Sollan
Efter att ha tillbringat e.m. med en trädgårdsbiten odlamedlem kom jag hem och satte mig vid datorn för att kolla igenom mina bilder. Tänk - inte kom jag ihåg att jag hade så vackert... sleep.gif
Usch, vad jag längtar efter vår och sommar....! huh.gif
Och jag vill så fröer!
Och få veta om alla mina lökar tittar upp!
Jag vill i-n-t-e vänta! Jag vill ha vår NU!
Buhu!!
Boxer
Jag vill också ha vååååår.
Och jag vill ha ett jätterum med belysning så att jag kan så precis hur mycket jag vill.
Och en tät jordkällare.
Och en större tomt med oändligt mycket energi som matchar viljan. wacko.gif
Sollan
Och så vill jag ha frikort på alla trevliga handelsträdgårdar....
Och ett uterum där jag kan sitta och vara vacker tillsammans med alla blommor som ska stormtrivas....
huh.gif
*Felix matte*
Vill ni inte först njuta av julefrid coh fira nyår? rolleyes.gif biggrin.gif
ingmet
Idag har jag varit och ätit julbord på Långholmen här i Stockholm. Trevligt och mättande.. biggrin.gif , på vägen dit åkte jag med barn häst och vagn förbi de gamla torpen.. och hör o häpna.. uppe bland koloniträdgårdarna stod en man och grävde.. Solen sken och fåglarna (kvittrade inte..).. men jag greps av omedelbar vårkänsla.. När vi väl åkte därifrån hade mörkret sänkt sig och den stjärnbeströdda himlen såg till att temperaturen sjunkit till 0-gradigt.. då insåg jag att det är ett tag kvar.. till vår... unsure.gif
Boxer
Nu har vi ju sådan tur, att om några dagar vänder det och blir ljusare igen. laugh.gif
Då ska jag börja med planeringen för nästa år. wub.gif
Eva St
Jul- Nyår och vips så är vi på den ljusa sidan igen och med den är ju våren snart här
kerstin z5-6

Ja snart vänder det smile.gif laugh.gif
Eva St
Oj Kerstin jag riktigt känner vårsolen på den bilden
Sollan
Men eftersom det nu inte blir vår förrän nästa år... Kan man inte börja så aklejor...bara några... De ska ju stratidieras och grejas med. Långsamma är de ju också...
Eller?
kerstin z5-6
Klart man kan -ut med dom bara smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon