Tar de jag kan något om sedan får väl andra fylla på

Kan också finnas andra metoder än de jag föreslår
Erythrina crista-galli,-stratifieras
Sollya heterophylla, ljust och varmt -gärna undervärme och plast täckning , så ytligt de är ljusgroende- osh seeega .. tålamod
Actinidia -kan ta lääänge att få upp men är varmgroende -grodde hos mej först efter 2 månader.
Calycanthus floridus,verkligen läcker ! En sån vill jag ha med -doftar banan anannas och jordgubbe ! Gissar att den vill ha en kallperiod eftersom fröna mogna sent i oktober
Ceratonia siliqua,(carat , som i diamantstolek )har en gång mätts efter fröet till detta :)Ska vara relativt lättgrott , minns inte om jag prövat det men -blötlägg i vamt vatten -kanske över natten , så fröet svullnar upp lite , ta en nål och punktera skalet innan du blötlägger -gror på 3-4 v
Enkianthus campanulatus, surjordsväxt -mycket fin , sås i värme 18- 21 C
håll ,fuktigt men inte vått--viktigt med så färska frö som möjligt
Dodechateon meadia, Kylas , lite oregelbunden groning
'
Glaucidium palmatum, -Kylas - 6-8 v -långsam,och oregelbundet groende , blir ofta ett enda ynka blad, hjärtbladet ! som vissnar ner tidigt -obs -den är inte död utan sover , planteras ut -även om den somnat :)Nästa år kommer de riktiga bladen , skola om tidigt - var försiktig med roten -tål EJ att torka !Ibland 2 köld turer.
Lycka till -intressanta fröval -varifrån beställer du -och har du möjligtheter att övervintra dessa inne ?
Du måste berätta hur det gick
K