Full version: Bra avmognad?
thomaswahlqvist
Jag måste berätta, min Magnolia Randy har kvar lite gröna blad, då måste den ha gillat vår milda höst på Öland. tongue.gif
kerstin z5-6
är det bra ? Jag brukar vara glad om min tappar bladen tidigt = avmognar tidigt.Men här kommer ju vintern i ett enda hårt slag med tempskillander från + 6 till minus 16 på ett dygn ....Så jag antar att det är andra premisser som gäller i norr tongue.gif
thomaswahlqvist
Ja jag tror och hoppas att det är bra, att temperaturen sjunker lååångsamt, års skotten hinner förvedas ordentligt innan vintern är här.
Och så ville jag ju visa vilket milt klimat vi har här.
Har en bekant som har en kamelia på friland, visst den har som liten haft ett tält men i år får den inget tält. wub.gif
Christer i Falköping
Jag håller med dig Kerstin. Tycker det bara är bra om de tappar bladen tidigt. De som inte gjort det, brukar få svåra vinterskador. I alla fall här i lilla Arktis.
fantastiska bilder du har Kerstin, denna är definitivt min favorit. Var hittar du dem?
Christer.
kerstin z5-6
Jag är en petnoga typ, när det gäller bilder , haha, vill ha roliga eller vackra som jag inte sett förr , så jag surfar runt på alla julsidor smile.gif Ett elände med alla popups mm... sad.gif
En bra sådan är denna danska för barn smile.gifJulelinks

testa tex" santas grafiklager smile.gif som finns på sidan
Christer i Falköping
En mycket bra sida :-)
Christer.
kerstin z5-6
Du får ursäkta juleutläggningen Thomas smile.gif
-En lång mild höst men lite frostknäppar är ju bra -Jag hoppas det går fint med dina Magnolia och att de blommar i vår
K
Christer i Falköping
Ja, ledsen för tomteinläggen. Jag håller också tummarna för din magnolia.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon