Full version: Företags websidor
Berith
Såg idag att en aktuell person som varit medlem här sedan starten - utan att delta i diskussionerna! - skrivit in adressen till sitt företags hemsida. Jag tycker att det är att få lite gratis annonsplats för att göra reklam för sitt företag. Nu är det ju inte säkert att det var menat så, eftersom det ändå verkar som om ingen uppdatering gjorts på hemsidan på ett par månader, men just idag är det nog en hel del som tittar in där.

huh.gif
Gunvor Nilsson
Den hemsidan har funnits där hela tiden utan att ägaren gjort någon affär av det här på forum. Även en företagare kan behöva ett privatliv och ha utbyte med andra växtfreakar som vi! tongue.gif Vi ger varandra inspiration i vardagslivet som vi så väl behöver! wub.gif
*Felix matte*
Cilla har också företagssida. biggrin.gif
Läste igenom villkoren för medlemsskap
där finns inget förbud mot reklam.
Förresten så ges ju adresser hejvilt
till olika företag - fröfirmor mm. tongue.gif
Berith
Visst! Men om han nu är så intresserad av samma underbara ämne som vi så borde han väl ha synts till sedan starten? Eller....? Om hemsidan hade handlat om odling och trädgård hade det ju varit helt rätt plats att göra reklam på.

Att det diskuteras en massa olika firmor som rör trädgård och länkas hit och dit är ju mer naturligt i ett sånt här forum. Det gäller ju också privata hemsidor som tillhör medlemmarna här. Men jag tycker nog att det är liiiite annorlunda med personer och företag som inte har nån naturlig anknytning hit.

Och Cillas hemsida räknar jag inte av just den anledningen!
*Felix matte*
Du har helt rätt Berith.

biggrin.gif
Gunvor Nilsson
CITAT (Berith @ 28-02-2003, 07:13)
Visst! Men om han nu är så intresserad av samma underbara ämne som vi så borde han väl ha synts till sedan starten?

Mittåt Berith! Jag tar tillbaka! Jag var inne på en helt annan person! sad.gif Det är fler personer med företagsamhet på forum! Sorry! sleep.gif
Helen i Skåne
Oups! Det är nog inte mig du menar, men om man inte har någon annan sida just för tillfället kan man väl få skriva den man har? sad.gif
Berith
Tänkte inte på att det kunde missuppfattas vem som är 'dagens aktuella person'... (jag menade födelsedagsbarnet...)

Vem räknade ni andra som aktuell person? blink.gif

Helen, dej tänkte jag inte på alls! wub.gif Har du inte några flera hemmafixade attiraljer att visa?
yla
ja men om man har en firma o man kan skriva sin hemsidesadress på sin info så tycker inte jag att det gör ett dugg om den sidan råkar vara personens firma för firman är säkert personens skötebarn om det är en egen så varför inte få ha den med jag menar att var o en går ju in o tittar ev egen fri vilja o det kommer ju inga pop up fönster o stör o så..
så reklam på det diskreta sättet stör inte mej ett enda dugg faktiskt
men jag tillhör dom som inte vill ha reklam i brevlådan tillexempel o jag hatar reklamen som kommer i min email men en diskret länk som man alldeles själv klickar på stör inte mej

kramelikram alla med eller utan firmor

laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
Gunvor Nilsson
Berith, jag trodde du menade Helen - (trodde du vaknat på fel sida!) För mej var Helen den som var mest aktuell! wub.gif Sorry, felkoppling! sad.gif
/Gunvor
Berith
Aha! För artikeln alltså. smile.gif tongue.gif Hon har ju skrivit massssor med inlägg sedan starten, och före det också tror jag. Skrev ju tidigare att den här personen inte deltagit i några diskussioner.

Nej, jag tänkte på en annan och att han inte är aktiv alls här på forumet (0 inlägg) utan bara lagt in adressen till företagets sida. Och då funderade jag över anledningen.
Fialotta
Berith!

Nu kollade jag upp personen och du har ju helt rätt unsure.gif unsure.gif
Konsultbolag så det hör ju inte till trädgård...såvida han inte sitter ute o jobbar i hammocken!
Men jag håller med Berith...
Ingemar
Reklam i inläggen tillåter vi inte om det är just det som är syftet med en länk. Har länken däremot ett samband med en aktuell diskussion så är det i regel ok.

I profilerna finns det däremot möjlighet att lägga in en länk till sin hemsida oavsett om den handlar om trädgård eller ej. Det kan ju vara kul att se vilka andra intressen en medlem har och de flesta har ju egna sidor som handlar om lite allt möjligt och inte bara trädgård.
Berith
Håller absolut med dej Ingemar! Jag tycker att det är jättespännande att läsa dom andra medlemmarnas hemsidor, kolla in bilder och annat.

Det jag 'protesterade' emot när jag startade tråden var att det finns medlemmar här som inte deltar i diskussionerna utan bara har lagt in adressen till sin hemsida. Det var det jag kallade smygreklam.
Ingemar
Ok.

Men här är många som är medlemmar men aldrig skriver något i forumet utan har blivit medlemmar bara för att kunna läsa och det är väl ok.

Jag undrar ofta vilka dom är och varför dom inte skriver något så om dom fyllt sina profiler med information om sig själva så hade åtminstone jag blivit smile.gif
abborrmaster
www.dasbartender.tk och klicka på blomman - simons fröer... tongue.gif

/Simon
Gunvor Nilsson
Ja skoja du Simon! Om tio år sitter du nog som frögrossist och håvar in plenty money! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
abborrmaster
CITAT (Gunvor Nilsson @ 28-02-2003, 17:47)
Ja skoja du Simon! Om tio år sitter du nog som frögrossist och håvar in plenty money! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

hehehe... 10 år?
10 månader kanske wink.gif

/Simon
Gunvor Nilsson
Du ska väl gå ut skolan först! OK 4-5 år då! unsure.gif
abborrmaster
CITAT (Gunvor Nilsson @ 28-02-2003, 17:54)
Du ska väl gå ut skolan först! OK 4-5 år då! unsure.gif

pff.. hehe...

Man ju bedriva värsta fröförsäljning av årets skörd eller nåt... Proffesionell fröbytare, låter inte det bra biggrin.gif

Hehe, fråga Ina om nåra dagar vad hon tycker om simons fröer firman wink.gif

Föresten, 4-5 år ohmy.gifohmy.gif:o:o ????? två ung. på sin höjd herregud...

/Simon
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon