´n blir de "normala".
Hur menar du då? Kommer det först några "konstiga" blad som delar på sig och därefter kommer "normala" blad eller menar du att de konstiga sedan blir normala? Verkar högt otroligt att de nya bladen som delat på sig senare skulle växa ihop igen iaf...
zaaritha
04-12-2004, 18:35
De som delat sej i topparna förblir så´na, men de blir breda o är ju rätt
fina ändå! Vet ej varför det blir så. Den jag har är 4 år o har både delade
och odelade.
Ok. Då är det bara att vänta på att den ska börja växa normalt igen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.