Caprice
Den här tycker jag är rolig... biggrin.gif

Maskeradhistoria

Det medelålders paret var bjudna på maskerad, men då kvällen för maskeraden kom blev kvinnan sjuk. Hon tyckte ändå att maken skulle gå.

Mannen tog på sig sin fantomenkostym och gick. Lite senare kände kvinnan sig bättre och beslutade sig för att också gå dit. Hon bestämdes sig för att ta en annan kostymering än avsett, allt för att kolla sin man.

När hon kom till maskeraden letade hon reda på "fantomen" och började flirta med honom. De hamnade snart ute i buskarna och hade trevligt.

Kvinnan åkte hem och väntade på att hennes man skulle komma hem. När mannen senare kom hem frågade hon hur det varit.
- Ganska trist egentligen, blev svaret. Jag satt och spelade kort hela kvällen.
- Är det helt säkert, började hon lent och förberedde sig på att ge maken en rejäl avbastning, men tystnade när mannen fortsatte:
- Fast killen som fick låna fantomenkostymen av mig hade visst väldigt trevligt.

Caprice
amaira
laugh.gif laugh.gif Taskigt läge alltså... tongue.gif

Jag har en annan liknande historia, som jag såg på TV för många år sedan.
Det var något program där man fick skriva in om när man gjort bort sig, och sedan rekonstruerade de händelsen med hjälp av skådespelare.
Det var ofta något vansinnigt roligt! laugh.gif

En gång var det kvinnan som skulle åka och handla, och frågade mannen - som satt inne i vardagsrummet och läste tidningen - om han skulle följa med.

"Nej" svarade han, "jag behöver fixa med bilen" blev svaret. Tydligen hade de två bilar, för hon åkte iväg i sin.

Så kommer hon hem igen, med ett par fulla kassar. På infarten står deras bil och under bilen ligger han, synlig bara från midjan och neråt.

När hon går förbi, ser hon att gylfen inte är uppdragen. Så hon ställer ifrån sig kassarna på grusgången, drar upp gylfen, klappar om honom lite varsamt på ... ähum ... , och säger:
"Var rädd om den där du!"

Och så går hon in.
Inne i hallen ser hon - mannen som sitter i vardagsrummet... Tablå!
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

En annan gång var det två damer som var ute och körde i sin lilla bubbla (folkvagn). Så fick de motorstopp.
En snäll lastbilschaufför ställde upp och när han inte kunde få igång den erbjöd han sig att bogsera dem till närmaste mack.

"Hoppa in i bilen" sa han åt damerna när han fäst bogserlinan till sin lastbil. Och så hoppade han själv in och började köra.

Men när han tittade i backspegeln, såg han den andra bilen vingla efter, från den ena sidan till den andra över hela vägen.
Såklart stannade han igen, och gick bak för att se vad som stod på.

Synen som möter honom ... är två skräckslagna damer som båda sitter i baksätet och förtvivlat håller i sig och stirrar stelt och tyst med uppspärrade ögon på honom när han kommer.

/amaira.
Caprice
laugh.gif laugh.gif

Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon