amaira
Ska faktiskt fortsätta min julstädning!

Kan det vara därför som jag blir kvar här vid skärmen, och tänker, bara en liten stund till tongue.gif ?

Men jag ska ut och plocka mistlar - wooops *sätter handen för mun, de är ju fridlysta* (men inte de i mina egna träd som tar överhanden totalt, det tjänar både träd och därmed mistlar på)

Och så ska jag arrangera lite mistel ochj lite ädelgran och lite ljus och ... inte så mycket - jag skulle ju STÄDA.

Äh! det är lika bra att sätta igång

ajjö på ett tag *suckar motsträvigt*

tongue.gif /amaira (som tänker vägra redigera eventuella fel som dyker upp efter en stund)
Sollan
Urrk...julstäda borde jag göra också....
Men istället ska vi fira helgen med goda vänner, äta hemfångade kräftor. återuppliva resan på Göta kanal, dricka glögg och äta gott. smile.gif Jag får väl julstäda sedan... (men jag hittar inte stakarna!!! wacko.gif )
cala98
jag måssste stääääda nuuuuu gäsp
Betty
Efter att ha kommit in från skogen, har plockat lingonris och sånt inför stundande julpyssel, bryggt mig en god kopp kaffe och sneglat lite efter dammråttor kring hörnen så kom jag fram till att "Äsch, jag kör bara dammsugaren ett varv kring golven! Det syns ju ändå inte om jag slarvar lite... det börjar ju redan skymma där ute... rolleyes.gif biggrin.gif
Inga från Närke
Ja sitter just nu och väntar på att en liten deg lussebullar ska jäsa klart. Ska ju ta det lugnt men lite måste man göra. Tar lite varje dag och vilar emellan. /Inga
Kattgräs
...jag måste också sluta nu... dags att fixa "mellis" åt det sjuka barnet. smile.gif

Sen, efteråt, ska jag ta fram dammsugaren. Fast först måste jag fixa disken. Och spela lite spel med barnet. Eller rita lite med henne. Sen starta en tvättmaskin.

Dammsugaren får vänta. rolleyes.gif
amaira
jaha ... och jag är här igen ... sleep.gif

Har faktiskt putsat fönster i köket och torkat av lite skåpluckor.
Tänkte jag skulle bli klar till jul i år tongue.gif . Ibland får jag spara det till nästa jul ...

Först satte jag min deadline till första advent.
Eftersom det sprack, är det nu lucia som är deadline.

På det här viset kommer jag alldeles säkert att vara klar i god till före själva julen! wub.gif

Nu ska jag ut till de omtalade mistlarna - tror jag, Det skymmer här också, och så börjar jag bli hungrig...

Fortsättning följer...
Kattgräs
CITAT (amaira @ 03-12-2004, 14:09)
Först satte jag min deadline till första advent.
Eftersom det sprack, är det nu lucia som är deadline.

På det här viset kommer jag alldeles säkert att vara klar i god till före själva julen! wub.gif

Och spricker det så blir det jul igen, nästa år! sleep.gif wub.gif
amaira
CITAT (Kattgräs @ 03-12-2004, 14:11)

Och spricker det så blir det jul igen, nästa år! sleep.gif wub.gif

Japp! wub.gif

"Sen så blir det jul iigen, å sen så blir det jul iiigen å julen varar fram till påskaaaa" *Nynnar lite på en sång* rolleyes.gif
renate
Ha man det så bra som jag och är hemma för gott, kan jag städa och pyssla på förmiddagen, och sitta här på eftermiddagen eller kvällen, måste ut med hunden emellan, en större promenad vid middag och en mindre sen eftermiddag.
Gossen Ruda
Jag har börjat med storstädningen av huset, ni kommer väl ihåg bilderna från källaren? Där är det klart och arbetet fortsätter med sidoutrymmena. Toaletten är klar, det var länge sen det glänste så där. Nu håller jag på med tvättstugan och det skall nog gå också.

Sen återstår pannrummet, stööööön. Allt som låg och skräpade i resten av källaren har jag tryckt in där. Rasrisken är stor på vissa ställen. tongue.gif

Därefter är turen kommen till övervåningen. Köket, burrr! Blir kanske klar till jul.
*Felix matte*
Också jag har det bra... hemma hela dagarna smile.gif

Städa... är väl ingen ide nu när det är så mörkt och putsa fönster går inte när termometern visar -8 unsure.gif
I stearinljusens sken syns inga dammråttor tongue.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Gossen Ruda @ 03-12-2004, 17:59)
Jag har börjat med storstädningen av huset, ni kommer väl ihåg bilderna från källaren? Där är det klart och arbetet fortsätter med sidoutrymmena. Toaletten är klar, det var länge sen det glänste så där. Nu håller jag på med tvättstugan och det skall nog gå också.

Sen återstår pannrummet, stööööön. Allt som låg och skräpade i resten av källaren har jag tryckt in där. Rasrisken är stor på vissa ställen.  :P

Därefter är turen kommen till övervåningen. Köket, burrr! Blir kanske klar till jul.

I pannrummet ohmy.gif ... då eldar du väl inte i pannan (brandrisk)

Ser ut som du har jobbat på riktigt duktigt.
Du lägger väl ut nya före -efter bilder biggrin.gif

Min hälft är precis klar med julköttbullarna. smile.gif
Fenja
Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete!
Mvh
Fenja
Gossen Ruda
Det blir väl bilder så småningom, vill ha in lite solljus men molnen är för det mesta heltäckande.

Normalt eldar jag med ved när det är kallt men nu är det ingen idé när det är runt 5 plusgrader ute. Fast jag kommer inte åt pannan just nu. biggrin.gif Det får bli el.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon