Full version: En fråga!
renate
Nu måste jag fråga en sak.Hur får ni bilderna ni har i inläggen,jag menar animations inte foton.Advenljusstaker,snögubbar,blommor mm.Jag har tittat lite på Google och tagit några katter,men inte rörde den sig i min signaturbild,tog bort den igen.Hur gör ni???????????
Inga från Närke
Jag gick bara till
Din kontrollpanel sedan Redigera signatur. Tryck på bild lägg in adressen (egenskapen ) för bilden.
Högerklicka på bilden där du hittade den och välj egenskaper. Då kommer det upp en ruta som det står adress på, kopiera den. Adressen får inte vara för lång. Lägg in adressen i rutan du får från Odla.
För att det ska röra sig måste givetvis bilden vara en rörlig bild när du kopierar adressen, brukar för det mesta sluta på.GIF.

Ett tips. Hittar du fina bilder tag egenskapen kopiera adressen klistra in den på ett worddoc. skriv bakom vad bilden föreställer spara så har du lite adresser att kopiera in vid behov. T.ex. någon bild med blommor när någon fyller eller så.
Hoppas du förstår vad jag menar/Inga

PS Testa på testsidan. DS
*Felix matte*
testade och fick in animerad tomte med släde
jag gjorde precis som Inga... kopierade bildadressen och klistrade sedan in den i BILD-rutan.
Lycka till renate!
Kajsa
Nu ska vi se om det blev rätt?
Kajsa
Är det krångligt när man inte vill ha bort den? Dataexperten Kajsa här
kerstin z5-6
menar du om det är krångligt att ta bort den? är svaret nej -Sudda ut http// + bildadressen i din info eller byt till en annan smile.gif
Kajsa
Det låter enklast att byta till en ny, en ros kanske wub.gif
renate
Det blev bara pannkaka av alltihopa. Jag tror vi missförstodd varandra.Det var inte signaturbilden jag är ute efter.Det är bilderna under era inlägg jag menar,jag kopierade några i går,men för att får in de här lade jag in de i mitt album.Ja,ja,ja det blev inte bra,så jag pusslade istället på nätet vilket var mycket roligare.Jag blir alltid så irriterat när jag inte klara av en sk,som säkert är enkelt.

Det var sån't jag menar,men den roterade där jag hittade den.
Fialotta
Kan bero på att du inte har flasch installerat
på datorn...därför det inte rör sig...tror jag unsure.gif
Inga från Närke
CITAT (renate @ 04-12-2004, 16:10)
Det blev bara pannkaka av alltihopa. Jag tror vi missförstodd varandra.Det var inte signaturbilden jag är ute efter.
Det var sån't jag menar,men den roterade där jag hittade den.

Bilderna i inläggen och signaturen gör man samma sak med för att få in bilden.
Dina bilder är .jpg och då är de inte rörliga. Det måste bara .GIF i slutet för att de ska röra sig.
Prova om igen att kopiera egenskaperna från bilden på den sidan du hittade det och senan klistra in den efter du tryckt på BILD här när du skriver inlägget. Testa i testmiljön först tills du hittar rätt. /Inga
kerstin z5-6
Du ska alltså inte spara bilden på din dator först , bara kopiera den rörliga bilden plats =Välj egenskaper
kopiera
klistra in i redigera din signatur genom att där välja bild
renate
Det gjorde ja,men då var antingen texten för lång eller så var det fel filformat.Jag vet,jag är lite trög i bollen ibland,nu går jag och titta ltte i 'burken'.
tack för all hjälp jag fick,till slut fattar väl även jag.
kerstin z5-6
Var hittade du den ?fel filformat kan det inte vara bara gifbilder rör sig .. eller ?
Dina bilder av den som du har i dessa inlägg är ju sparade i ditt fotoalbum i alla fall -där ska de inte vara
Dzad
JPG-bilder som är animerade finns nog inte tror jag.
Går knappast att använda en Flash-bild här heller. De är som en del av sidan och inte bara som en bildfil.

GIF-bilder går däremot bra. Du kan t.ex. testa att lägga in den här rörliga bilden:
http://www.uri.edu/personal/axay5320/animation.gif
renate

Tack Agneta,det funkade.Jag tror jag vet vad jag gjorde fel.Ska försöker hitta nya bilder.
renate
Halleluja!!!!!!!!
Äntligen!!!!!!!!
Tack alla för hjälpen.
Forumet är fantastiskt.
Sommartorparn
Var hittar ni alla roliga bilder? Jag har ställt frågan förut och fått tips om några sidor, men inte fanns det inte mycket till roliga bilder där, om inte man var villig att betala någon slags prenumerationsavgift. Är det det ni har gjort, betalat? Eller ni något annat tips? unsure.gif
Kajsa
Här en bra länk

Denna gillar jag, här hittar du två sidor jul. Min julstjärna i signaturen är härifrån, titta under " Holiday Graphics " Och så finns det blommor.
kerstin z5-6
Gå till nån söksida o skriv "free clipart and animations" så har du 1000tals att välja på :)Gratis så klart -Kolla bara att det är tillåtet att länka till sidan som ju måste göras om bilden ska röra sig här .. vissa sidor gillar inte att man gör så
Kajsa

Och då hittade jag en massa tomtar Kerstin
renate
CITAT (Kajsa @ 05-12-2004, 15:47)
Här en bra länk

Denna gillar jag, här hittar du två sidor jul. Min julstjärna i signaturen är härifrån, titta under " Holiday Graphics " Och så finns det blommor.

Tack Kajsa,den hamnade i mina favoriter
Sommartorparn
Kul att det funkar med rörliga bilder!

Jag upptäckte just något mystiskt. När jag tittar på denna sida via en bredbandsanslutning så hoppar mina änglar i takt. När jag tittar på den via telefonmodem så hoppar dom i otakt. Förklara det om ni kan!
wacko.gif
Fenja
Många bilder!!!

Mvh
Fenja
Yin o Yang

Tusen tack för den länken wub.gif . Hittade genast en mysig bild till min signatur så här inför den stundande julen smile.gif . Alla animationerna var härliga biggrin.gif
Yin o Yang
CITAT (Yin o Yang @ 07-12-2004, 11:42)

Tusen tack för den länken wub.gif . Hittade genast en mysig bild till min signatur så här inför den stundande julen smile.gif . Alla animationerna var härliga biggrin.gif

Har bytt signaturbild flera gånger idag - svårt att bestämma mig blink.gif . Hinner säkert byta fler gånger innan kvällen kommer tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon