Full version: hermann-meyer
jessica zon6
Är det någon som har beställt från hermann-meyer och kan hjälpa mig? unsure.gif smile.gif
Jag har hittat en bubbelplast som verkar bra och billig,men jag har endel frågor eftersom jag inte är så bra på tyska.
måste jag ha en firma för att beställa därifrån,verkar lite krångligt att anmäla sig för att kunna loggain.Hur fungerar frakten,ingår moms och frakt???
Nu blir jag lätt förvirrad wacko.gif Kan någon hjälpa mig???

mvh jessica
Ingrid på Västkusten
Hejsan,

Östra Sönnarslövs Plantskola i Sverige är återförsäljare för Hermann meyers produkter.

Bubbelplast kan Du också köpa på Willab ( postorder) i Båstad. Elelr via Weibulls....

Hälsar Ingrid
adrian
Det kan vara väldigt krångligt med östra/meyer om man vill ha sakerna i tid...

Jag fick vänta ca:6-7 mån på växtetiketter......

Och ringde dem ett ANTAL gånger för att få höra det ena bortförklaringen efter den andra...

Problemet ligger nog i att de inte prioriterar den svenska marknaden, och sen skyller de på varandra... wink.gif
fiffigafrun
Är det bubbelplast eller de spec fästskruvarna du är ute efter? Skruvarna har nog Florum några extra av ev. Jag bad dem beställa men fick sen ett annat tips om stålvajrar vilket funkar jättebra.
Ingrid på Västkusten
CITAT (adrian @ 25-12-2004, 20:54)
Det kan vara väldigt krångligt med östra/meyer om man vill ha sakerna i tid...

Jag fick vänta ca:6-7 mån på växtetiketter......

Och ringde dem ett ANTAL gånger för att få höra det ena bortförklaringen efter den andra...

Problemet ligger nog i att de inte prioriterar den svenska marknaden, och sen skyller de på varandra... wink.gif

Växtetiketter?
Weibulls partihallarna har de vanligaste om det är sådana man skriver namn på om det kniper....har själv köpt av ÖSAB i snart fem år och har bara bra att säga om dem....

Bubbelplasten är total overkill att beställa ifrån Tyskland. Weibulls/Willab/Byggmarkander kan ta hem likaså lokala gardencenters.
adrian
jo jag vet men de som jag köpte var upptryckta inte de vanliga.. smile.gif
Innan jag handlade via dem så fick jag veta av andra kunder hos dem att detta skulle ske, men jag provade ändå, och det blev som de andra sa till mig...
På tok för lång tid...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag beställde ocksåur Hermann Mayers katalog här i Sverige och hade inga problem med leveransen.

Men varför inte beställa direkt i Tyskland?

Om du behöver hjälp p.g.a. språket så säg bara till. Hat inte glömt allt ännu

Elisabeth
jessica zon6
Jag har hittat bubbelplast rätt billigt,men är ju ändå sugen på en katalog från Hermann-meyer.Är ju då inte bra på tyska så jag skulle behöva hjälp med att skicka en beställning av katalog smile.gif smile.gif

mvh jessica
Ingrid på Västkusten
Jessica? Katalogen skickar annars Östra Sönnarslövs Plantskola :-)) så det var lättare än så ;-)

Hälsar Ingrid
jessica zon6
Bra,då får jag slå de en pling,har inte fått svar från meilet jag skickade förrut ,kan ju vara min dator som krånglar ioförsig sad.gif tack

och så var det gjort.ibland är det bra med telefon också biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon