fruberglund
Nu ar vi i Cairns dar vi har hittat ett billigt internetcafe och for forsta gangen pa resan har vi tid att satta oss ner och surfa lite smile.gif

Vi har det superharligt och i nulaget har vi tagit ca 1000 bilder sa det kommer finnas massor att se nar vi kommer hem om ca 1 vecka...ja, vi har 1 vecka kvar i varmen nu tongue.gif tongue.gif

Imorgon aker vi ut till Fitzroy Island, en o ute vid barriarrevet pa ostkusten.

Hittills har vi gjort massor, har ar nagra smakprov.

For mig som ar djuralskare har det har varit en upplevelse jag kommer bara med mig hela livet. Jag har namligen bade fatt mata en delfin (en av 6 utvalda av ca 100 personer) och kangurur och halla i en koala. Koalan har jag ett jattefint foto pa nar jag haller i den laugh.gif

Vi har aven varit och sett the Pinnacles (nagra gamla stofilgrejer:) ), salar, sjolejon, underbar natur, Remarkable Rocks (berg som formats av tidens tand) m.m. m.m.

Massor med blombilder och vaxtbilder har jag tagit. Bland annat pa vaxter jag har inomhus som ar stora trad har.

Nu ska vi ut och shoppa lite i Cairns city.

Ha det bra sa syns vi pa Odla om en vecka.

Varma kramar, fru Berglund

smile.gif smile.gif
wolkenkrabber
låer som om du har en toppen semester.. skulle gärrna åka till australien, hoppas det kommande veckan blir toppen! hare gott smile.gif
Berith
Åååh så härligt det låter! wub.gif

Välkommen hem igen. Ser fram emot alla fina bilder. biggrin.gif
amaira
Åh så underbart ni verkar ha det!! wub.gif
Fantastiska äventyr!!! Förstår lyckan att få komma dessa djur så nära wub.gif .

Bröllopsresa... Lyllo er ...

Väntar på att få se bilder när ni komemr hem!

Kram/amaira.
Caprice
Låter riktigt skönt... wub.gif

Väntar med spänning på foton..

Caprice
Tesa
Hihi..du har inga ä, å, och ö ju....sånt tänker jag aldrig på att det faktiskt inte finns i andra länder....(är ju bara här..)

Låter som om ni har det alldeles underbart.....
renate
Tack för ditt livsrecken från Australien,ser fram emot dina bilder från det stora äventuret.
Apropo ä&ö det har vi i Tyskland med,inte å men ü istället. tongue.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon