|
Full version: Divalater....
Caprice
17-12-2004, 21:49
Eller...? // Britney beställde hundmat av stjärnkocken NEW YORK. Bara det bästa är gott nog för Britney Spears nya husdjur, chihuahuan Bitbit. När sångerskan nyligen var i Las Vegas beställde hon en stek för 1 000 kronor på hotellet Bellagios lyxrestaurang Picasso, uppger New York Post. Stjärnkocken Julian Serrano hade ingen aning om att han stod och tillagade hundmat – i så fall hade han vägrat, skriver tidningen. // Fast hon har väl råd... Men jag undrar om hunden uppskattade den dyra maten... Ett gammalt ben ifrån köket kanske hade uppskattats mer...? Caprice
zaaritha
17-12-2004, 21:52
Ja, man blir ju undrande! Måste kändisar bära sej åt så där? Vad säjer det om deras eventuella IQ? Blir folk korkade, när de blir berömda? Ursäkta att jag går på så hårt--men ..............
Tänk om de kunde skänka sådana här "överflödiga" pengar till välgörenhet, istället...
*Felix matte*
17-12-2004, 22:13
CITAT (Sylvia @ 17-12-2004, 21:54) Tänk om de kunde skänka sådana här "överflödiga" pengar till välgörenhet, istället... Så tänker jag också  Men... det är media som gör dem till "divor" Ikväll blev jag rejält irriterad när jag såg Gokväll i SVT... Åsa Jinder berättade att hon träffat Mick Jagger och då blev programledaren Anja Kontor alldeles till sig. Åsa Jinder fick "ta ner henne".. sa något i stil med... "han är väl ingen..."
zaaritha
17-12-2004, 22:14
Jisses! Varför "är" kändisar "bättre" än vi vanliga?
Snöflinga
17-12-2004, 22:21
HELT SJUKT !
Fialotta
17-12-2004, 23:03
Jag är kändis hemma hos mig, brukar lägga mig på soffan o käka praliner mellan varven
zaaritha
17-12-2004, 23:04
Bugar och bockar........................
Caprice
17-12-2004, 23:20
CITAT (Sylvia @ 17-12-2004, 21:54) Tänk om de kunde skänka sådana här "överflödiga" pengar till välgörenhet, istället... Precis...! Fast då skrivs väl det inte så mycket om det... Caprice
zaaritha
17-12-2004, 23:24
Ja--varför ska dessa kändisar göra insamlingar--varför skänker de inte av sina egna förmögenheter?
Caprice
17-12-2004, 23:28
En som har en stor kista att ta ur, och som verkligen gör det, tycker jag Oprah Winfrey är... Startar skolor i Afrika, har sitt Angelnetwork som hjälper människor som behöver hjälp... Och mycket mer.. Det är både kul att se, samt beundransvärt.. Caprice
Varför måste kändisar tjänar så där mycket penger?För vad då?Inte för kunnandet i alla fall.De som verkligen kan sjunga och har en ordentligt utbildning i bagaget bär sig inte åt på detta viset.
zaaritha
18-12-2004, 01:07
Ja--Oprah är en person som verkligen gör gott!! Hon har ju själv fått se hur det är att vara fattig o utsatt för övergrepp!
birgitek
19-12-2004, 12:09
Varför tjänar en del kändisar så mycket pengar? Jo, för att någon är villig att betala, naturligtvis. Varför så många är villiga att betala är en annan fråga.
Men detta med att behandla sina djur som leksaker och som människor är det inte enbart kändisar som gör. Vet massor med människor som när dom äter bra kött ger bästa biten till hunden, det är så man baxnar! har bekanta som brukar ha med sig sin hund hit och jag blir rent ledsen när man stått och lagat mat och de lägger hunden vid matbordet och huvudet på duken, skär ur filén fina bitar som man betalt dyrt för och ger till hunden. Känns inte helt sunt faktiskt. Sen kändisar, vissa har fått en överdos kändisskap och vissa klarar av att hålla huvudet kallt och behålla en viss självdistans och distans till allt som kändisskapet ger. Tror det är rätt lätt att falla in i "divalater" när man hela tiden har en stab som passar upp o håller en ifrån det som vi vanliga dödliga gör, köper mat, betalar räkningar, går på föräldramöten och sopsorterar o diskuterar med tröga tjänstemän på diverse myndighetskontor, det håller en liksom på marken....
Gossen Ruda
19-12-2004, 12:40
Jag hade aldrig tolererat att ha en hund vid matbordet hemma hos mig. Beträffande kändisar och pengar så vet jag inte om man kan kalla det för divalater egentligen. Säg snarare att dom har eller får en annan måttstock. Blir fartblinda helt enkelt. Speciellt när man som Spjut-brittan får för mycket pengar vid för unga år. Misstänker att flyktingarna i Sudan skulle ha synpunkter på vad vi slänger i soppåsen eller komposten.
kristerh
20-12-2004, 11:07
CITAT (zaaritha @ 17-12-2004, 21:52) Ja, man blir ju undrande! Måste kändisar bära sej åt så där? Vad säjer det om deras eventuella IQ? Blir folk korkade, när de blir berömda? Ursäkta att jag går på så hårt--men .............. Britney verkar inte ha så högt iq krister
Sulawesii
20-12-2004, 11:08
Tjänar man så mycket pengar som Britta gör, så är ju 1000 spänn ingenting. Så, varför inte? Och vad vet vi om och hur mycket hon ger till välgörenhet?
Caprice
20-12-2004, 14:01
CITAT (Ullet @ 19-12-2004, 12:15) Vet massor med människor som när dom äter bra kött ger bästa biten till hunden, det är så man baxnar! har bekanta som brukar ha med sig sin hund hit och jag blir rent ledsen när man stått och lagat mat och de lägger hunden vid matbordet och huvudet på duken, skär ur filén fina bitar som man betalt dyrt för och ger till hunden. Känns inte helt sunt faktiskt. Vaaa...?!? Själv skulle jag bli ARG om någon gjorde så... Så respektlöst... Caprice
Nej, jag tycker det är trist faktiskt men jag har förstått att hundägare inte ser det så, utan för dom är hunden det bästa som finns o ska ha det bästa, även om jag anser att djur är djur o ska ha behandling efter deras behov. En hunds behov är kanske inte stekt oxfilé i småbitar utan mer ett ben att gnaga på, men det är ju min syn på saken.
CITAT (Ullet @ 20-12-2004, 16:30) ...djur o ska ha behandling efter deras behov. En hunds behov är kanske inte stekt oxfilé i småbitar utan mer ett ben att gnaga på, men det är ju min syn på saken.  Jag brukar faktisk ge en liten julklapp till bästa vännernas hund o katter, typ just ett ben till hunden och en liten leksak till katten...
Hrmpf. Mina hundar får sitta med då vi äter och får smaka av det goda. Kanske inte av de bästa bitarna. Tio bitar till matte och en bit till vovvarna. Fast husse har inte samma åsikter.
Folk får väl göra hur dom vill hemma hos sig, men jag vill inte att de gör det hemma hos mig. Vanligt folkvett alltså... Jag snyter inte barnen vid matbordet hos andra men har inget emot att dra en snorklusa över näsan på dom hemma, borta går vi iväg.
har också mina vid bordet...men mat får dom inte från min tallrik förän jag är klar... skulle aldrig drömma om att mata dom med festmat hos andra... oförskämt att göra så.
Caprice
21-12-2004, 13:01
CITAT (Sylvia @ 20-12-2004, 16:52) Jag brukar faktisk ge en liten julklapp till bästa vännernas hund o katter, typ just ett ben till hunden och en liten leksak till katten... Det gör jag med, till mina egna iaf.... varje jul får mina gullisar något.. Caprice
här nere har dom julklappspåsar till djuren...färdigpackade
Här ligger vita och grå små leksaksmöss i katternas klappar! Mvh Fenja
kristerh
21-12-2004, 16:18
Hade hon hunden med sig på restaurangen? krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|