|
Hur har ni andra det med julklappsinköpen, är ni färdiga? Jag har några kvar. Både att köpa och att tillverka själv.
Caprice
18-12-2004, 12:43
Japp, slog in i natt...
Caprice
Kattgräs
18-12-2004, 12:44
Nix! Har köpt en del, men några är kvar. Alla är inte inslagna än. Letar efter julpappret jag köpte i god tid men har lagt undan "på ett bra ställe"...
Blomstertanten
18-12-2004, 13:07
Har inte köpt en enda julklapp !
Kommer nog inte att göra det heller pga min dåliga ekonomi .
Har stickat lite julklappar till barnbarnen.
Inga från Närke
18-12-2004, 13:46
Har köpt nästan allt fattas bara ett till mitt barnbarn pojken. Sedan skall de paketeras men det är sambons jobb. Just nu håller vi på att städa det sista och imorgon ska jag baka matbröd. /Inga
Handlade det mesta redan i Oktober när jag var till Ullared! Kanonskönt att ha det så gott som klar redan då! Har handlat det sista till barnen för två veckor sedan Det är så skönt att slippa stressa... Men vi handlar inte så hysteriskt mycket till de små, de får av fler också så det räcker Annlouice
Nä, klar med julklapparna blir jag nog inte förrän den 23:e.... har precis börjat...
*Felix matte*
18-12-2004, 22:48
Klar.
kerstin z5-6
18-12-2004, 22:51
Inte klar , men de jag gjort själv är färdiga
Nästan klar, bara 1 - 2 kvar.
De har varit klara ganska länge för jag köper nämligen inte till så många fler än min dotter. Jag och min man brukar köpa en gemensam sak till varann men i år har vi inte lyckats komma på nåt så det blir i efterskott. Släkten ska få fina bilder på min dotter och dem håller vi på att paketera in just nu.
Helen i Piteå Zon 5
18-12-2004, 23:35
Jag är också klar, äntligen kan man väl säga, har varit på stan idag bland alla andra, usch, va folk. Många paket till vår 15-åriga dotter, 2-årigt barnbarn och syrrans tvillingar. Av maken har jag för ett par dagar sedan fått en digitalkamera, så han fick sin julklapp av mig idag, Snarkspray!  / Helen
Eva i Skåne
18-12-2004, 23:42
Nästan färdig Har mest lite kompletteringar att göra, men det är då det brukar bli så dyrt  . När man bara ska ha någon liten sak till, men hittar något jättebra, men betydligt dyrare än man tänkt och då blir det plötsligt för stor skillnad mot vad de andra barnen ska få och så måste man köpa något mer till fler och så är hysterin igång Nej, jag ska passa mig  men det är lätt hänt
CITAT (Eva i Skåne @ 18-12-2004, 23:42) När man bara ska ha någon liten sak till, men hittar något jättebra, men betydligt dyrare än man tänkt och då blir det plötsligt för stor skillnad mot vad de andra barnen ska få och så måste man köpa något mer till fler och så är hysterin igång Nej, jag ska passa mig  men det är lätt hänt Precis mitt dilemma varje år. Först tänker jag att det skall vara rättvist pengamässigt. Sedan när jag börjar slå in paketen tycker jag plötsligt att någon har mycket färre paket än dom andra. Å då börjar jag komplettera. Har inte hunnit dit ännu i år hoppas att det inte blir så.
Done and ready! Ska bara slå in sista paketet!
Ciczi
CITAT (Blomstertanten @ 18-12-2004, 13:07) Har inte köpt en enda julklapp !
Kommer nog inte att göra det heller pga min dåliga ekonomi . samma här köper inte klappar längre
Jag har endast en julklapp oköpt nu, ska göras kommande vecka. Det är roligt att ge julklappar, särskilt till de som uppskattar dem. Roligast är det att få ge leksaker till små barn.
Bettson
19-12-2004, 13:12
Jag ör ute i god tid i år. Har köpt en tredjedel redan via nätet. Annars bruakr vi starta den 22 på kvällen.
Men det är väl som om man börjar deklarera i gid tid utan att posta den . Deklarationen är alrdig så sent inlämnad som då.
Skall bli spännande att se hur det går.
Färdig?? Nja... Det blir nog mest som det blir, när det gäller julklappar. Har några - inget märkvärdigt. Kul med "paket under granen" - en chokladask, ett par handskar - det duger. Till februari blir jag kanske klar med almanackan jag brukar göra... Finns inga småbarn här - och ont om krav  . Ganska härligt. /amaira.
Hmmm... Jobbar ju inom handeln, så man blir lite less på hysterin.. Jag kommer, i vanlig ordning, köpa de sista dagen innan dopparedan..
Snöflinga
19-12-2004, 21:28
Faktiskt ganska klar  Det är bara en som fattas och tycks vara lite svårfångad, en DVD med Seinfield, slut överallt  Men jag jagar vidare ....... Så är det när man inte är ute i god tid
I lördags kväll skulle tog jag fram barnbarnens julklappar för att kolla lite på fördelningen och lade dom i tre högar på golvet. När jag var klar lade jag tillbaka dom i sina kassar oinslagna. På söndagen skulle jag vara barnvakt, försov mig och fick bråttom. Hämtade Engla (3 år i januari) gick en promenad handlade lite och gick hem till mig. Efter avklädning gick jag ut i köket med matkasse och Engla gick in i vardagsrummet. Plötsligt kom jag på att julklappskassarna stod där inne. Jag tittade in och frågade vad hon gör. "Tittar lite på dom här sakorna"
*Felix matte*
20-12-2004, 09:23
CITAT (ah56 @ 20-12-2004, 09:13) I lördags kväll skulle tog jag fram barnbarnens julklappar för att kolla lite på fördelningen och lade dom i tre högar på golvet. När jag var klar lade jag tillbaka dom i sina kassar oinslagna.
På söndagen skulle jag vara barnvakt, försov mig och fick bråttom. Hämtade Engla (3 år i januari) gick en promenad handlade lite och gick hem till mig. Efter avklädning gick jag ut i köket med matkasse och Engla gick in i vardagsrummet. Plötsligt kom jag på att julklappskassarna stod där inne. Jag tittade in och frågade vad hon gör. "Tittar lite på dom här sakorna" :wub: :wub: :wub: jag har slagit in allt eftersom...säkrast så.
lisselbo
20-12-2004, 09:27
CITAT (ah56 @ 19-12-2004, 01:00) CITAT (Eva i Skåne @ 18-12-2004, 23:42) När man bara ska ha någon liten sak till, men hittar något jättebra, men betydligt dyrare än man tänkt och då blir det plötsligt för stor skillnad mot vad de andra barnen ska få och så måste man köpa något mer till fler och så är hysterin igång :lol:
Nej, jag ska passa mig :rolleyes: men det är lätt hänt Precis mitt dilemma varje år. Först tänker jag att det skall vara rättvist pengamässigt. Sedan när jag börjar slå in paketen tycker jag plötsligt att någon har mycket färre paket än dom andra. Å då börjar jag komplettera. Har inte hunnit dit ännu i år hoppas att det inte blir så. Har hamnat i den situationen nu  . Ska nog åka in till stan och komplettera.
CITAT (lisselbo @ 20-12-2004, 09:27) CITAT (ah56 @ 19-12-2004, 01:00) CITAT (Eva i Skåne @ 18-12-2004, 23:42) När man bara ska ha någon liten sak till, men hittar något jättebra, men betydligt dyrare än man tänkt och då blir det plötsligt för stor skillnad mot vad de andra barnen ska få och så måste man köpa något mer till fler och så är hysterin igång Nej, jag ska passa mig  men det är lätt hänt Precis mitt dilemma varje år. Först tänker jag att det skall vara rättvist pengamässigt. Sedan när jag börjar slå in paketen tycker jag plötsligt att någon har mycket färre paket än dom andra. Å då börjar jag komplettera. Har inte hunnit dit ännu i år hoppas att det inte blir så. Har hamnat i den situationen nu  . Ska nog åka in till stan och komplettera. Så är det för mig också varje år. Men i år ska jag försöka  att bara gå efter rättvisa pengamässigt. Får se hur det går med det  .Det är lite klappar kvar att handla, men i år blir det färre klappar. Pia
Sulawesii
20-12-2004, 10:51
Vi började igår!
Har inte börjat handla, men ska. Vet vad barnen ska få. Men vad ger man till sina anställda? Ungkarlar i 30-35 årsåldern? Helen, vad får man tag i en snarkspray? Låter som nåt till maken.
JAG TRIVS INTE GÅ I AFFÄRER KÖA LIKNANDE Så i fredags handla vi allt mat o klappar lite folk ute det va så skönt slog in det mesta i affärerna kändes jättebra går hellre ut i naturen om jag får en stund över
CITAT (Snöflinga @ 19-12-2004, 21:28) Det är bara en som fattas och tycks vara lite svårfångad, en DVD med Seinfield, slut överallt ;) Och jag som har önskat mig den DVDn i julklapp! Själv handlade jag merparten av julklapparna redan i september!!  Mycket ovanligt för att vara jag, men Hemtex hade bra pris på sidenlakan. Sedan har jag köpt en del annat också, men visste redan från början vad det skulle bli. I år kommer det att bli rejäl "orättvisa" mellan mina två — vuxna — barn. Har slutat med att försöka med det, det jämnar nog ut sig i långa loppet. Inte ens ett år när dottern fick en TV och sonen strumpor protesterade de. Året efter fick han slalomutrustning och hon något mindre. Som sagt, det jämnar ut sig!
Oj, vilka tåliga barn!! Jag måste skriva upp vad jag köper och slår in, annars måste jag öppna och kolla igen, för att jag har glömt vad jag köpt...förr var det noga med lika antal klappar till barnen, nu är det noga med värdet.
niklaswik
20-12-2004, 17:00
Jag ska köpa på onsdag...
Åsa, mälardalen zon 2
20-12-2004, 17:40
Det mesta är klart här. Även julklapparna till de fyrbenta familjemedlemmarna är klara de ska bara slås in i papper:
ska köpa till fyrfotingarna idag.... tuggben till hundarna och räkor till katterna
kopernikus
21-12-2004, 12:53
Det där med att köpa julklappar till sina vuxna barn.... Jag är 23 och har försökt förklara för min kära mor & far att det inte alls behöver köpa lika mycket julklappar till oss barn (vi är 4-alla vuxna)...Men hon tror oss inte!!! Jag får bara dåligt samvete när jag får en massa dyra julklappar och DET är inte roligt. Så säger de, när man frågar vad de önskar sig, att vi inte ska hålla på att köpa julklappar till dem!!! Suck...Hur ska man få dem att förstå!
Julklappar, är ni färdiga än? Jag säger som Beppe Wolgers docka Sigrid (om ni minns henne...) FÄÄÄÄÄRDIIIIG!!!!
evelina
21-12-2004, 15:18
Klar och sillen också.
CITAT (Betty @ 21-12-2004, 14:01) Julklappar, är ni färdiga än? Jag säger som Beppe Wolgers docka Sigrid (om ni minns henne...) FÄÄÄÄÄRDIIIIG!!!!  Man har blivit en dinosaur... Mvh Fenja
Jag måste köpa den sista dan innan för då får jag lön... Det är en sent påkommen liten grej till min sambo så jag vill inte låna hans kort och fara å handla den... Men det är en sak man hittar på en mack så jag slipper i alla fall trängas i stan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|