Full version: Koordinatograf
MariaS
Hej.
Vi har just investerat i ett riktigt avvägningsinstrument, men vi saknar en koordinatograf, för att kunna föra över våra mått till en ritning. Är det ngn som har en och kan kopiera åt mig. eller vet ni var jag kan få tag i en?

Sitter med alla måtten och väntar otåligt.

MariaS
MariaS
Nu har jag fått tag i en koordinograf. Så nu vänder jag på steken istället. Är det ngn som behöver en kopia för kartering? Nu har jag en.

MariaS
fruberglund
Vad är det för nåt? Har varit ut och kollat på nätet men inte hittat nån riktig förklaring.
MariaS
Det är en typ av gradskiva som är graderad till 400 gon istället för 360 grader som man vanligast träffar på. Koordinatografen används för att kunna rita ut föremål på en karta efter att man har använt ett avvägningsinstrument, med just 400 gon. Mycket användbart när man mäter in exempelvis en trädgård som skall göras om. Det är som bekant alltid lättare om man har en bra översikt på vad som finns, vad som ska bort och vad som behöver läggas till, om det finns på en bit papper där man kan rita och sudda som man vill.

MariaS
fruberglund
Jaha, tack då vet jag men jag tror inte jag behöver nåt sånt smile.gif

Jag gör bara lite småförändringar och påtar i rabatterna än så länge men behöver jag nån så vet jag vart jag ska vända mig wub.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon