|
160kvm stort hus
16-12-2004, 13:15
Hej! Min kära farmor som tyvärr gick bort i vintras efterlämnade en massa böcker. HOn var trädgårdsamatör och hade en enorm uppsättning av växter i trädgården. Tom såna som egentligen inte kan leva i sverige... Men dom gjorde det i hennes trädgård, envis som en.. Var hon. *ler*
Hon var även sekreterare åt trädgårdaamatörerna.. Tror jag dom heter iallafall.
Hon har en enorm uppsättning med böcker om blommor. Det mesta är nog specialböcker och många även på engelska. Farfar har ringt till ordföraren på trädgårsdam. för att skänka böckerna. Men han har inte hört av sig... ( pucko )
Så nu undrar jag om det är nån som vill ha böckerna? ' För farfar vill inte slänga dom på tippen, det är ju ändå böcker som är värda tusentals kronor. Men varken vi eller han har nån användning för dom.
Så är det nån som vill ha, hör av er!!
Mvh G
160kvm stort hus
16-12-2004, 13:16
Måste väl tillägga att böckerna finns i fruängen. En lite förort i närheten av sthlm.
Skulle säkerligen kunna skicka några men då får mottagaren betala frakt.
Mvh G
Mia, zon 3
16-12-2004, 13:21
Låter spännande, jag är intresserad!
LenaTuring
16-12-2004, 13:26
Jag är intresserad. Du får gärna PM:a mig och lämna boktitlarna där.
Ewa smålänska höglandet
16-12-2004, 13:29
Om jag var som du skulle jag lägga undan dem, rätt som det är kanske du får ett trädgårdsintresse
/Ewa zon 4-5
pisanggoreng
16-12-2004, 13:30
Om du har någon lista över böckerna (eller delar av dem) hade det varit intressant att titta lite...
Jag sällar mig till dom andra, jag tar gärna emot en lista med boktitlar via PM o jag betalar gärna frakt på böckerna.
Caprice
16-12-2004, 13:48
Jag är oxå intresserad...! Kan hämta i bil... Du får gärna PM:a vad du har... Caprice
160kvm stort hus
16-12-2004, 13:50
Oj va kul att det är många intresserade!
Jag ska kolla igenom vad som finns och skicka listor. Jag kommer vara där på söndag ( julbak och stök ) och skriver då upp.
Så mail kommer på söndag.
Mvh G
Ingrid på Västkusten
16-12-2004, 13:51
Jag med är intresserad.....
Hälsar Ingrid
Yin o Yang
16-12-2004, 13:51
Har Du frågat något bibliotek? De kanske kan tänka sig att ta emot dem och låta många andra få glädje av dem  . Man kan ju dessutom sätta i en liten lapp som berättar att boken är skänkt av NN  .
Jag är också mycket intresserad, är trädgårdsamatör själv. Men kolla de andra närliggande kretsarnas intresse (det var väl Sthlm som inte ville??) STA såsom Blekinge, Skåne etc. Ring hellre, nummer finns på denna länk. Jag är själv ute efter böcker om träd och buskar, särskilt Conifers av Geldereen. Han hon den betalar jag gärna frakten! Lista på böcker eller maila mig privat, vore också roligt! Tack på förhand!
Sällar mej till dom som gärna vill ha en lista via PM!
Ja, tar gärna emot en lista på böckerna. Är även i STLM då och då. Tack på förhand!
wolkenkrabber
16-12-2004, 15:30
jag är också MYCKET intresserad, jag pker ner till sthlm 22 december o stannar till 7 jan  hoppas du kan avvara någon bok till mig
Hannele
16-12-2004, 15:54
Antikvariat, Stadsmissionen, Myrorna och olika loppis tar emot böcker. Soptipp behöver det inte bli.
Åh, jag är jätteintresserad! Kan du PM:a mig också?
Jag vill med ha ett PM!
Böcker är en ocean av kunskap!
Ciczi
gammelnalle
16-12-2004, 19:31
CITAT Farfar har ringt till ordföraren på trädgårsdam. för att skänka böckerna. Men han har inte hört av sig... ( pucko ) det var bara förnamnet!!!!! Jag tycker det är fint av dig att erbjuda oss här på odla dessa böcker och som du ser är intresset STORT!!! Jag skulle själv fara illa om mina böcker (inte speceillt många trädgårdsböcker....) skulle hamna på en soptipp !!! den dag jag måste avyttra dem. Hoppas fler gör som du. Jag är helt säker på att din kära farmor skulle glädjas åt ditt engagemang.
Jag är intresserat med,älskar böcker.Betalar gärna frakt.
Är också intresserad, PM:a gärna...
Mycket intresserad! Och bor bara 10 min från dig. PM:a titlar till mig också är du snäll. Vad trevligt av dig att överraska oss med den här julklappen!
Tror att du redan har tillräckligt många intressenter  , men är också definitivt intresserad. Betalar självklart frakten, eller hämtar vid tillfälle. När jag tvingades tömma min mors lägenhet nu i november blev jag tyvärr tvungen att skicka åtskilliga böcker (ej trädgårds- eller dylikt) på tippen. Det fanns varken tid eller möjlighet till något annat. Oj, vad jag mådde dåligt!
Visst är böcker härligt. När min farmor dog, slängde min far och hans syskon en massa böcker. Bland annat Utvandrareposet av Villhelm Moberg i orginalutgåvan. Ahhh.... Jag betala gärna frakt för böckerna jag med! Ciczi
160kvm stort hus
17-12-2004, 10:46
Oj kul att det är så många som är intreserade. Känns bra att slippa åka iväg och slänga böcker.
Och att dom hamnar hos personer som använder och har nytta ( hoppas jag ) av dom.
Jag kommer att lägga ut en lista på böckerna på söndag eller ev på måndag.
Tack för alla snälla tankar och ord. Jag tror att farmor hellre hade velat detta än att se dom på tippen. ( då blir man väl hemsökt.. *ler* )
Mvh G
Lars-Olof Arvids
17-12-2004, 13:26
Vänta gärna med listan till på måndag, så inte allt är slut när jag sitter framför datorn på jobbet igen!  Finns det naturböcker också? Olle
jag vill också ha ett PM kan betala frakt eller kanske hämta
Vad hände med detta då? Har någon fått ett pm? Inte jag i alla fall... Mvh Fenja
näe..men tiden är ju knapp så här års...
gammelnalle
21-12-2004, 20:06
CITAT (Sollan @ 21-12-2004, 18:22) näe..men tiden är ju knapp så här års...  precis... själv kommer jag inte ur huset... JULEN står för dörren........
160kvm stort hus
23-12-2004, 08:42
Hej mina vänner! Jag är så ledsen.. Men som ni skriver, julen står för dörren och hjärnan är fylld av, handla, fixa, äta osv osv.. *suckar* I kväll ska jag dit och.. Nja jag vågar inte säga att jag lovar. Men jag ska göra mitt yttersta att få fram en lista. Det är ju bara lite skink kokning och så och den behöver man ju inte passa jämt... Det här med PM vet jag inte riktigt hur man gör.. Så jag hoppas att ni nöjer er med en lista här i forumet? Så nu har jag tom satt mobillarmet på ringning. Så nu ska jag inte missa det. Men vid 19-20 tiden ikväll ska jag stoppa in en lista. Ha en riktigt GOD JUL!! Mvh G p.s tack för alla snälla gulliga mail!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|