fiffigafrun
19-12-2004, 23:49
Det är väl några som har den i z5 i alla fall men har den övervintrat där? Den är såå fin så om den gör det så sätter jag upp den på vill-ha-listan.
/Karin
kerstin z5-6
19-12-2004, 23:51
Ja , utan tvekan -Kolla även in Haspen cream
Helen i Piteå Zon 5
20-12-2004, 08:56
Jack Frost har jag i min rabatt och den har överlevt 2vintrar utan problem. /Helen
Ingrid på Västkusten
20-12-2004, 08:56
Jack Frost är otroligt rubust och i mit tycke klart snyggare över Hdspen Cream plus att den håller sig bättre som planta över säsongen ( min ser moloken ut senare på somamren medans Jack F ser snitsig ut hele tiden)
fiffigafrun
20-12-2004, 09:26
Men lysande då ska jag skaffa Jack Frost till framsidan då!
Kerstins Pulmonaria "Majeste" är ju def inte dum den heller. Har Sissinghurst White och den trivs väldigt bra o är jättefin. Athyrium nip. Pictum (Metallicum) är också en höjdare i skuggan, har klarat sig hos mig på det minst gynsamma stället på hela tomten. En favorit.
Men vad är Hacquetia epipactis var. för något Kerstin?
Ingrid på Västkusten
20-12-2004, 09:28
Inte Kerstin, men den är ljuvlig både den gröna formen och den avriegerade - heter något i stil med gillöga elelr liknande :-)) klart snyggare än variegerad skuggröna ;-)) ( Pachysandra) och även variegerad kirskål!
Typisk växt att hitta på trädgårdsamatörernas marknad.....
Hälsar Ingrid
kerstin z5-6
20-12-2004, 18:42
variegerad form av den vanliga Hacquetia epipactis-som är helt grön , med gul plopp i mitten.Vårblommande ,jättesöt , skugga o fukt -låg Gullflocka på svenska, blommorna ser ut som tecknade barnblommor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.