ester
wub.gif Nu har min lilla dotter fötts wub.gif och vi läser redan trädgårdsböcker tillsammans (hon är 2 månader). Till sommaren så önskar hon sig en egen trädgård och tänk så lämpligt att det finns en bit av den inhägnade trädgården som är vildvuxen och bara väntar på att få bli en fin lekträdgård åt lilla Astrid.
Den vildvuxna trädgårdsbiten är ungefär 10x15 meter stor och nu växer där högt gräs och gullvivor och det är lite lagom knögglig mark.

Hur gör jag den fin och användbar på bästa (och gärna billigaste) sätt? Gunga vill hon ha och sedan vill jag att det blir en vacker och spännande barnträdgård.
gammelnalle
Grattis ester !!!!!!!

Någon gunga lär väl inte Astrid behöva nu till sommaren.... ????

mmmmm Gullvivor.... sommar.... mmm...
Hannele
Grattis!
Hög tid att plantera träd att klättra i!
ester
CITAT (gammelnalle @ 09-12-2004, 20:30)
Grattis ester !!!!!!!

Någon gunga lär väl inte Astrid behöva nu till sommaren.... ????

mmmmm Gullvivor.... sommar.... mmm...

Trädgården ska börja "byggas" till sommaren så även om hon inte behöver en gunga denna sommaren så kommer den säkert att uppskattas nästa, då trädgården förhoppningsvis är klar och har tagit sig.

Vivorna vill jag ha kvar, men för övrigt måste marken fixas, bort med våtgräs etc. Hur sparar jag bäst vivorna? Jag har både gula, tvåfärgade och de vackraste - de mörkröda! smile.gif
Snöflinga
GRATTIS till lilla dottern ! Det är klart att lilla bebben skall ha gunga. En liten sandlåda och ett smultronland. Gräsyta med plats för en badpool tror jag nog vore uppskattat.

Lycka till rolleyes.gif
*Felix matte*
Grattis till den lilla! wub.gif vackert namn...jag har det som andranamn efter barnmorskan som förlöste min mamma. biggrin.gif
ester
CITAT (Snöflinga @ 09-12-2004, 21:40)
GRATTIS till lilla dottern ! Det är klart att lilla bebben skall ha gunga. En liten sandlåda och ett smultronland. Gräsyta med plats för en badpool tror jag nog vore uppskattat.

Lycka till rolleyes.gif

Sandlåda blir det ingen. Vi har tre katter och att försöka hålla dem borta från lådan blir nog omöjligt. Vill hon gräva så finns det små köksland hon kan få rensa laugh.gif Smultronland blir bra! Här trivs smultronen i vägkanten och i grannens kohage,men det är klart att vi ska ha vår egen odling!

Pallkragar är beställda, för vår jord är så dålig. Bortåt 10 stycken ska stå på södersidan om stallet och ge färska grönsaker till barnmatspuré till sommaren. Tänk vilken tur Astrid har att få växa upp i en sådan vacker natur wub.gif
Fenja
Grattis till lilla Astrid! Jordgubbar vill hon säkert ha och ett litet land där ni kan odla snabbväxande saker som: Ärtor, rädisor, lite sallad, dill, persilja och annat som man kan äta och några ätliga sommarblommor (ringblommor, krasse och blåklint) som hon kan plocka av till mamma också!
Vi får väl se bilder?
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon