Full version: Mask i jorden
Mag
Jaa som rubriken säger...

Nyfiken som jag är kan jag ibland inte låta bli att kolla hur det går med fröerna i jorden..Och för ca: 5 veckor sedan upptäckte jag små vita maskar (jätte små) sittandes på mina arabiska kaffe bönor..Jag slängde dessa fröer och jord, provade en ny omgång och såg idag att det är mask på fröerna igen..så jag kollade igenom alla mina frö krukor och märkte att det var fullt med dessa maskar i mina jordnöts sådders också..

Så vad är nu detta??och vad ska jag göra åt det??

(Ska kanske tilllägga att maskarna inte är i krukorna där växten redan grott)
Betty
Jag gjorde en enkel sökning här på forumet och allt det här kom upp!
Sorgmyggor Det är nog sorgmyggans larver du har stött på i krukorna. De äter de späda rötterna. sad.gif
Mag
joo jag har att läst om de små rackarna, men det känns inte som det passar in ändå..det är ju som sagt bara i vissa av mina frösåddar..jaja
Betty
Har du små svarta "blomflugor" som vimsar omkring bland blommorna hemma hos dig så tror jag nog ändå att det är sorgmyggslarver du har i krukorna...
Mag
haha ok...jag ger mig då är det nog dom satarna...Time to kill
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon