Full version: Lägga pussel....
Ann-Christin Lindberg zon II
Hej!

Jag håller på och julpyntar lite grann och när jag rotade i förrådet hittade jag min mammas gamla pusselkartonger. wub.gif Då kom jag att minnas hur vi alltid lade pussel i mellandagarna, hela familjen när jag var liten. Vi satt runt matsalsbordet och åt julgodis, pratade, skrattade och försökte hitta bitar... wub.gif rolleyes.gif Det var såååå mysigt!

Nuförtiden, med 3 pigga och lekfulla kissar --
wub.gif är det en OMÖJLIGHET att lägga pussel! De små bitarna är bara alldeles betagande att jaga runt i huset, gnaga på osv. wub.gif wacko.gif Annars är det också vääääldigt mysigt att lägga sig mitt i det halvfärdiga pusslet, så att alla blickar vänds mot ens egen fantastiska gestalt! laugh.gif wub.gif Ja ja, nog längtar jag efter att kunna lägga pussel, men jag älskar katterna ännu mer!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Lite tankar i julstöket - hej så länge!
Posse
CITAT (Ann-Christin Lindberg zon II @ 09-12-2004, 10:47)
Nuförtiden, med 3 pigga och lekfulla kissar --
wub.gif är det en OMÖJLIGHET att lägga pussel! De små bitarna är bara alldeles betagande att jaga runt i huset, gnaga på osv. wub.gif  :wacko:  

ohmy.gif Personligen anser jag att katter inte ska få vara uppe på borden.

Förresten tror jag nästan jag läst någonstans att det ska finnas "virtuella" puzzel att s.a.s. lägga på datorskärmen. unsure.gif
mulle
Förlåt, men som ägare till två katter måste jag bara fnissa...
"Personligen anser jag att katter inte ska få vara uppe på borden. "
Det anser jag också. Men det anser inte mina katter och då finns det ingenting i världen du kan göra, absolut ingenting...
Mulle
Posse
CITAT (mulle @ 09-12-2004, 11:19)
Det anser jag också. Men det anser inte mina katter och då finns det ingenting i världen du kan göra, absolut ingenting...
Mulle

Har du testat med att spruta vatten på dem?
Ewa L
CITAT (Posse @ 09-12-2004, 11:09)
Förresten tror jag nästan jag läst någonstans att det ska finnas "virtuella" puzzel att s.a.s. lägga på datorskärmen. unsure.gif

Någon som har en länk?
mulle
Jag har testat ALLT och katterna är därför kloka nog att aldrig mera gå upp på borden när jag ser...
Men då jag närmar mig hör jag ibland dunsen som talar för sig själv...
Och katthåren på bordduken talar också de ett tydligt språk!
Situationen är i och för sig OK så länge det inte finns risk för att de hoppar upp mitt i maten!
Vi har förbjuden kattparkering i sängen också då min man är hemma (han jobbar på annan ort). Då de första snarkningarna hörs från hans sida kommer en av katterna smygande och ålar sig platt och mycket långsamt till min armhåla... Min man behöver bara vända på sig i sömnen för att katten ska vara borta igen!
Mulle
mulle
Här finns för övrigt virtuella pussel och en massa, massa annat mer eller mindre trevligt som spela patolog eller bordellmamma...
Mulle
http://www.lankarkiv.com/kategorier/spel.html#yeti
Posse
CITAT (mulle @ 09-12-2004, 11:37)
Då de första snarkningarna hörs från hans sida kommer en av katterna smygande och ålar sig platt och mycket långsamt till min armhåla...

Den kanske upplever snarkningarna som spinnande... rolleyes.gif
Iza
Jag letar efter ett stort pussel med fina blommor,trägård eller likn. som jag ska lägga i jul. Avkoplande och roligt, bara för mig. tongue.gif
LenaTuring
CITAT (Iza @ 09-12-2004, 13:19)
Jag letar efter ett stort pussel med fina blommor,trägård eller likn. som jag ska lägga i jul. Avkoplande och roligt, bara för mig. tongue.gif

Skulle jag också kunna tänka mig.
Det var länge sedan något puzzel blev lagt här, men det är ju faktiskt både socialt och avkopplande (man kan vara många på ett puzzel om det är stort och om man vill). smile.gif
jessica zon6
Det händer att jag lägger en del puzzel på datorn.
En rolig sida:www.jigzone.com

mvh jessica
lisselbo
CITAT (mulle @ 09-12-2004, 11:19)
Mulle

Kan bara instämma.
Vintertid brukar jag tillbringa kvällarna med att lägga pussel, vilket mina katter tycker är väldigt tråkigt för då får dom ju inte min uppmärksamhet till 100 %.
Då är det väldigt kul att hoppa upp på pusslet och sitta där och stirra mig rätt i ögonen och vifta med svansen, relultatet blir ju då pusselbitar överallt.
Men dom börjar lära sig att det bästa är nog att inte hoppa upp på pusslet.

Min ena katt gjorde bort sig förra året då hon satt sig helt trotsigt och kissade i pussel kartongen med pusselbitar i, det blev en vild jakt i huset innan jag fick tag i henne, bar tillbaka henne till pusslet och tryckte ner nosen i kisset. Hon gör nog inte om det igen, skulle jag tro.
Hon är inte i närheten av pusselbygget så speciellt ofta, hon kommer nog ihåg.
Ann-Christin Lindberg zon II
CITAT (mulle @ 09-12-2004, 11:37)
Jag har testat ALLT och katterna är därför kloka nog att aldrig mera gå upp på borden när jag ser...
Men då jag närmar mig hör jag ibland dunsen som talar för sig själv...
Och katthåren på bordduken talar också de ett tydligt språk!
Situationen är i och för sig OK så länge det inte finns risk för att de hoppar upp mitt i maten!
Vi har förbjuden kattparkering i sängen också då min man är hemma (han jobbar på annan ort). Då de första snarkningarna hörs från hans sida kommer en av katterna smygande och ålar sig platt och mycket långsamt till min armhåla... Min man behöver bara vända på sig i sömnen för att katten ska vara borta igen!
Mulle

Jaadå, Mulle! Så är det - de är allt ena riktiga ögontjänare! Och så har jag mitt stora bord i vardagsrummet och dit finns ingen möjlighet att stänga till.. tongue.gif

Men, de är det käraste vi har och jag lägger väldigt gärna pussel på datorn!

Tack för länkarna allihop! wub.gif

Förresten, apropå snarkning: När min nuvarande make sov över hos mig första gången (han snarkar HÖGT!) satt Nisse (nu 12 år gammal) vid sidan om och tittade fascinerat på denna högljudda näsa, och SÅ! Lappade han till näsan med tassen i full fart och stack sedan och gömde sig ögonblickligen! Tror ni att jag skrattade.... laugh.gif wub.gif rolleyes.gif
Christoffer
Jag har hört att äldre pussel kan ha ett samlarvärde, och då pussel från en tid som 80-talet. Men det är bara vad jag har hört...
renate
Här kommer en länk där man kan pusslar dagens pussel gratis.
Pussel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon