Full version: Ny trafikskylt...
Caprice
Tycker själv att den är väldigt tråkig...

Aftonbladet

Caprice
kiki
tongue.gif

Go Sverige
Fisan
Okej....

Typiskt svenskt! biggrin.gif
Fisan
Betty
Och om vi så småningom byter valuta till euro så får de lov att hitta på ett nytt... Tycker de kan ta fram ett internationellt gångbart märke på en gång, blir säkert mycket billigare så.
Ina
Tyckte också at det var knepigt att dom valde "Kr" som symbol på skylten. Varför inte en "myntsymbol" som även utländska chaufförer förstår... och som inte behöver bytas ut om/när vi byter valuta. Fast, kör man i Sverige vet man nog att det är kronor som är valuta... men ändå! biggrin.gif
Posse
Jag hatar att behöva försöka gå till stortidningarnas sajter, det tar oftast flera minuter innan all reklam och skit hunnit ladddas ner genom telefonlinjemodemet så att man äntligen får fram vad man egentligen skulle titta på, t.ex.:

Zanna
Jösse så ful och "tråkig" skylt tongue.gif Kunde de inte ha hittat på något fyndigare!

Susanne - som ska ut på stan och julhandla
vickeva
Jag tycker nog att den var ganska fin jag... jag tycker inte det gör något att den är så "svensk", tvärtom, det är väl lite fräckt..
Posse
Skylten kanske ska tolkas som att man gör bäst i att se upp med fullmåne i kombination med krisiga människor .
*Felix matte*
Snygg skylt... tycker jag biggrin.gif
Kanske vill de visa att vi inte ska byta valuta. tongue.gif
ron
Måste vara någon smart politiker som haft en idee
wink.gif
Vadför inte en bild skatteminstern?
LenaTuring
Jag öppnade inte Aftonbladets länk först, försökte räkna ut av bilden Posse la in vad denna skylt skulle vara bra för. Men intellektet räckte inte till.......... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon