Full version: Morgontidningen
Orchid
Jo, ni vet när man får tidningen på morgonen.. det är jag som prenumenerar på den, och av någon anledning ogillar jag starkt att någon läser tidningen, innan jag gör det. O så blir jag extra grinig om nån har spillt nåt på tidningen, eller rivit ut något ifrån den.. som min syster gjorde en gång. Då blev jag inte glad, fast hon tyckte att de inte gjorde nåt eftersom det bara var en reklam sida.. fast de gör väl visst nåt? smile.gif Och, jag blev så förvånad över att hon inte fatta att det klart de spelar roll, även fast jag inte vill ha sidan.. man kan ju riva i tidningen efter åt, hehe.. eller
Så det slog mig undrar om det bara är jag som är nipprig, eller om de finns andra som vill ha sin tidning ifred, åtminstone tills man läst den tongue.gif

Ja, jag är lite petig av mig wub.gif
Ralf
Jag vill ha min DN varje dag. Känner mig ej som en hel människa de dagar som tidningen inte kommer. På semestern brukar jag köpa några DN om det går, blir ju svindyra iofs men vad gör man inte för att tillgodose sina behov. När jag är ute och seglar, så åker jag mellan butikerna. (Nä det har blvit bättre på sistone men... )

De dagar som tidningen kommer sen blir jag arg, möte tidningsbudet en gång i trappen o frågade om han börjat med kvällstidningar.
Orchid
Snacka om att jag blev snopen en dag när jag inte fick min DN, utan Svd istället... lite irriterande men inte så farligt..
Men, hade det hänt igen så hade jag blivit sur
Sollan
Klart man vill ha en "färsk" oanvänd morgontidning på morgonen... Om jag får den sent eller att den inte kommit alls, kontaktar jag prenumerationsservicen. Har varje gång fått en ursäkt och prenumerationen förlängd med så många dagar tidningen har uteblivit/varit sen.
Tycker att det har funkat bra med "mitt" tidningsbud och han/hon får en liten julklapp varje år.
wub.gif
Hannele
CITAT (Orchid @ 06-12-2004, 17:55)
av någon anledning ogillar jag starkt att någon läser tidningen, innan jag gör det.

Då är det bara att gå upp tidigt på morgonen!
wacko.gif För inte ska väl andra vänta tills du är klar??
G-P har minst 3 delar varje morgon, så det går att samsas. wub.gif
Gunvor Nilsson
Jag läser DN, Norrtelje Tidning, Expressen och Aftonbladet varje morgon - på nätet! Dvs den som jag verkligen läser är DN resterande skummar jag igenom. Det står ju samma saker i nättidningarna som i pappersblaskorna! Ingen kostnad utöver det pris som jag betalar för surf och mail.

Ingen har läst dom före mej på min dator.

Ingen har spillt kaffe på dom och kladdat ner dom med smörgåsar.

Slipper bläddra förbi sida efter sida med bara annonser.

Tidningarna finns redan i datorn när jag vaknat.

Jag begär inte mer!

/Gunvor smile.gif
Kattgräs
Jag vill har RÄTT tidning (SvD) i lådan, före frukost! biggrin.gif
pejori
CITAT (Gunvor Nilsson @ 06-12-2004, 20:19)
Jag läser DN, Norrtelje Tidning, Expressen och Aftonbladet varje morgon - på nätet! Dvs den som jag verkligen läser är DN resterande skummar jag igenom. Det står ju samma saker i nättidningarna som i pappersblaskorna! Ingen kostnad utöver det pris som jag betalar för surf och mail.

Ingen har läst dom före mej på min dator.

Ingen har spillt kaffe på dom och kladdat ner dom med smörgåsar.

Slipper bläddra förbi sida efter sida med bara annonser.

Tidningarna finns redan i datorn när jag vaknat.

Jag begär inte mer!

/Gunvor smile.gif

samma här rolleyes.gif rolleyes.gif
fast jag läser GP, KVÄLLSPOSTEN ochGT istället för dn och norrtelje tidningen smile.gif smile.gif
Gunvor Nilsson
CITAT (pejori @ 06-12-2004, 20:24)
samma här rolleyes.gif  :rolleyes:
fast jag läser GP, KVÄLLSPOSTEN ochGT istället för dn och norrtelje tidningen smile.gif  :)

...ja pejori, dom är säkert lika bra! tongue.gif

/Gunvor
lotta_
Morgontidningen vill jag ha på MORGONEN. Gillar att vara först uppe, sätta på en panna kaffe, hämta tidningen och bara sitta och vakna i lugn och ro. rolleyes.gif
netaave
Jag måste också få vakna med tidningen på morgonen till min tekopp, går upp en halvtimme innan jag egentligen måste för att få den stunden för mig själv.
Eva i Skåne
Oj oj, går upp en halvtimme tidigare än nödvändigt wacko.gif . Skulle jag ALDRIG göra för att vara först med tidningen.

Här har ni en som ligger så länge som möjligt, dvs till 5.40 ca huh.gif , störtar in i duschen, hoppar i kläderna och rusar ut genom dörren. Inga mackor med till frukost och möjligtvis har tidningen blivit inslängd på köksbordet.

Sen när jag kommer hem igen vid lunchtid är jag oftast ändå först med tidningen och då njuter jag. Läser tidningen och dricker te.
Det gör mig inget om tidningen är läst innan, bara alla delarna ligger kvar i köket. Om någon vikt upp den är det mannen som kollat väderprognosen blink.gif eller något barn som kollat vad som ska komma på tv på kvällen.
*Felix matte*
Kollade på girot vem som stod som betalare för morgontidningen... det var jag tongue.gif ( eftersom vi i alla fyrtio år har kört med gemensam ekonomi så har detta ingen betydelse)
Men... om tidningen lästs av maken före mig... Näää det gör mig inget wub.gif
Är jag uppe då, så läser jag samtidigt nättidningarna här på skärmen biggrin.gif
och även om han skulle ha spillt några droppar kaffe... eller en halv kopp så skulle det inte få mig ur balans... finns väl värre grejs att bli arg för rolleyes.gif tongue.gif wink.gif laugh.gif
Ewa L
Och jag har slutat med morgontidningen!

Eftersom jag går upp 5.10 och går hemifrån 5.55 har jag knappt fått upp ögononen tillräckligt för att orka läsa tidningen då. Hur dags skulle jag då dessutom få gå upp? Nej, brer några mackor som jag tar med mig och äter när jag kommit till jobbet samtidigt som jag läser tidningen på nätet och kollar vad som har hänt på detta forum sedan sist.

Numera har vi dessutom gratistidning på pendeln och bussen. Inte så tjock men allt jag behöver veta står där. Enda gången jag saknar tidningen är alltså när jag inte pendlar, och på söndagarna kommer inte Corren i alla fall.
Blomstertanten
Delar tidningen med två granntanter !
En tredjedel av priset alltså, annars skulle jag inte ha råd.
Jag står för prenumerationen så jag läser den först !
smile.gif Klockan 5 hittar ni mig vid köksbordet med en balja kaffe
och Nerikes Allehanda !
blink.gif
kryddan
Det är fenomenalt när man kan göra så! Vi var också tre som delade på tidningen när jag pluggade. Jag och min lägenhetskompis fick den först. Hon läste den (morgonpigg) dumpade den hos grannen på väg till jobbet. Han läste den - började senare - och lämnade sedan tillbaka den till mig som ofta läste den på kvällen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon