Full version: Orlaya grandiflora
torvan
Är det nån som har erfarenhet av den? Får för mig att den påminner om stjärnflocka, stämmer det? rolleyes.gif torvan
kerstin z5-6
Nja det är en vildväxande anuell - Tyskland verkar den finnas bla -Här är en bildlänk med lite om den
sök på O-Orlaya
Blomstertanten
Får inte upp bilden sad.gif

Men fick den här

Inte vad jag tänkt mej, men otroligt söt ! rolleyes.gif
Blomstertanten
Får inte upp bilden sad.gif

Men fick den här

Inte vad jag tänkt mej, men otroligt söt ! rolleyes.gif
kerstin z5-6
Den var ju söt -Nu har jag fixat länken! i första inlägget -det går tydligen inte att länka direkt till växter på O , man får söka själv via huvudsidan -trevlig sida hursomhelst som jag tittar på ibland smile.gif
torvan
Tack för den länken, den har sparats. laugh.gif Var nog lite för snabb med min fråga förut. Jag är ute efter en ettåring som jag tänkte ha innan mina stjärnflockor har blivit nåt. Just det vilda vill jag ha för dom ska vara i en lite vild, vit rabatt, om det går som jag tänkt rolleyes.gif torvan
torvan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Hittade den just på raravaxter.com! laugh.gif laugh.gif
kerstin z5-6
Aha , ja då passar den ju bra !
kerstin z5-6
Kom på att även vit trädgårdsnattviol vore fint där :9
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon