Full version: I jordkällaren
evelina
Någon som kan ge mig ett svar på om jag måste göra något åt min stam fuchsia?????

Var på landet idag kollade till fuchsian i jordkällaren som jag i höstat tog bort alla blad på och klippte in.
Nu börjar den skjuta skott vad göra???

Mvh
Evy wacko.gif
kristerh
Den har det nog lite för varmt wink.gif mina som jag förvarar under huset brukar oxså börja skjuta skott fast det brukar vara i mars, det enda du kan hoppas på är att få kallare väder.
krister
emjoer
Mina står i garaget hemma och skjuter skott varje vinter men det verkar inte göra något . på vårkanten när man flyttar ut dom dör dessa skott som brukar bli väldigt långa men det kommer alltid nya . Att dom skjuter skott är ju ett bevis för att dom fortvarande lever.
elle
tongue.gif

Idag den 3:e februari, har mina två stammade fuchsior (Million Bells), stått i lysrörsljuset i över en vecka...det exploderar av grönröda blad, jag tog fram dem extra tidigt i år,eftersom jag förra året---gjorde det rätt sent och det visade sig bli rätt sen blommning!
Tomatfrön och div perenner som jag sådde samtidigt, som jag tände lysröret...har kommit upp...om en månad åker jag till Tjeckien och hoppas kunna smuggla med mig några plantor! Precis, som jag tänker smuggla med mig något därnere ifrån!
*Änglarna* står ljust och har börjat växa, dock med nån sorts ohyra som jag tvingats bespruta, men de *kommer sig* tongue.gif
Jennythemenace
När ska man plocka fram sin fuchsia egentligen? Jag köpte min första förra året så det blir första gången för mig, så hur gör man egentligen? Plockar man in den i värmen direkt? sad.gif

MVH Amatören
emjoer
Kolla denna länken där står det mesta om fuchsior

http://www2.dicom.se/fuchsias/omplantering...gvalborg01.html
Gabi
[Plockar man in den i värmen direkt? ]

Man får absolut inte ta in fuchsia i rumsvärmen. Blir för varmt och torrt. Den skall från vinterförvaring till svalt uterum/växthus och till sist ut när frosten är över. Tänk på att inte vattna förrän den har kommit igång efter omplanteringen.

Gabi
Kajsa
Nej, aldrig in i värmen, där dör dom, har dödat en del så. Jag ställer ut mina i trädgården i april, ifrån garaget när vädret känns skapligt, ställer alla krukor tätt och lägger på dubbel fiberväv, stenar runt så det inte blåser av, vid nattfrost en extra filt. Vid mulet, blött väder kan man sedan lyfta av väven ibland. Planterar om dom maj/ juni, när dom är igång.
evelina
Här kommer en länk som är bra. Fuschior
Jennythemenace
CITAT (evelina @ 04-02-2005, 19:44)
Här kommer en länk som är bra. Fuschior

Jättefin länk, tackar biggrin.gif
lilla mamma
Hela vintern i en jordkällare och sedan ställde jag mina fuchsior i ett rum vi har i en vinkelbyggnad bredvid pannrummet,
svalare än rumstemp och en lågenergilampa.
Nu är de gröna.

I år kanske de överlever äntligen.

Anita
mollys_matte
Min farmor har dem som krukväxt inne... elle är det nån annan sort?
Den ser iaf ut att må jättebra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon