Full version: Vår fiiina gran
fiffigafrun
Det var jag som startade årets omröstning ang julgran och då jag lovade då bilder på vår gran. Se länken nedan...

Sen var det detta med julpynt, vad gillar ni? Glitter o tomtar i massor eller mera sparsmakat t ex? Byter ni till julgardiner o hela rubbet osv? Bara kul att veta...

Är nog själv lite mittemellan men kanske något mer åt det sparsmakade hållet. Gardiner o dukar byter jag inte alls för jag har inget sådant resten av året heller. Men visst julpynt kan jag def inte vara utan.

Årets julgran och levande pepparkaksgubbar o annat pynt
renate
Har du redan granen inne? den var fin.Jag har helst bara rött och silver i granen, så lite saker barnbarnen gjort.Jag har några gamla silvriga fåglar som måste vara med,en del av dem har ingen svans eller stjärt heta det väl längre,men det gör inget.Så har jag en grön kotte som hängde i mammas julgran,den måste också vara med.Lametta är viktigt,det har jag alltid,nu finns det att köper i Sverige så jag behöver inte spara det. rolleyes.gif
jessica zon6
jag brukar också klä granen första advent,eftersom jag bara har några adventstjärnor och ljusstakar,men inte byter gardiner eller har så mycke tomtar m.m.är det roligt för barnen med lite mer julstämning....har en annan jultradition,att göra ett pepparkakshus.oftast 6 kantigt,som en liten paviljong. smile.gif

adventplastjulgran
zaaritha
Inga julgardiner--men juldukar.
I granen mest röda kulor, halmfigurer, lite glitter, samt några gamla prydnader se´n Christers o min barndom.
Samlar på tomtar, så det ställs fram en hel del-- men inte nu med unga katter i huset! Nu ställer jag inte fram nå´t av porslin..........
kerstin z5-6
More is more gäller här smile.gif Ge mej kulörta kulor i drivor -men inte förrän v före jul -innegranen alltså -och ut åker den v efter nyår

Har samma smak på kulor som Fiffiga Karin -fast hon har sötast pepparkaksgubbar smile.gifsmile.gifsmile.gif

I år har jag nya Pumlor från Polen .. de är ursnygga tycker jag , gammeldags med mycket mönster i guld o vitt
fiffigafrun
Jo, visst är dom söta pepparkaksgubbarna va... Man vill nästan äta upp dem. biggrin.gif
Magdis
Här klär vi inte granen förrän kvällen före julafton, man vill ju inte hinna tröttna på den innan det ens blivit jul!
Jag har blå, röda, guld och silverkulor, glitter och guldfärgade stjärngirlander m.m. Julgardiner har jag satt upp i köket nu men de är ganska diskreta, röda hjärtblommor på beige botten. De mer juliga gardinerna kommer upp i samma rum som granen och på samma dag.
netaave
Jag ska ha mest rött och lite halm och näversaker i år. Den kläs inte förrän helgen före jul.
yla
såna fina pepparkaksgubbar laugh.gif
*Felix matte*
Röda pumlor ljus och glitter har jag i granen... inget mer. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon