Full version: Grattis Elvy, Grodan
*Felix matte*
Grattis alla fyra!
Helen i Piteå Zon 5
GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS! / Helen biggrin.gif
amaira
Zanna
Tack för grattishälsningarna!

Min födelsedag verkar inte bli bästa dagen på året - var i väg en snabbsväng på lunchen - trodde jag - för att köpa lite byggplast att ha på verandan hemma. När jag skulle starta bilen efter för att åka tillbaka till jobbet så gick det inte att få i växeln och ett meddelande visades där det stod att växellådan hade begränsad funktion och att jag skulle kontakta verkstaden.

Efter otaliga telefonsamtal så visade det sig att jag inte skulle köra bilen till verkstaden för då får jag ingen hyrbil - om jag nu ska får hyrbil. Går reparationen på nybilsgarantin (bilen är snart 2 år) så täcker den reparationskostnaden men ej hyrbil och bogsering. Går reparationen som motorskada så får jag betala 2 500 kr i självrisk, det täcker då reparation, bogsering och hyrbil. Jag kan inte få hyrbil förrän de konstaterat vad för slags skada det är - skaffar jag hyrbil nu och det inte är motorskada (alltså att skadan går på nybilsgarantin) så får jag stå för hyrbilskostnaden själv och det vill jag inte. mad.gif mad.gif mad.gif När man tecknar försäkringen är allt guld och gröna skogar; "man ringer ett nummer och allt löser sig och det kostar (nästan) ingenting". Sen när man verkligen behöver hjälp så blir det så här! mad.gif mad.gif

Nästa bil jag köper ska bli en Fiat - en kollega har en och de har haft mycket strul de med men Fiatförsäljaren har snabbt och utan kostnad avhjälpt felen. ...Fast när det blir dags för ny bil så har jag glömt allt strul och det blir en till SAAB, det är jag ganska säker på.

Till råga på allt har jag ont i halsen. Jag får skjuss hem efter jobbet men då vill jag inte stanna och storhandla mat till i kväll så jag kommer att servera en gourmetmiddag bestående av grillad kyckling och sallad och marängsviss till efterrätt.

Jag är säker på att kvällen blir trevlig och om några timmar skrattar vi så tårarna rinner åt eländet biggrin.gif laugh.gif Tursamt nog hade jag tänkt vara hemma i helgen så jag klarar mig nog utan bil. Nu har jag ingen ursäkt att skjuta upp isoleringen av vinden
biggrin.gif

Trevlig helg allihopa!
jessica zon6
Ett stort grattis alla fyra!!!

Vad trist Zanna på din födelsedag,hoppas resten av dan blir lyckad.En bil är ju verkligen ett nödvändigt ont.alltid är det ju någonting som strular....
hoppas allt löser sig sad.gif wub.gif

mvh jessica
renate
Betty
Grattis på födelsedagen alla fyra! smile.gif
Fenja
Grattis!
Mvh
Fenja
pejori
grattis från mej med
Copycat
Grattis ! Bättre sent än aldrig wub.gif
estet
Grattis allihopa på er födelsedag! smile.gif
Inga från Närke
GRATTIS från mig också

/Inga
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon