fiffigafrun
Det är väl några som har den i z5 i alla fall men har den övervintrat där? Den är såå fin så om den gör det så sätter jag upp den på vill-ha-listan.

/Karin
kerstin z5-6
Ja , utan tvekan -Kolla även in Haspen cream
Helen i Piteå Zon 5
Jack Frost har jag i min rabatt och den har överlevt 2vintrar utan problem. /Helen
Ingrid på Västkusten
Jack Frost är otroligt rubust och i mit tycke klart snyggare över Hdspen Cream plus att den håller sig bättre som planta över säsongen ( min ser moloken ut senare på somamren medans Jack F ser snitsig ut hele tiden)
fiffigafrun
Men lysande då ska jag skaffa Jack Frost till framsidan då!

Kerstins Pulmonaria "Majeste" är ju def inte dum den heller. Har Sissinghurst White och den trivs väldigt bra o är jättefin. Athyrium nip. Pictum (Metallicum) är också en höjdare i skuggan, har klarat sig hos mig på det minst gynsamma stället på hela tomten. En favorit.

Men vad är Hacquetia epipactis var. för något Kerstin?
Ingrid på Västkusten
Inte Kerstin, men den är ljuvlig både den gröna formen och den avriegerade - heter något i stil med gillöga elelr liknande :-)) klart snyggare än variegerad skuggröna ;-)) ( Pachysandra) och även variegerad kirskål!

Typisk växt att hitta på trädgårdsamatörernas marknad.....

Hälsar Ingrid
kerstin z5-6
variegerad form av den vanliga Hacquetia epipactis-som är helt grön , med gul plopp i mitten.Vårblommande ,jättesöt , skugga o fukt -låg Gullflocka på svenska, blommorna ser ut som tecknade barnblommor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon