fruberglund
Ja, här sitter jag nu klockan 5 på morgonen och är dyngförkyld, en fin början på julen och hemkomsten från Australien smile.gif Huvudet värker, näsan rinner, halsen gör ont men jag tar mig ändå tid att skriva en rad till er wub.gif wub.gif

Och vi som skulle på årets julfest ikväll med grannarna, aldrig får man vara riktigt glad sad.gif

Tyvärr har jag inte fixat in några bilder än för det finns 1200 bilder att gå igenom så ni får ha lite tålamod med mig. Alla bilder måste ju sorteras först och sen måste ju göras om i storlek för att passa här på Odla så ni får gott vänta till efter jul, hehe. Okej då, ni som är riktigt nyfikna kan få några smakprov i albumet där jag lagt in bilder på när jag håller en koala, matar en känguru m.m.

Fler bilder och historian kommer senare.

God jul och kram på er.

Fru Berglunds album
ariana
Välkommen hem
Så fina bilder tyckte du om Australien smile.gif
var det mycket varmt
fruberglund
Ja, Australien är helt klart värt att åka till, bäst tyckte vi om Monkey Mia som var en delfin-resort på västkusten.

Temperaturen låg runt 30 grader. På östkusten och i Singapore var det väldigt hög luftfuktighet och det gillade vi inte riktigt, det var nästan svårt att andas och väldigt klibbigt och blött.

Vi är mycket nöjda med vår resa även om det inte var så romantiskt som en bröllopsresa egentligen borde vara men vi fick ju åtminstone uppleva massor.
Caprice
Välkommen hem..!

Caprice
_underground_
Jag måste bara fråga, överallt ser och hör man att australien är fullt av stora spindlar och andra äckliga kryp, var det så? stötte ni på några stora spindlar eller ormar el. dyl.?

Och fina bilder! Man längtar inte lite bort från Kiruna =)
pisanggoreng
CITAT (_underground_ @ 18-12-2004, 13:40)
Jag måste bara fråga, överallt ser och hör man att australien är fullt av stora spindlar och andra äckliga kryp, var det så? stötte ni på några stora spindlar eller ormar el. dyl.?

Jag stötte inte på något allvarligre när jag var där.
wolkenkrabber
fine wallaby's du matade smile.gif koalan såg väldigt trött ut
renate
Välkommen hem igen.Så fina bilder du visar oss.Tack för titten.
Krya på dig! tongue.gif tongue.gif
fruberglund
CITAT (wolkenkrabber @ 18-12-2004, 14:42)
fine wallaby's du matade smile.gif koalan såg väldigt trött ut

Ja, det var ju mitt på dan och de sover ju vanligtvis då smile.gif De hade dem bara ute 30 minuter och sen bytte de koala för att inte störa deras dygnsrytm för mycket.

Vi såg inga spindlar eller ormar överhuvudtaget. När vi bodde på ön hade vi några ödlor i sovrummet men det var allt. Resten var bara gulliga djur tongue.gif
pejori
hoppas att du tog många fina foton därnere wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon