Full version: Feriebevattning
Hosta
Skal reise bort p ferie i Mars, men da har jeg masse frplanter som trenger vann. Jeg har en snill nabo som skal komme vanne for meg, men for at hun skal slippe komme hver dag s trenger jeg en smart lsning p det. Noen som kan hjelpe meg? unsure.gif
TeliaNet
jag r lite dlig p danska. wink.gif

men det du behver r semestervattnaren.
sk p den fr vi har haft det uppe hr tidigare.

lycka till!
Hosta
Tusen takk for svar. Plantene skal st p undervanningsbrett med kapilrmatte, kan jeg da bruke tykk bomullstrd med den ene enden i en vannbtte og den andre enden liggende p kapilrmatten. Vil kapilrmatten kunne suge opp vann etter behov.? Jeg er ikke Dansk,men Norsk biggrin.gif
TeliaNet
oj d en sn miss av mig. laugh.gif

om du har kapilrmatta s rcker det om grannen(nabo?) fyller p vatten 2 gnger i veckan.(rikligt med vatten)

det finns ven denna variant som klarar sig sjlv ganska lnge.
r svr att stlla in till rtt flde.

kostar kring 600 SEK.
avger 5-100L/dygn och r termo-reglerad.
Hosta
Den drypp vannings varianten er farlig og ha innomhus, men takk for forslag. smile.gif Kom gjerne med flere ideer. smile.gif
kerstin z5-6
Fr 1 veckas bortavaro r kapillrmattan idealisk till frsdder - det r mycket bra att de sm inte blir drnkta av vatten frn vlvillig nabo , uytan bevattnas underifrn -Lycka till
fiffigafrun
Hydromaten (automatisk droppbevattning) skulle jag inte anvnda inomhus. Inte utomhus heller fr den jag bestllde fick jag ej att fungera ok. Vrdels enligt mig. Reklamerade och kpte en frn Gardena m timer istllet som var mkt bttre och mer tillfrlitlig. Tnkt att ha i vxthuset d, men inte ens dr skulle jag lita helt o fullt p denna.

Snlla grannar som vill vattna nr man r borta ska man vara rdd om och grna muta med ngra plantor eller annat. rolleyes.gif

/Karin
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon