CITAT (pisanggoreng @ 16-12-2004, 21:58)
Dessutom vet vi ju alla vad det är för typ av journalistik både Aftonbladet och Expressen bjuder på.... Stora och obehagliga rubriker innebär många sålda tidningar.
Jag köper aldrig kvällstidningar...läser gratis på nätet och innan jag fick intenet så klarade jag mig också utan dem.
Men i detta fall så tycker jag faktiskt att det är bra att AB har artikelserien.
Man kan inte skylla på att de äldre känner sig ensam och därför uppfattar maten som smaklös.
Alla gamla sitter inte ensam vid matbordet och har inte tappat livslusten.
Det har helt klart spårat ur när till o med hemtjänstpersonal säger att de mår illa av att behöva ställa fram matboxen till de gamla.
Vad är vi för människor som stillatigande (många) ser på hur en stor del av våra gamla behandlas!?
Vårdpersonalen gör absolut sitt bästa och säkert mer därtill, medan politikerna som bestämmer om och fördelar resurserna verkar totalt sakna kunskap och empati.
I dagarna läste jag just om att vi har en Djurskyddslag som säger att djuren (t.ex kossor) ska få vistas ute varje dag under sommaren.
Liknande lag gällande människor har vi inte!
Varje sommar hör och läser vi om gamla som inte fått komma ut i friska luften på 2 -3 år!!!!
Är det så vi vill ha det när vi själv blir gamla och vårdberoende?