CITAT (Eva i Skåne @ 20-12-2004, 10:10)
och sen ska min svärson lägga in XP istället till mig för han säger att det är mycket bättre.)
En mycket god idé att lägga in XP i stället. Jag lovar dig att livet kommer att bli mycket lättare!
Då kommer datorn att formateras om och alla eventuella mjukvarufel försvinna därmed. Om detta sker inom en inte alltför snar framtid så föreslår jag att du inte lägger ned alltför mycket möda på att lösa detta problem.
Vad du ska göra med bilderna när kameran är full? Går det inte att avinstallera Sonyprogrammet och senare lägga in det igen? Kanske är det något vajsing med installationen av det programmet. I så fall rättar det hala till sig om du avinstallerar och installerar igen. (Prova däremellan om problemet har försvunnit)
Här är ett annat litet trix du kan prova: Döp om en folder som heter APPLOG . Döp om den till "APPLOG2" eller något sådant. Sedan startar du om datorn. Problemet KAN ha löst sig. För att hitta den där foldern måste du först gå in i "kontrollpanelen" och öppna "Mappalternativ" Där kryssar du i "visa dolda filer och mappar" (glöm inte att återställa detta sedan). APPLOG FOLDER ska ligga i Windowsmappen, men det bästa är att använda datorns sökfunktion om du inte hittar den där.
Om du känner dig osäker på hur du gör detta kanske sonen kan hjälpa dig. Det är en enkel grej att göra.

PS, Eftersom du har det här problemet är det viktigt att ni inte bara lägger in XP ovanpå det befintliga systemet utan att ni gör en "ren" formatering. Annars finns risk att fel ligger kvar.