|
Lidl i Täby har öppnat nu. Jag har varit där och provhandlat. Lidl har snygga unga blonda kassörskor.
zaaritha
10-12-2004, 22:27
Är det det enda du bedömer? De som sitter i kassan? Priserna då?
Eva i Skåne
10-12-2004, 22:28
Nu sticker du väl ut hakan Ralf!!!
Blondinerna bryr jag mig inte om och inte om du handlar på Lidl heller, MEN här har ju varit en del hätska debatter tidigare.
Sulawesii
10-12-2004, 22:28
Har varit inne på Lidl en gång. Gick ut på en gång. Vilken skitaffär.
CITAT (Ralf @ 10-12-2004, 22:24) Lidl i Täby har öppnat nu. Jag har varit där och provhandlat. Försöker du locka fram Andersen?
zaaritha
10-12-2004, 22:36
????????????????
Eva i Skåne
10-12-2004, 22:41
CITAT (Posse @ 10-12-2004, 22:35) Försöker du locka fram Andersen?  Nej nej nej, låt oss slippa Lidl-debatt igen. Jag läser hellre Andersens inlägg i andra trådar Var inte ledsen för att du inte vet Zaaritha. Det är inget kul du missat
hur var affären för övrigt Ralf? (förutom snygga brudar alltså) var det något att ha, prismässigt och utbudsmässigt?
zaaritha
10-12-2004, 23:10
Det finns några grejer som är billiga o köpvänliga! Grönsaker, kalkonkött, godis o kakor!!!! Men--jag köper inte mer än choklad åt svärmor!
Caprice
10-12-2004, 23:17
CITAT (Posse @ 10-12-2004, 22:35) Försöker du locka fram Andersen? :rolleyes: Caprice
*Felix matte*
10-12-2004, 23:25
zaaritha
10-12-2004, 23:29
Vem fasen är "Andersen"?
CITAT (zaaritha @ 10-12-2004, 23:29) Vem fasen är "Andersen"? andersen
LenaTuring
10-12-2004, 23:39
CITAT (Ralf @ 10-12-2004, 22:24) Lidl har snygga unga blonda kassörskor. Din strategi för att få fart på forumet eller Lidls strategi för att få fart på Lidl?
TeliaNet
11-12-2004, 00:21
på lidl finns inte den maten vi efterfrågar vid veckohandlingen. chokladen är ju billig men jag gillar inte stället för övrigt.
CITAT Lidl har snygga unga blonda kassörskor. Enligt nån artikel jag läste har de dessutom tydligen pannband när de har mens... en signal till arbetsledningen att de har rätt att gå på toaletten. .... säger inget mer Gunilla
CITAT (nilla @ 11-12-2004, 07:38) CITAT Lidl har snygga unga blonda kassörskor. Enligt nån artikel jag läste har de dessutom tydligen pannband när de har mens... Röda?
Sulawesii
11-12-2004, 12:09
CITAT (nilla @ 11-12-2004, 07:38) CITAT Lidl har snygga unga blonda kassörskor. Enligt nån artikel jag läste har de dessutom tydligen pannband när de har mens... en signal till arbetsledningen att de har rätt att gå på toaletten. .... säger inget mer Gunilla Kom att tänka på att du skrev ju faktiskt ".... säger inget mer", så jag sökte efter ytterligare information på egen hand och fann artikeln Kassörskor med mens tvingas bära pannband: CITAT Men helst ska man sitta kvar och hålla tyst. Men det finns ett undantag. Om man har menstruation. Då får man bära ett rött pannband under den aktuella perioden. Ett pannband som ger rätt att springa på toa utanför ordinarie schema.
wolkenkrabber
11-12-2004, 13:02
Lidl ska öppna i ösd, jag lär nog handla där... har bojkottat COOP... o snygga kassörskor gör ju inte saken värre
Smekajsa
11-12-2004, 15:07
Tacka vet ja Lidl i Tyskland......
de har en jättebra vin- och sprit avdelning
Lidl i sverige har jag inte varit in på .............
Åsa, mälardalen zon 2
11-12-2004, 15:18
Och Lidl har haft billig Litchi nu på senaste tiden (tror det var 49kr kilot jag betalade förra helgen), härligt när man kan frossa i goda frukter som brukar kosta minst det dubbla på ICA.
Undrar om de skulle ha blå pannband om de var med i tv-reklamen för menstrautionsskydd... Mvh Fenja
Sulawesii
11-12-2004, 16:13
Det är ju sjukt! Är det verkligen sant? Här i Sverige?
Åsa, mälardalen zon 2
11-12-2004, 16:26
CITAT (Sulawesii @ 11-12-2004, 16:13) Det är ju sjukt! Är det verkligen sant? Här i Sverige? I artikeln stod det att det är i Polen och Tjeckien som det här med pannband förekommer i Lidl butiker. I Sverige tror jag inte någon skulle acceptera det, och jag har aldrig sett någon av kassörskorna här med pannband överhuvudtaget, de brukar ha normala frisyrer.
Sulawesii
11-12-2004, 16:35
Nä, det kändes inte som om det kunde vara Sverige det handlade om.
Usch. Det verkar vara mycket knäppt med Lidl.
kristerh
11-12-2004, 17:01
Jag tycker att Lidl har bra billiga grönsaker o frukt, kakor o bakverk är oxså billigt, men räkna inte med att de har samma utbud som ICA. Men det skadar inte att ta en sväng förbi där när man ändå är ute o storhandlar, frukt o grönt är så förb dyrt i "normala" affärer. krister
pisanggoreng
11-12-2004, 17:17
Handlar ofta på Lidl. Frukt och grönsaker kostar mindre än hälften så mycket som i "vanliga" affärer- dessutom är maten ofta fräschare. Kakor, godis, toalettpapper, mjölk, och annat går också utmärkt att köpa.
Annars är ju Netto ett alternativ... (För ICA, Hemköp och Konsum är knappast det...)
Försökte "sitta på fingrarna" och hålla mig lugn in i det längsta. Men är det så konstigt om kassörskorna är unga? Det finns väl inga vuxna människor som godtar de arbetsförhållanden vi hört talas om? Om de nu är sanna. Kanske får de dessutom fritt blonderingsmedel?? Förlåt Eva, jag ville inte lägga bränsle på brasan. Men fler hann före... Vi har fått ett i Fagersjö också sedan några veckor. Åker kanske dit o tittar någon gång. Men handlar gör jag i första hand på Coop, även om de är dyrare. Mänskliga rättigheter känns viktigare än billig mat. Ralf är säkert bara ute för att provocera igång trötta odlare som känner sig lite sysslolösa just nu. Om ni vill titta på nåt snyggt, kan jag berätta att delar av Trångsunds hockeylag brukar sitta i kassan på helgerna i ICA Trångsund. Det ni tjejer!! Tror jag ska sluta ströhandla där på vardagar.
netaave
11-12-2004, 17:54
Jag köper mineralvatten och en socker/sötningsfri läsk på Lidl, mindre än halva priset. Har köpt grönsaker nån gång men tycker de har kort hållbarhet. De brukar dock ha dom där extra stora avocadona, dom hinner inte bli gamla här.
kristerh
11-12-2004, 18:16
CITAT (Annki @ 11-12-2004, 17:22) Trångsunds hockeylag brukar sitta i kassan på helgerna i ICA Trångsund. Annki; var bor du nånstans vi måste bo i samma område krister
Japp! nästan grannar. / mvh Annki
Man kunde ju tycka att unga grabbar borde vara en än mer attraktiv kassaarbetskraft för Lidl - men de kanske inte är så fogliga och lätta att "dressera"....
Inga från Närke
11-12-2004, 20:24
Innan ni skriver för mycket om Lidl ta reda på fakta. Jag tycker det är för mycket felskrivningar och skitprat. Har bekanta som jobbar där, det är inte alls som ni beskriver i alla fall inte där jag bor. De har väldigt mycket bra produkter. Grönsaker och frukt kan man ju diskutera för man vet ju inte hur mycket besprutat det är men det finns ju många andra produkter. Svenskt kött t.ex. och på t.ex. elektronik alltid 3 års garanti. Hur har alla tyskarna överlevt om de använder de produkter som säljs på Lidl jag bara frågar?/Inga
birgitek
11-12-2004, 22:03
"Lidl inte värre än andra" ett uttalande från Handels i dagens SvD. Själv handlar jag på Lidl en gång per vecka. Frukt, grönt, gott tyskt bröd, pålägg, ägg, djupfryst fisk, dricka och rengöringsprodukter m.m. Kompletteringshandlar på Willys, i nödfall på COOP. Vid Lidl i Köping har det öppnat en bensinmack, jag tror den är finsk, heter Sisu el. något liknande, hur som helst är bensinen drygt en krona billigare/liter där än på Statoil och OK. Alltså två flugor i en smäll, billig mat och billig bensin
Varför ska tyska varor vara sämre än svenska,här finns inte Lidl annars hade jag handlat där.Tysk bröd är mycket godare än svensk och korvarna är godare med,säger en som längter efter tysk mat ibland.Har bodd i Sverige länge men svensk bröd har jag lite svårt för.Det har blivit bättre med åren,på 70 talet var det oätligt för mig.
Åsa, mälardalen zon 2
11-12-2004, 22:49
CITAT (Posse @ 11-12-2004, 19:47) Man kunde ju tycka att unga grabbar borde vara en än mer attraktiv kassaarbetskraft för Lidl - men de kanske inte är så fogliga och lätta att "dressera".... Här i Bålsta hittar man även unga killar bakom kassan på Lidl, tror Lidl har fler killar bakom kassan än vad ICA har här för där finns det för det mesta bara tanter i kassan (ibland händer det dock att jag sett någon ung kille i kassan även där men de brukar inte vara långvariga, sist jag stötte på en ung manlig kassörska på ICA såg han ut som ett frågetecken när kronärtskockorna kom rullande och frågade vad det var för något)
Åsa, mälardalen zon 2
11-12-2004, 22:58
CITAT (renate @ 11-12-2004, 22:39) Varför ska tyska varor vara sämre än svenska,här finns inte Lidl annars hade jag handlat där.Tysk bröd är mycket godare än svensk och korvarna är godare med,säger en som längter efter tysk mat ibland.Har bodd i Sverige länge men svensk bröd har jag lite svårt för.Det har blivit bättre med åren,på 70 talet var det oätligt för mig. Japp tyska varor är inte sämre än svenska, fast det är ju inte bara tyska varor på Lidl det finns även en hel del svenska, finska, danska mm. varor. man kan ju t.o.m köpa bregott, kvibille cheddar och liknande för lägre priser än i vanliga matbutiken. Lidl är dock inte vad de flesta svenskar förknippar med matvarubutiker, man kan INTE köpa allt på Lidl de har ett begränsat sortiment precis som många andra lågprisbutiker som också börjar dyka upp (ex. Netto, Aldi). Detta är vanligt i andra länder med denna typen av butiker, själv tycker jag det inte är konstigt med begränsat utbud, konstiga kassarutiner och liknande för detta har jag upplevt många gånger när jag varit på utlandssemester med mina föräldrar när vi hade husvagn och åkte runt i Europa på sommaren.
zaaritha
11-12-2004, 23:04
Det har blivbit bättre--men svenskt bröd är så sabla sött! Jag föredrar utländska bröd! de är definitivt inte så fixerade vid socker, som Sverige tyvärr är...
Caprice
11-12-2004, 23:10
Zaaritha, ett bra tips är att köpa en bakmaskin..! Vi har gjort det, brödet blir kanongott, enkelt att göra, billigt, och du väljer vad du vill ha i brödet... samt hur mycket socker.. Favvisen nu är bröd med russin och solrosfrön... Caprice
zaaritha
11-12-2004, 23:11
Solrosfrön--ja! Russin--urrk!
Smekajsa
11-12-2004, 23:35
Bor också i Närke med 2 Lidl på nära håll vad jag minns så var det djävulusiskt rabalder här mellan facket och Lidl............
Så du Inga allt är inte felsägningar och skitprat !!
Ja någon sanning måste det ligga i detta eller?Jag försökte säga något postivt om Lidl, men när jag tänker efter så ljög jag. Tjejerna var ej snygga.
*Felix matte*
12-12-2004, 22:07
CITAT (Ralf @ 12-12-2004, 21:55) Jag försökte säga något postivt om Lidl, men när jag tänker efter så ljög jag. Tjejerna var ej snygga. Lidl och "tjejerna"... är de tu ett och samma? Att anmärka på en medmänniskas utseende är bland det lägsta man kan göra... så tycker jag. Ingen kan välja hur hon/han ska se ut. (om man nu inte gör en massa plastikoperationer) Varför skulle just tjejerna vara "snygga"? och vem avgör vad som är snyggt eller inte!? Skönheten sitter i betraktarens öga... det du tycker är "mindre vackert" kanske andra ser som det vackraste de sett.
Jag handlar sällan på lågprisvaruhus. Tycker de har dåligt/inget utbud med KRAV- och rättvisemärkt mat. Synd, men så prioriterar jag.
Orkar inte ens kommentera tjejernas snygghet eller avsaknad av den samma.
Sulawesii
12-12-2004, 22:29
Tror bara Ralf är ute efter lite "kackel i hönsgården"  . Reta upp oss kvinns lite. Håller med om, vad Ralfs intentioner än är, att det är lågt att kommentera folks brist på snygghet.
För ca 20 år sedan var jag och en kollega på en nyöppnad lunchrestaurang. Jag funderade lite granna när jag satt och åt. Servicen var si o så, maten smakade inte mycket. Något kändes fel. När jag kikad upp efter ett tag så insåg jag att all personal bestod av blonda tjejer i yngre 20-års ålder. Resturangens enda merit var dessa kvinnor. Vi gick aldrig mera dit.
Jag tycker att det är lika illa att berömma någon för utseendet som att kritisera utseendet. Hur en människa ser ut har man ej att göra med som konsument när man handlar varor. Att Lidl ”bara” anställer unga ”snygga” kvinnor är sorgligt. Man bara undra vilka kriterier de hade när de anställde sin personal.
Jag tänker bojkotta Lidl hädanefter av en mängd olika skäl. Bland annat därför att företaget representerar en ny form av arbetsgivare som säger att ”om det inte är förbjudet för oss, så är det tillåtet”. Man sätter nya ramar för att verka som arbetsgivare på ett inte önskvärt sätt.
Inga från Närke
14-12-2004, 22:04
CITAT (Ralf @ 14-12-2004, 21:48) Att Lidl ”bara” anställer unga ”snygga” kvinnor är sorgligt. Man bara undra vilka kriterier de hade när de anställde sin personal. Hej Ralf På Lidl där jag bor finns det även "snygga killar" så det så. Lidl's värderingar måste man ta reda på fakta om först och inte tro allt som skrivs i tidningarna. Det kan vara konkurenterna som skickar in vad vet du eller jag om vi inte jobbar på Lidl. Varuutbud i en lågprisaffär är aldrig som ICA eller KF därför kan de hålla låga priser. Köper hem mycket av samma vara men har inte många sorter. Det som är mest tråkigt med Lidl är att de inte har en toalett för sina kunder. För det finns dock handikappade som handlar där och kanske har svårt att hålla sig och även barn och vi andra kan ju behöva oförutsett behöva en toalett. Har inte haft det behovet själv men vet andra som gärna skulle vilja handla där men p.g.a av detta inte vågar gå dit. /Inga
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|