gammelnalle
På svenska ??

Gärna ett lättåtkomligt gratis!!!

mitt stavningsprogram i words är inte precis det bästa....
Nutten
Synonymlexikon finns på nätet! Använde mig av den när jag löste korsord hehe

Svensk synonymordbok

Eller menade du så att det går att lägga in i Word? I sådant fall vet jag inte...
gammelnalle
Tack för SNABBT svar!!!

Nej jag menade inte att lägga in det i datorns rättstavningsprogram.. men att kunna slå upp...

Jätte tack!!

björn
lotta_
CITAT (Nutten @ 06-12-2004, 21:14)

Tack för länken Nutten. Den finns nu i mina favoriter, nu slipper jag slå i ordböcker. tongue.gif
pisanggoreng
Svenska Akademiens Ordbok (SAOB) finns också:

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/

De har dock inte kommit "längre" än till 'talkumera'. biggrin.gif
Eva i Skåne
Nu har jag också lagt till i favoriter smile.gif för även här bor det en korsordslösare

men

det känns nästan lite småfuskigt, lite för enkelt wink.gif men jag har ju inte testat ännu. Det ger kanske inte så mycket större val än korsordslexikon. Återstår att se... sleep.gif
gammelnalle
men hallå där....

Ett korsord som jag INTE måste ha hjälp med....vad är det...???

men å andra sidan det får inte vara FÖR svårt heller...

Lagom är bäst

svenskt ordstäv....

Mina korsordlexikon är fullständigt utslitna... fullklottrade med "nya" ord och FÖRHOPPNINGSVIS har något fastnat...

"citatmannen"
*Felix matte*
Tänk om också jag kunde börja lösa korsord igen huh.gif
det är drygt tre år sedan jag slutade efter mer än fyrtio års så gott som dagligt "fyllande"... synonymbok och olika lexikon har jag liksom "Främmande ord", men inspirationen vill liksom inte infinna sig...
har gjort några försök att "väcka den björn som sover" (inte du gammelnalle) men sömnen verkar mer likna koma laugh.gif
Tror faktiskt att jag gör nytt förök imorron och tar en fajt med Gerard Skogsberg. tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Tack för länkar. wub.gif
Eva i Skåne
CITAT (gammelnalle @ 06-12-2004, 21:59)
men hallå där....

Ett korsord som jag INTE måste ha hjälp med....vad är det...???

men å andra sidan det får inte vara FÖR svårt heller...

Lagom är bäst

svenskt ordstäv....

Mina korsordlexikon är fullständigt utslitna... fullklottrade med "nya" ord och FÖRHOPPNINGSVIS har något fastnat...

"citatmannen"

Jo då, jag slår också i böcker och ibland testar jag även "ring en vän" rolleyes.gif när inget annat funkar.

Jag tänkte bara att om jag får så mycket fler synonymer när jag söker på nätet att det blir en vana att alltid söka där först så kan det bli för lätt mot att leta i olika korsordsböcker, uppslagsverk osv, men nätboken kan förstås inte heller vara komplett utan bara ett komplement, så jag kommer säkert att testa

smile.gif rolleyes.gif tongue.gif
renate
Jag har ingen tålamod att slår i lexikon när jag löser korsord,antingen jag kan eller så får det vara.Har lite svårt för svenska korsord,löser hellre tyska de kan jag bättre. Det är inte så ofta jag tar mig tid till korsord.
Just nu pusslar jag på nätet.
Ann-Christin Lindberg zon II
Kolla här - bästa korsordshjälpen:

DipBox

Oslagbart! wub.gif smile.gif laugh.gif
Orchid
CITAT (Nutten @ 06-12-2004, 21:14)
Synonymlexikon finns på nätet! Använde mig av den när jag löste korsord hehe

Svensk synonymordbok

Eller menade du så att det går att lägga in i Word? I sådant fall vet jag inte...

toppen.. finns i mina favoriter nu också smile.gif
amaira
Ja, båda länkarna har hamnat även bland mina favoriter wub.gif .
Tack!

/amaira.
gammelnalle
Tack så mycket

alla 3 är "favoritiserade"

björn
gammelnalle
Förlåt om jag kommer dragandes med en gammal tråd....

men jag fick ytterligare en adress till lexikon...

Svensk-engelskt
Svensk-albanskt
Svensk-bosniskt
Svensk-finskt
Svensk-grekiskt
Svensk-kroatiskt
Svensk-ryskt
Svensk-spanskt
Svensk-turkiskt
Svenska ord
Egna tillägg
Bildteman
Att använda Lexin
Om Lexin
Om Lexin på www
Frågor och svar
Statistik
Andra webblexikon

här har ni den

åså det där med korsord...

jag fick en hel hoper med "gamla" (för mig nya) veckotidningar där det även fanns korsordsbilagor...

den tidigare ägaren hade lämnat alla korsord oifyllda... förutom de allra svåraste.....

gissa om man blev avis...
själv måste jag "öva in mig" på de lättare innan jag går på de svårare........
Kjellepelle
CITAT (gammelnalle @ 22-12-2004, 21:23)
åså det där med korsord...

Jag använder mig av www.ekelundh.com/korsord/ Det är bara att fylla i dom bokstäver man vet, så får man en lista på alla ord som är tänkbara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon