Vilken är den snyggaste och mest tacksamma tagetesen? (som går att beställa frön fran här eller impecta helst). Sambon kanske står ut med småkrukeinvasionen i vår om jag odlar hans favvisblomma i nå'n cool variant...
Gillade " Vanilla F 1 " vit och 40 cm hög den kunde man blanda med allt i rabatterna. Den blev stor och stadig, välte aldrig i regn. Nu är det flera år sedan jag odlade tagetes men annars dom röda sorterna är fina, titta på
" Favorite red " också Impecta
Louise i Göteborg
09-12-2004, 16:26
Varför inte en småblommig typ 'Lemon gem'? Dessa pytteblommor står länge och bildar blommiga kuddar. Fin utfyllnad både i kruka och rabatt. Dom luktar lite mindre, vissa av oss har lite svårt för den starka doften......
Åsa, mälardalen zon 2
09-12-2004, 16:55
mr majestic ca 25cm hög
http://www.impecta.se/vaxtbilder/stora/8792.jpgeller Harlequin som jag odlade iår, den blir dock ganska hög ca 60-70cm
Jag kollade på Vanilla faktiskt, och nå'n av de röda sorterna.... När ska man börja så dem? Jag hade Tangerine Gem förra året, väldigt tacksam - den sådde jag väldans sent tror jag. Tack för tipsen!
Det räcker i början av april, annars drar dom iväg.
ÅSA
Den var snygg Harlequin, nu blir jag frestad.
Gillar en sort som heter Tiger Eye, de tålde hela den regniga sommaren.
Ciczi
Busktagetes-trädgårdsmästarfavorit.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.