Full version: Grtimjan
torvan
Jag hller p att ska efter frer till grtimjan men hittar det ingenstans. Nn som har nn id? rolleyes.gif torvan
Fenja
Har du kollat Impecta och Rara Vxter? Annars skulle jag tro att det finns i bde Nelsons och Weibulls sortument...
Mvh
Fenja
sa, mlardalen zon 2
Alla timjansorter brukar inte frkas med fr, har fr mig att ngra sorter r sterila och liknande s de frkas vegetativt istllet, kanske grtimjan hr till de sorterna fr det verkar inte finnas frn hos frfirmorna.

rtagrden brukar ha fr till de flesta kryddvxter, men nr det gller kryddvxter som inte frkas s ltt med fr s har de plantor till salu och i rtagrdens sortiment finns enbart smplantor av grtimjan, ej fr.

Efter lite skning p utlndska sidor verkar det som om man ofta frkar grtimjan via delning (troligtvis fungerar ven sticklingar bra, det brukar ju fungera p de flesta andra timjansorter).
torvan
Tack, d fr jag tnka om. Ska ha nt mellan fogarna i landsstenen men fr kanske fortstta med backtimjan. Den r ju fin ocks wub.gif torvan
Alpiner i Halmstad
Timjan r ltt att frka med sticklingar.
Vi rensar bort stora torvor av grtimjan varje r.
Hr av Dig om 4 mnader, s kan Du f vad Du behver.
M.v.h. Bernt
birgitek
Grtimjan r jtteltt att dela. Jag kpte en planta, delade den i fem delar, nu har jag massor.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon