Full version: Mus
zaaritha
Usch--så kom Cayenne in med mus--död--tack o lov!
Men--usch--vad det låter vidrigt när katt äter mus....
lisselbo
Håller med dig helt och hållet, jag ryser.
Hans i Mälardalen
Vår katt Felix har ätit fågel, ekorre och mus. Ekorren hittade jag rester av på baksidan en dag när jag kom hem efter plugget. När han åt fågeln tog jag honom på bar järning. En dag när jag kom hem satt han på baksidan bland perennerna och smaskade, det låg fjädrar överallt. Men i takt med hans ålder så verkar det som om jaktlusten har lagt sig. Nu nöjer han (Felix) sig med torrfoder. rolleyes.gif

MvH
Eva i Skåne
Brorsan har berättat om deras katter.

Värst tycker jag det verkar vara när kattmamman fångat en mus och tar med in, släpper den och låter ungarna "träna". Urk wacko.gif

Han sambo kände en natt något som hon först trodde var en av katterna, men det var en mus som kröp längs med hennes ben undert täcket. Urk igen.

På detta forumet där nästan alla verkar vara kattmänniskor är det knappt jag vågar yttra mig i saken, men... jag gillar inte katter unsure.gif
SÅ. Nu är det sagt. sleep.gif
smile.gif
Boxer
CITAT (Eva i Skåne @ 12-12-2004, 09:29)
På detta forumet där nästan alla verkar vara kattmänniskor är det knappt jag vågar yttra mig i saken, men... jag gillar inte katter unsure.gif  
SÅ. Nu är det sagt.  -_-
smile.gif

Tack för dagens första hjärtliga skratt från mig. biggrin.gif
Jag älskar katter, men det är helt ok om inte alla gör det. Desto mer varma "mjukbollar" till oss andra.

*skrattar fortfarande*

kram Eva
Eva i Skåne
Tack Boxer!!!

Jag som var beredd att behöva huka mig för alla kattälskares negativa svar ohmy.gif

men då var det inte så farligt...
pejori
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
instämmer med boxer laugh.gif laugh.gif
jag älskar dom där hårbollarna också.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vi är nog så många att det inte gör nått att du inte gör det laugh.gif laugh.gif
wolkenkrabber
jag ser alldrig möss eller fåglar inne nu för tiden, alldrig sett hårbollar, o min katt äter inte fåglar eller mött tack och lov, han bara vill visa att ha nvarigt duktig men han har aldrig fått någon belöning för det så han har slutat smile.gif
Boxer
Min randiga "Snutt" håller efter mössen som har tagit sig in i huset, men han skulle aldrig komma på tanken att ta in någon mus som är fångad ute.
Det skulle ju kunna hända att matte eller husse också skulle vilja smaka, och det får dom ju INTE. mad.gif

När han har tagit någon inne, blir han ett ursinnigt vilddjur som morrar långt ner i magen. Jag vågar inte ens vara i samma rum som honom då. Jag har sett honom svälja en hel mus på två sekunder, enbart för att inte behöva dela. Det såg så otroligt overkligt ut, som en ödla i filmen V, om ni har sett den.
Efteråt blir Snutten en fjäskande "mysklump" igen som ääääälskar oss. wub.gif
gammelnalle
Han sambo kände en natt något som hon först trodde var en av katterna, men det var en mus som kröp längs med hennes ben undert täcket.

och var annars skulle en mus vara????

sleep.gif sleep.gif sleep.gif sleep.gif sleep.gif sleep.gif
Blomstertanten
CITAT (gammelnalle @ 12-12-2004, 16:39)

Han sambo kände en natt något som hon först trodde var en av katterna, men det var en mus som kröp längs med hennes ben undert täcket.

och var annars skulle en mus vara????

sleep.gif sleep.gif sleep.gif sleep.gif sleep.gif sleep.gif

biggrin.gif laugh.gif
Men inte krypande väll ? unsure.gif
Sulawesii
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon