Full version: Boktips 2005
Ingrid på Västkusten
Häftigt!
Helen i Piteå Zon 5
WOW! Ja, den boken får man hålla koll på då den kommer ut, spännande! /Helen
Kajsa
Och vi får hoppas trädgårdsaffärerna tar in en massa sorter av Alunrot, det är bara Blomstergården/ Uddevalla som har lite roliga ofta dyra sorter.
En sådan bok väcker ha-begäret förstås.
Betty
Tack för tipset! Den ser jag fram emot. wub.gif
Ingrid på Västkusten
CITAT (Kajsa @ 17-12-2004, 13:55)
Och vi får hoppas trädgårdsaffärerna tar in en massa sorter av Alunrot, det är bara Blomstergården/ Uddevalla som har lite roliga ofta dyra sorter.
En sådan bok väcker ha-begäret förstås.

Vet Du vad Kajsa? Mkt av det Blomstergården tar hem är just Heuchera ifrån Dan Heims som varit med och skrivit boken :-)) så chansen at få tag i dem är faktiskt inte helt obefintlig skulle jag vilja säga :-)))
Kajsa
Låter bra, för vem vill inte ha den på bokomslaget, gula blad med röd ådring, snyggt. biggrin.gif
mulle
Ingen med stort Heucheraurval i Stockholmstrakten?
Mulle
Ingrid på Västkusten
Blomstergården ahr postorder :-) annars så skulle jag misstänka Träsgårdshuset i Skarpnäck eller kanske Zetas?
kerstin z5-6
den med röd ådring har jag , har den överlevt kanske delning är möjlig i vår -för den tillhör inte mina favoriter . laugh.gif
MoniqueÖ
CITAT (mulle @ 17-12-2004, 15:57)
Ingen med stort Heucheraurval i Stockholmstrakten?
Mulle

Hortus både i Nacka & Farsta hade förra våren ett helt gäng med olika sorter av Alunrot! Vi har åtminstone 8 olika sorter på innergården och alla (utom en med ådriga blad & små vita blommor) trivs fantastiskt bra!

Om du snackar med Bosse på Farsta så kan han berätta vilka sorter som kommer hem under våren.

Lycka till, Monique
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon