|
Full version: Sällskap......
lisselbo
12-12-2004, 01:13
Alltid trevligt med lite sällskap vid datorn
CITAT (lisselbo @ 12-12-2004, 01:13) Alltid trevligt med lite sällskap vid datorn  Mysigt!!! Men jag undrar, när svansen sveper över skärmen... försvinner bara ev damm, eller fastnar det också katthår på den istället?
lisselbo
12-12-2004, 01:34
Till min sambos stora fasa är det katthår över hela dataskärmen, jag är väl tyvärr inte lika hård på katterna som han är. Tycker att det är ganska mysigt när dom är med så där. Men lite damm försvinner iallafall.
Det där känner jag igen!!  Saga njuter av den varma goa datorskärmen. Mvh Fenja
 har man kisse har man alltid mysigt sällskap även om man e tråkig själv så gillar dom en
Sulawesii
12-12-2004, 10:39
 Här ligger min fetknopp till katt (försvarar mig med att jag har en smal en också!) och håller mig sällskap. Obs! Vill inte ha några elaka kommentarer om mina fula tapeter  !!
Kattgräs
12-12-2004, 14:05
Så där som Sulaweesis katt gör, gjorde vår luddtuss. Särskilt kul var det att gå på tangentbordet när matte skrev. Vår andra katt är inte särskilt intresserad av datorn, hon föredrar att ligga på en pall bredvid och säga "PUUURRRRRRRRRRRRRR".
kristerh
12-12-2004, 20:30
Så fort jag sätter mig vid datorn skall greta ligga i knät, katten alltså krister
Sulawesii
12-12-2004, 20:32
Greta, det var ett sött namn på en katt!
Min tjockis tycker också bäst om knät när vi är vid datorn, fast sittandes, så att vi kan knockgosa lite.
Det är bara Olivia som följer mig till datorrummet,hon ligger då i sin egen lilla soffa.Murvel ligger mittemot i kattsängen (gästsängen).Fritz är antingen ute eller så ligger han i trädgårdsstolen som jag tog in,det är hans sovplats på dagen.Han har blivit en liten kattherre nu,inte riktigt så kelen längre.
*Felix matte*
12-12-2004, 21:15
Ser sååå mysigt ut med kissekatterna sovandes på och vid dator Felix han gillar mer att surfa  ryms inte att ligga på skärmen
Sessan alternerar mellan mitt knä och datorskärmen. Min förra skärm la av helt plötsligt. Blev förmodligen alltför full av katthår och grus från inte helt rena tassar. Kattluckan är bara 2 m bort så det är lätt hänt att det följer med lite grus in. Till den nya skärmen har jag köpt en hylla på Rusta som man monterar ovanpå skärmen. Den skyddar skärmen och ger Sessan en större plan yta att ligga på så att svans eller tassar inte så lätt hänger ner och skymmer sikten för mig. Visst är det mysigt med ett tyst och tålmodigt sällskap vid datorn.
CITAT (Lena N @ 12-12-2004, 22:04) Sessan alternerar mellan mitt knä och datorskärmen. Min förra skärm la av helt plötsligt. Blev förmodligen alltför full av katthår och grus från inte helt rena tassar. Kattluckan är bara 2 m bort så det är lätt hänt att det följer med lite grus in.
Till den nya skärmen har jag köpt en hylla på Rusta som man monterar ovanpå skärmen. Den skyddar skärmen och ger Sessan en större plan yta att ligga på så att svans eller tassar inte så lätt hänger ner och skymmer sikten för mig. :) Det är förmodligen mycket klokt med hyllan - låter man en stor katt ligga platt utbredd över och täppa till ventilationshålen på datorskärmen finns det nog avsevärd risk att elektroniken blir överhettad. Ventilationshålen finns ju inte där för intet...
Nu har jag visat Zoya alla era mysiga kattbilder, hoppas det hjälper. Jag vill också ha sällskap vid datorn, men det vill inte hon! Hon ligger hellre på min säng, tryckt mot elementet. Där är det varmt och gott. Hmm!  Om jag stänger av elementet så blir datorn värmekälla... Men nej, hon kommer nog att välja TVn eller videon. Osocial och otacksam!! Så fort jag slår mig ner framför TVn däremot, då skall hon ligga på min vänstra axel och borra in sig vid halsen. Aldrig högra! Undrar vad det beror på??
kristerh
13-12-2004, 09:25
CITAT (Sulawesii @ 12-12-2004, 20:32) Greta, det var ett sött namn på en katt! Visst är det  kallar henne för storfurstinnan Greta, pga att hon uppför sig som en sådan, bortskämd till tusen... krister
CITAT (Ewa L @ 13-12-2004, 08:46) Så fort jag slår mig ner framför TVn däremot, då skall hon ligga på min vänstra axel och borra in sig vid halsen. Aldrig högra! Undrar vad det beror på?? Hon kanske upplever dina hjärtslag starkare på vänster sida.
Har också varit inne på det. Åtminstone är det den enda förklaring jag kunnat komma på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|