Full version: Kolla in mina katter!
Sulawesii
För första gången i mitt liv har jag bakat lussebullar, och detta är resultatet:

Visst ser dom väl aptitliga ut tongue.gif !

Andra plåten blev iallafall som den skulle!

OCH jag måste skylla på odla, för jag satt och läste inlägg och kunde inte slita mig...... rolleyes.gif
cala98
Mums! Jag gjorde veg(kött)bullar idag . De blev brända
Sulawesii
Skönt att det inte bara är jag som misslyckas i köket smile.gif !
Fenja
biggrin.gif Lätt hänt!
Mvh
Fenja
Caprice
Lussebullar, AL Dente.. biggrin.gif

Caprice
amaira
CITAT (Sulawesii @ 16-12-2004, 16:37)
För första gången i mitt liv har jag bakat lussebullar, och detta är resultatet

Jag visste det, jag visste det!
Det är alldeles säkert det som händer när man gör lussekatter första gången - så jag hoppar över "första gången" tongue.gif .

Det är ju dumt, för då får jag ju aldrig äta andra plåtens (eller gångens) lyckade resultat.

Grattis, säger jag, sådär långt har aldrig jag kommit. Har aldrig gjort lussebullar i hela mitt liv ohmy.gif *torkar lite snålvatten ur mungipan*

Och ja, visst går tiden bara man sitter fem minuter i Odlas forum...
Ibland går det flera timmar på fem minuter unsure.gif .

wub.gif /amaira.
Virgo
CITAT (cala98 @ 16-12-2004, 16:38)
Mums! Jag gjorde veg(kött)bullar idag . De blev brända

Då smakar dom i allafall nåt! sleep.gif tongue.gif

Vad gjorde du dom av?
Caprice
Min pappa o sambo är "halvvegeterianer.." wink.gif

När de kommit på middag har jag köpt ett mix som finns hos Kunsum, tror det är till köttfärssås... Blir riktigt gott.. wub.gif

Smakar som det vore kött i... tongue.gif

Caprice
Sulawesii
CITAT (amaira @ 16-12-2004, 17:06)
Jag visste det, jag visste det!
Det är alldeles säkert det som händer när man gör lussekatter första gången - så jag hoppar över "första gången" tongue.gif .

Det är ju dumt, för då får jag ju aldrig äta andra plåtens (eller gångens) lyckade resultat.

Grattis, säger jag, sådär långt har aldrig jag kommit. Har aldrig gjort lussebullar i hela mitt liv ohmy.gif *torkar lite snålvatten ur mungipan*

Tack, tack! Hade inte trott att jag skulle få några gratulationer för mitt lussebak tongue.gif ! Det ska vara du, amaira, till det!
smile.gif
Copycat
Hejsan ! Jag hade tänkt att baka lussebullar i morgon,.........men nu vet jag inte längre sad.gif Dom kommer säkert att se ut sådär, och jag tycker INTE om al dentebullar. OM jag ska baka så ska jag inte ha datorn igång i alla fall, det märker jag det. Tiden bara flyger förbi, sen lär väl brandlarmet slå igång tongue.gif
Sulawesii
CITAT (Copycat @ 16-12-2004, 18:39)
OM jag ska baka så ska jag inte ha datorn igång i alla fall, det märker jag det.

MYCKET klokt! tongue.gif
*Felix matte*
Men nog gick de väl att äta... sååå mycket brända var de väl inte unsure.gif

Ja se datorn... Den ser iaf till att tiden går fort och vi slipper ha långtråkigt. laugh.gif laugh.gif wub.gif
Sulawesii
Jag skar bort det värsta. Och då smakade dom ok. Kanske dom hade gjort ändå, men det testade jag inte rolleyes.gif .

Ja - tiden flyger när man sitter framför datorn!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon