Tack för grattishälsningarna!
Min födelsedag verkar inte bli bästa dagen på året - var i väg en snabbsväng på lunchen - trodde jag - för att köpa lite byggplast att ha på verandan hemma. När jag skulle starta bilen efter för att åka tillbaka till jobbet så gick det inte att få i växeln och ett meddelande visades där det stod att växellådan hade begränsad funktion och att jag skulle kontakta verkstaden.
Efter otaliga telefonsamtal så visade det sig att jag inte skulle köra bilen till verkstaden för då får jag ingen hyrbil - om jag nu ska får hyrbil. Går reparationen på nybilsgarantin (bilen är snart 2 år) så täcker den reparationskostnaden men ej hyrbil och bogsering. Går reparationen som motorskada så får jag betala 2 500 kr i självrisk, det täcker då reparation, bogsering och hyrbil. Jag kan inte få hyrbil förrän de konstaterat vad för slags skada det är - skaffar jag hyrbil nu och det inte är motorskada (alltså att skadan går på nybilsgarantin) så får jag stå för hyrbilskostnaden själv och det vill jag inte.

När man tecknar försäkringen är allt guld och gröna skogar; "man ringer ett nummer och allt löser sig och det kostar (nästan) ingenting". Sen när man verkligen behöver hjälp så blir det så här!
Nästa bil jag köper ska bli en Fiat - en kollega har en och de har haft mycket strul de med men Fiatförsäljaren har snabbt och utan kostnad avhjälpt felen. ...Fast när det blir dags för ny bil så har jag glömt allt strul och det blir en till SAAB, det är jag ganska säker på.
Till råga på allt har jag ont i halsen. Jag får skjuss hem efter jobbet men då vill jag inte stanna och storhandla mat till i kväll så jag kommer att servera en gourmetmiddag bestående av grillad kyckling och sallad och marängsviss till efterrätt.
Jag är säker på att kvällen blir trevlig och om några timmar skrattar vi så tårarna rinner åt eländet

Tursamt nog hade jag tänkt vara hemma i helgen så jag klarar mig nog utan bil. Nu har jag ingen ursäkt att skjuta upp isoleringen av vinden
Trevlig helg allihopa!