amaira
Just nu står han i trädgården.

Han (hon) var precis där jag fotade rådjuren för ett tag sen. Det var bara att öppna dörren tyst och smyga ut på trappen, så står jag tio meter ifrån. Dom märker mig inte!

Det började skymma, och han var mest bakom äppelträdet, så det var inte så lätt att fota.

Kändes sådär som att "nu går jag ner för trappen, går fram två steg och sätter på blixten" - men jag lät bli.

Han var bra på att tugga, "smask, slurp" äpplen är gott tydligen, väntade bara på att han skulle rapa också tongue.gif .

Sedan kom det en ryttare ridandes på en häst, på lilla vägen bredvid, sådär knappt femtio meter bort. Han flyttade sig bakom en enbuske så han blev osynlig! Vilket busfrö! De märkte ingenting.

Sedan gick han längre bort, och mörkret faller...

En riktig sötnos minsann!!

/amaira.
Lena i Torslanda
Pampig syn!!
yla
FIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNN wub.gif
vickeva
WOW, kungligt besök i trädgården!!!
mulle
Jag blir avundsjuk, vill också ha kungen på besök!
Mulle
amaira
Det är nog bara en prins... Han (hon) är inte fullvuxen. (kanske är det nån av de små grodynglena som jag pussade på i somras??)

Spåren finns här utanför i snön. Både den här, och en stor också, som jag inte sett ännu.

Den här "lilla" har lämnat sina spår precis utanför fönstret till mitt datarum i förra veckan. Såg ut som om han stått utanför och kikat in!
Han ville nog hälsa till er.

Visst är det pampigt att ha dem så nära!

I morse stod jag och tittade på rådjuren genom fönstret, när de åt rent under fågelbordet bara ett par meter från huset.
De rensar marken från solrosfröskal.

Men att möta en fullvuxen älg - ja, det är "mäktigt" så jag nästan tappar andan.
Sulawesii
Jag är också avis!
Gossen Ruda
Han, hon, den, det??? Är ingen älgexpert men jag misstänker att det var skogens drottning som var på besök. Fint besök var det i alla fall. wub.gif
lisselbo
Hade också besök i trädgården i morse, fast en mindre gäst.
Dottern passade på att fotografera.

amaira
CITAT (lisselbo @ 02-12-2004, 21:03)
Hade också besök i trädgården i morse, fast en mindre gäst.
Dottern passade på att fotografera.

Dom e söta! wub.gif

Och Ruda, du har nog rätt. Det är nog Skogens Drottning...
*Felix matte*
Vad kul att få så fint besök. wub.gif

tror att det är sex år sedan jag såg älg här utanför huset sad.gif
Zanna
CITAT (amaira @ 02-12-2004, 15:23)
Kändes sådär som att "nu går jag ner för trappen, går fram två steg och sätter på blixten" - men jag lät bli.

Vilket kungligt besök! I går när jag var ute och gick med en kompis så pratde vi just om älgar, jag har aldrig sett någon här där jag bor - men däremot har jag set massor av rådjur och ett lodjur. Två gånger har jag sett älgspår.

Det var nog tur att du inte gick ut och fotade med blixten - en kvinna här i samhället fotade en älg som stod och tittade in genom köksfönstret, när blixten gick av så knäade älgen! Hon berättade det själv så det är ingen skröna. Lite senare var det en person som förklarade varför älgen reagerade så men jag kommer inte i håg varför. Kanske någon här kan förklara?
zaaritha
Vi har också besök av älg, rådjur o räv, fast Tessi brukar vara i sin koja,
mestadels. Ja--hon är inomhus efter midnatt....
Blev äpplen kvar ute, då snön kom plötsligt--djuren äter av dem.
Har också lagt ut hö bakom ladugården o det verkar vara populärt.
Havre, har vi i ett tråg o rådjuren äter det.
Samt potatis, morötter o frukt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon