tomba
Hej! jag e tillbaka! efter två veckors sjukskrivning fick jag nog. nu undrar jag har ni några ideer om utelyktor som man kan göra själv is, snö, eller andra grejer. Har testat att forma en snöhög till olika former och på alla avsatser la jag en kakelplatta (talrik el what ever) med en liten marshall på det såg festligt ut. Längs med en skottad trädgårdsgång stack jag en gång ner uteljus (olje) så att de sken igenom snön, och gav en ganska kul effekt. Hålen lutade jag utåt en aning så att de inte syntes. Men nu har jag ideetorka. hjälp mej!!!! sad.gif
KURT
Man kan ju alltid hälla vatten i en större hink och sätta i en mindre och låta det frysa så får man en lykta.
mulle
I min nyinförskaffade bok "Ljussätt din trädgård" finns en idé som jag själv tänker förverkliga. Den går ut på att man fyller ballonger med vatten och lägger dem i frysen. Av isbollarna bygger man sedan en klassisk snöbollslykta!
Om det är kallt kan du också göra en isykta så att du fyller en vanlig plasthink med vatten och låter sidorna frysa till några cm tjocklek. Sedan knackar du hål i bottnen, häller ut det vatten som ännu inte frusit och lägger i ett ljus. Alltid fint men det kräver förstås ordentligt med minusgrader utomhus!
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon