amaira
Jag "samlar" på såna här små figurer. Men antalet är inte det viktiga, utan hur de talar till mig.

De är bara för ljuvliga, mina små älvor, änglar, troll och tomtar som jag har.
Här har jag fotat några av dem.

De ska vara vackra, ja UTSÖKTA!

... ha utstrålning och personlighet...

De ska tala till min fantasi,

ge min romantiska sida näring,

och göra mig GLAD.

Viktigaste av allt: De ska bidra till att öppna mina inre dörrar, till min egen inre värld...

De hör till de saker i min vardag, som ger mig mina vingar wub.gif .

/amaira.
fiffigafrun
Själv är jag nog lite tudelad till detta med prydnadspryttlar. Det får inte bli "för gulligt" liksom. Men den engelska författaren Cicely Mary Barker's flower fairies är jag nästan lite såld på. Har nån gammal bok av henne med jättefina bilder. Dessa feer går att köpa som små figurer också, bl a på: www.efairies.com

http://www.flowerfairies.com

Min favorit är nog Red Champinon...
Yin o Yang
Är inte heller så mycket för prydnadssaker, men när jag ser Dina utsökta figurer är jag nästan benägen att ändra inställning sleep.gif . De är verkligen vackra och utvalda med eftertanke wub.gif
Christoffer
De där kylskåpsmagneterna (om det nu är det?) skulle jag också vilja ha... Var köpte du de någonstans?
amaira
CITAT (Christoffer @ 09-12-2004, 15:37)
De där kylskåpsmagneterna (om det nu är det?) skulle jag också vilja ha... Var köpte du de någonstans?

På Hötorget (Stockholm), gatuförsäljning, för flera år sedan.
Älvorna alltså. Trolltjejen köpte jag på Växus Åkeshov (numera Plantagen) och tomtarna efter förra julen nånstans, minns ej.

De här blomälvorna är ljuvliga, har dem som bokmärken. wub.gif

/amaira.
Christoffer
Jag får kolla på Plantagen, de kanske har något liknande. Just älvor är väldigt fint att ha på kylskåpet. Har bara någon slags rolig, grön hund, en Portugaltupp och ett konstigt bi.
*Felix matte*
Så vackra "figurer" du har amaira. wub.gif
En av mina systrar samlar på vackra änglar i olika storlekar... (jag bidrog faktiskt med tre st. som jag hittade i Jkpg i våras)...
ska ta några kort om det blir att hälsa på hos henne i veckoslutet.
*Felix matte*
Äntligen hittade jag tråden biggrin.gif ett par bilder lyckades jag med...de andra var helt suddiga tongue.gif laugh.gif

pejori
ÅÅÅ så fina änglar wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon