|
fruberglund
19-12-2004, 15:20
Har precis fått veta att de bytt våran växel så nu kan vi också få bredband, beställde såklart genast!!! Det här öppnar ju nya dörrar, tänk vad jag kan surfa på Odla nu utan att behöva tänka på räkningen  Måste sätta mig och kolla på allas album m.m. när det har kopplats in, det skulle ske den 29:e så efter det är jag här hela tiden
Det är farligt det där med bredband.. Man kan fastna hur länge som helst!
TeliaNet
19-12-2004, 15:46
vad är det du beställt och från vilken operatör?
Grattis förstår att du är glad jag har just fått bredband det är en otrolig skillnad på hastigheten
Så kul! Se bara till att du har brandvägg och antivirusprogram!
magiana
19-12-2004, 20:30
Grattis! Kul för dej. Blir dock lite avundsjuk. Här blir det väl inte nåt bredband på åratal. I somras fick jag reklam från Glocalnet som sa att de nu kunde erbjuda adsl i vårt område. Jag har väl aldrig blivit så glad för lite reklam förut så jag blev stort besviken när det visade sig att de hade fått allt om bakfoten.  Inget bredband alltså.
fruberglund
19-12-2004, 21:59
CITAT (magiana @ 19-12-2004, 20:30) Grattis! Kul för dej. Blir dock lite avundsjuk. Här blir det väl inte nåt bredband på åratal. I somras fick jag reklam från Glocalnet som sa att de nu kunde erbjuda adsl i vårt område. Jag har väl aldrig blivit så glad för lite reklam förut så jag blev stort besviken när det visade sig att de hade fått allt om bakfoten.  Inget bredband alltså. Ska fixa brandvägg snarast. Antivirusprogram fick vi med när vi köpte datorn och det uppdateras kontinuerligt. Vet fler som varit med om att få erbjudanden som inte gäller, till och med från Telia fast det är deras egna växlar. Tycker väl de om nån borde hålla reda på vad de har och inte. Vi fick ett erbjudande för ett tag sen om bredband med "parabol" men det skulle kosta 400 spänn i månaden + 3000 i installering, alldeles för dyrt. Min man sa att skaffar man det så byter väl Telia växel ett par veckor efter  Tänk vad rätt han hade, tur att man inte skaffade det! Det vi har beställt nu är från Telia och kostar 339:-/mån och då är det gratis installation m.m. och det är på 500 kb. Ja, jag vet att ADSL inte är "riktigt" bredband men det är f-n så mycket bättre än att vara modemare  Egentligen tycker jag det är för dyrt också men vill man ha bredband så får man väl betala antar jag
*Felix matte*
19-12-2004, 22:26
Grattis till bredband! Vi har det sen ett par år tillbaka och det är sååå skönt att slippa kika på klockan stup i kvarten. Jag kör med Bredbandsbolagets 10Mbit/s men har också surfat med Telias och det är klart godkänt... ingen större skillnad tycker jag. Men.. som någon sa... Se till att installera Brandvägg och Antivirusprogram. Beroendeframkallande!?... Javisst  men sååå mycket hälsosammare än många andra droger  Se till att ha bra handledsstöd så slipper du musarm. jag betalar 320kr/mån
TeliaNet
20-12-2004, 00:08
500kb?, vad ska du med en halv megabyte till? aaa, du har adsl för att erbjuda adsl byter inte telia växel, TeliaSonera installerar en DSLAM. och modem kör du visst på fortfarande ja. nä fy på dig TeliaNet, nu var du riktigt retsam
TeliaNet
20-12-2004, 00:11
CITAT (Sollan @ 19-12-2004, 17:31) Så kul! Se bara till att du har brandvägg och antivirusprogram! va? vad ska man med det till? brandväggen stoppar ju folk från att komma åt min dator, inget bra alls när man kör webserver!
CITAT (TeliaNet @ 20-12-2004, 00:11) va? vad ska man med det till? brandväggen stoppar ju folk från att komma åt min dator, inget bra alls när man kör webserver!  Jag tror att de flesta här är sk normalanvändare, dvs använder inte sin dator som en server. Att som normalanvändare med någon form av fast anlutning, utan brandvägg, är verkligen att be om problem. Virusskydd ska man ha oavsett uppkopplingsmetod.
kristerh
20-12-2004, 10:57
Grattis  jag har oxså bredband sedan några år tillb, det är hur skönt som helst att slippa dessa söliga modem som lägger av av sig själv, och ladda hem saker går hur fort som helst. krister
fruberglund
21-12-2004, 00:03
CITAT (TeliaNet @ 20-12-2004, 00:08) 500kb?, vad ska du med en halv megabyte till? aaa, du har adsl för att erbjuda adsl byter inte telia växel, TeliaSonera installerar en DSLAM. och modem kör du visst på fortfarande ja. nä fy på dig TeliaNet, nu var du riktigt retsam  ?????????????? Tja, vi kunde inte få det innan de bytte växel så nåt måste det ju ha att göra med växelbytet Vet inte vad som är en bra hastighet men mannen sa att det räcker till oss som bara "hobbysurfar" och det är väl f-n så mycket snabbare än modem eller???  Jag blir helt snurrig Men det är klart, vill man så kan man ju betala mer för högre hastighet om man t.ex. laddar hem mycket musik och filmer m.m. men sånt olagligt håller inte viiiiiiiiiiiiiiii på med
Grattis! Vi är sista huset åt det här hållet som kan få ADSL. Det var det som avgjorde om vi skulle flytta ut hit på landet. När vi hade klartecken från Telia så ringde vi upp hyresvärden!  Vi hade ju det inne i samhället och kan inte klara oss utan.
TeliaNet
21-12-2004, 07:40
CITAT (fruberglund @ 21-12-2004, 00:03) CITAT (TeliaNet @ 20-12-2004, 00:08) 500kb?, vad ska du med en halv megabyte till? aaa, du har adsl för att erbjuda adsl byter inte telia växel, TeliaSonera installerar en DSLAM. och modem kör du visst på fortfarande ja. nä fy på dig TeliaNet, nu var du riktigt retsam  :lol: ?????????????? Tja, vi kunde inte få det innan de bytte växel så nåt måste det ju ha att göra med växelbytet Vet inte vad som är en bra hastighet men mannen sa att det räcker till oss som bara "hobbysurfar" och det är väl f-n så mycket snabbare än modem eller???  Jag blir helt snurrig Men det är klart, vill man så kan man ju betala mer för högre hastighet om man t.ex. laddar hem mycket musik och filmer m.m. men sånt olagligt håller inte viiiiiiiiiiiiiiii på med  500KB är en storlek med prefix. 500 KBPS och 500 KBIT/S är hastigheten. växeln växlar/skickar samtal. precis när dina kablar nått in i stationen så går de till en DSLAM vaifrån man delar upp samtal till växeln och data till fiberkabeln. man behöver inte byta växel. 
Är det bara jag som tycker det är jobbigt med breeeeeeda signaturbilder? Attans jobbigt att behöva scrolla i sidled för att läsa all text.
CITAT (Berith @ 21-12-2004, 07:44) Är det bara jag som tycker det är jobbigt med breeeeeeda signaturbilder? Attans jobbigt att behöva scrolla i sidled för att läsa all text. :huh: Nejdå, inte bara du... och jag tycker nog generellt att det känns överflödigt och störande med "signatur"-text och -bilder nedanför själva inläggstexten.
GoSatta
21-12-2004, 08:44
Ja någon slags begränsning brukar man ju iaf ha. Alla dessa stora bilder som har kommit nu till jul kanske är en fin tanke men dom gör alla längre trådar väldigt svåra att läsa.
Det är väl en himla tur att det alltid finns något som man kan störa sig på.... Mvh Fenja
Fialotta
21-12-2004, 11:05
CITAT (Posse @ 21-12-2004, 08:43) CITAT (Berith @ 21-12-2004, 07:44) Är det bara jag som tycker det är jobbigt med breeeeeeda signaturbilder? Attans jobbigt att behöva scrolla i sidled för att läsa all text.  Nejdå, inte bara du... och jag tycker nog generellt att det känns överflödigt och störande med "signatur"-text och -bilder nedanför själva inläggstexten. Men herrejisses....liiiite kul kan vi väl få ha nu till jul... tycker inte det är störande alls
Det går inte att va alla till lags på ett forum, så är det bara
God Jul på er
TeliaNet
21-12-2004, 14:24
jag ska ta bort de där bolderna framöver. vi får tänka på de som har uppringd access.
CITAT (Posse @ 21-12-2004, 08:43) CITAT (Berith @ 21-12-2004, 07:44) Är det bara jag som tycker det är jobbigt med breeeeeeda signaturbilder? Attans jobbigt att behöva scrolla i sidled för att läsa all text.  Nejdå, inte bara du... och jag tycker nog generellt att det känns överflödigt och störande med "signatur"-text och -bilder nedanför själva inläggstexten. Jamen nu var det inte signaturbilderna som jag tycker är jobbiga - många har så fina bilder och nu i jultider passar det med lite pynt. Neej, det är TeliaNets bilder på bredddddden som är jobbiga (hade varit samma sak om det varit nån annans), just för att man/jag måste scrolla i sedled för att läsa texten. Som sagt.... Och jag har inga problem med bilder trots att jag bara har modem...  (Och förresten gör väl inte modemet att scrollning är nödvändig!) Tips till TeliaNet! Lägg bilder under varandra så kan du ha kilometervis med bilder.... Och vill man inte se dom så kan man välja bort dom i profilinfon. Så det så!
Du har en poäng där Berith! Mvh Fenja
grattis till bredbandet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|