Full version: såsugen...
kiki
Jag har för mig att jag sådde pelargonfrön rätt tidigt, typ i januari redan, nå't år. (Lustigt nog är det bara mina frösådda jag lyckats hålla liv i, sticklingar har jag ihjäl på rekordtid....)

Hur tidigt kan man så dem? Känns som om det var länge sedan det var vår.... Tur att detta forum finns så man håller sig vid gott humör över vintern...!
Sollan
Januari, februari eller när man inte längre kan hålla såimpulserna i styr smile.gif
kiki
I morgon alltså... biggrin.gif Nä, men då är det som jag minns alltså... Jag kan med andra ord beställ dem nu och dregla över dem några veckor....
kerstin z5-6
Det känns som om frö känner på sig när de är sådda på rätt sida året -1 januari alltså går det fint att så -Se till att du har x ljus bara smile.gif
uno
Har Du bra ljus kan Du så när Du vill. December är en bra månad.
kiki
Alright!
Sambo not so happy.
Ingrid på Västkusten
Men några få pelargonfrökrukor kan ha inte ha så mkt emot :-) fast det stannar sällan därvid.....
kiki
Pelargonsådderna är ju bara början... rolleyes.gif Sen ska ju resten i jorden under våren.. men det är ju så kul, så han är nog glad att jag är glad. Typ... wub.gif
Norrlänning
Själv så kommer jag att börja så lite pelargonier och änglatrumpet i slutet av december.
Då hinner dom växa till sig lite.
Sollan
CITAT (kiki @ 07-12-2004, 19:07)
Sambo not so happy.

Det brukar bli bättre! Min sambos stilla muttrande över sålådor och krukor övergick till att han själv kom hem med en massa nya fröer. wub.gif Men han påstår envist att han är h-e-l-t ointresserad...
kiki
Ja, jag kan ju alltid hoppas... Men det känns avlägset - när jag ville visa vad jag skulle köpa för fröer sa han med eftertryck "jag bryyyyyr mig inte." Vilket jag tolkade som att jag kan slå bakut när det börjas diskuteras golf i sommar sen och kontra med samma avsaknad av engagemang... rolleyes.gif Jag menar herregud. Det BLIR ju iallafall nå't når jag sår... Han är söt ändå, han brukar komma dragandes med lite kryddväxter framåt våren i alla fall..
kerstin z5-6
Du får ser det så att detta är din hobbt , man kan inte begära att ens partner ska vara lika uppfylld .Kanske är det inte ens alltid önskvärt .
Det är bra att ha något eget tycker jag
Dämed inte sagt att de behöver bilda föreningar mot trädgård .. som här LOL laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Sollan
Sambon mångåriga, t-o-t-a-l-a ointresse vände i samband med att jag anlade en damm. Jag tror att dammar tilltalar män av någon anledning!
Så han han grävt den dubbelt så stor, bygger bäckar, filter, bryggor, broar och anlägger belysningar. Trädgårdsbacillen har slagit till... Detta konstaterade jag efter det att han med viftande armar och med stor entusiasm berättade hur vi ska anlägga vissa delar av trädgården.
Och jag är så nöjd... wub.gif Inköpen av växter sköts av mig. Förmodligen har han en aning om kostnaderna eftersom han faktiskt har uppmuntrat mitt frövansinne...
LenaTuring
CITAT (Sollan @ 15-12-2004, 15:48)
Sambon mångåriga, t-o-t-a-l-a ointresse vände i samband med att jag anlade en damm. Jag tror att dammar tilltalar män av någon anledning!
Så han han grävt den dubbelt så stor, bygger bäckar, filter, bryggor, broar och anlägger belysningar. Trädgårdsbacillen har slagit till...  Detta konstaterade jag efter det att han med viftande armar och med stor entusiasm berättade hur vi ska anlägga vissa delar av trädgården.
Och jag är så nöjd...  :wub: Inköpen av växter sköts av mig. Förmodligen har han en aning om kostnaderna eftersom han faktiskt har uppmuntrat mitt frövansinne...

Det där låter ju fin fint för dig!

Det börjar dra väldigt mycket i sånerven nu, men väntar nog lite till på ljuset (även om jag har extaljus, men där har jag ungdomar från sommaren-04=krukväxter). rolleyes.gif
kerstin z5-6
vatten - dammar - män -pojkar- barkbåter -nåt är det smile.gif men damm är ett bra sätt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon