Full version: Tillbax
tomas99
Hej jag gör en comback, och vill tala om att jag tycker att våran folkvalda regering är värda en blomma för att dom värnar om miljön och höjer fordonsskatten, nu får vi hoppas att dom fortsätter på den inslagna vägen och ser till att vi får vägtullar och 30km hastighet i Stocholms centrum.

Mvh tomas.
Malvia
Jag hoppas att du skämtar! wub.gif
Caprice
mad.gif

Caprice
Betty
Se där, nu dök gubben i lådan upp igen, rena trolleriet! Men inget att bry sig om Malvia och Caprice... rolleyes.gif
Fialotta
Ha, ha...skämtare där, nu hördes de
att du va ironisk laugh.gif tongue.gif laugh.gif

God Jul på dig tongue.gif
evelina
CITAT (Betty @ 20-12-2004, 13:59)
Se där, nu dök gubben i lådan upp igen, rena trolleriet! Men inget att bry sig om Malvia och Caprice... rolleyes.gif

Håller med!!! rolleyes.gif
Gossen Ruda
Instämmer, mata inte trollen.
Copycat
Hejsan! Självklart att det skall vara 30 i innerstan, är det inte det redan? Jag trodde inte ens att det var möjligt att ta sig fram fortare än så i innerstan. Att resten sedan var ett skämt, javisst, självklart tongue.gif
tomas99
KÄRA odlingsforum, jag läser med FÖRVÅNING att det är dåligt med miljövänner på forumet, men det är tur att våran folkvalda regering är miljövänlig. Jag vill passa på att önska alla på forumet en riktig god jul.

Mvh tomas.
Posse
CITAT (tomas99 @ 21-12-2004, 07:31)
Jag vill passa på att önska alla på forumet en riktig god jul.

Mvh tomas.

Tack detsamma! smile.gif
_underground_
CITAT (tomas99 @ 20-12-2004, 13:07)
Hej jag gör en comback, och vill tala om att jag tycker att våran folkvalda regering är värda en blomma för att dom värnar om miljön och höjer fordonsskatten, nu får vi hoppas att dom fortsätter på den inslagna vägen och ser till att vi får vägtullar och 30km hastighet i Stocholms centrum.

Mvh tomas.

Om jag nu utgår från att du är allvarlig så måste jag säga att jag håller helt med! Och jag blir faktiskt nästan lite arg på alla som inte verkar förstå att vi verkligen måste göra allt som bara går för att värna om miljön! Annars har vi nog inte så lång tid kvar på denna jorden!
Jag önskar att det i framtiden blir lag på att ha elbil.

Och jag skämtar INTE!
GoSatta
lag på att ha elbil? nej usch måste jag sälja min cyckel då?? wacko.gif
Caprice
CITAT (GoSatta @ 21-12-2004, 13:21)
lag på att ha elbil? nej usch måste jag sälja min cyckel då?? wacko.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Caprice
_underground_
CITAT (Caprice @ 21-12-2004, 13:26)
CITAT (GoSatta @ 21-12-2004, 13:21)
lag på att ha elbil?  nej usch måste jag sälja min cyckel då??  :wacko:

Caprice

hmm... men jag tror de flesta förstår hur jag menar...
Mia, zon 3
CITAT (_underground_ @ 21-12-2004, 13:14)

Tyvärr kan nog inte elbilar heller ses som ett hållbart alternativt. Vi måste se över vår energiförbrukning, även på elfronten. Fortfarande ökar elkonsumtionen här i landet, och importen av härligt skitig kolkrafts-el från Tyskland och Polen ökar i samma takt. Tycker väl inte om kärnkraft egentligen, men kolkraft är inte en bit bättre.

Heja på, alla ni som forskar om hållbarare alternativ!
lolo
Jag hejar också på alla som forskar kring att ta fram mer miljövänliga alternativ. Är liksom många andra kluven kring detta med kärnkraften. Den är ju väldigt farlig om något går fel i själva systemet, men känns ändå säker i Sverige och är ju också miljövänlig. Import av kol är ju helt vansinnig, dels kostar det och dels genererar den utsläpp. Jag förstår inte regeringens och miljöpartiets syn i denna fråga, då resultatet blir ökat koldioxidutsläpp. Industrin måste ju ha tillgång till billig el, annars går den under i Sverige. Dessutom... dessa skatter och pålagor kring elen och bränslet - inte klokt!!
Posse
CITAT (Mia @ zon 3,21-12-2004, 15:03)

Tyvärr kan nog inte elbilar heller ses som ett hållbart alternativt. Vi måste se över vår energiförbrukning, även på elfronten. Fortfarande ökar elkonsumtionen här i landet, och importen av härligt skitig kolkrafts-el från Tyskland och Polen ökar i samma takt. Tycker väl inte om kärnkraft egentligen, men kolkraft är inte en bit bättre.

Heja på, alla ni som forskar om hållbarare alternativ!

Jag instämmer i att "vi måste se över vår energiförbrukning, även på elfronten" och med "vi" syfter jag väl då på samhället som helhet.

Ska man tro på alla annonser om värmepumpar skulle Sverige kunna spara otroligt mycket elenergi om de styrande verkligen sågo till att så många som möjligt bytte till, eller åtminstone huvudsakligen ordnade, uppvärmning genom värmepumpar. smile.gif

Men orsaken till att det inte görs, och att man inte heller satsar allvarligt på elbilar, torde väl vara starka ekonomiska intressen. sad.gif
TeliaNet
CITAT (tomas99 @ 20-12-2004, 13:07)

Mvh tomas.

blomma? titta bara så de skötte egyptenavvisningen!
och varför ska de höja skatten på bilen?, man åker nog inte mindre för det.
sänk skatten på att åka kommunalt, det tjänar alla på.
Fenja

I morgon kommer han, så var snälla nu!! tongue.gif
God Jul!
Fenja
pejori

ät många pepparkakor
Caprice
Om jag nu utgår från att du är allvarlig så måste jag säga att jag håller helt med! Och jag blir faktiskt nästan lite arg på alla som inte verkar förstå att vi verkligen måste göra allt som bara går för att värna om miljön! Annars har vi nog inte så lång tid kvar på denna jorden!

Och jag skämtar INTE!

Jovisst håller jag med dej...
Men det är inte så lätt, rent praktiskt..

Det är lätt som "barn" att sitta i baksätet och muttra om att värna miljön...

Sedan blir man vuxen, det kommer kanske barn med i bilden som ska till dagis, skolan, tandläkaren, det ska storhandlas, åkas hit o dit..

Vi har TVÅ bilar, och det behövs.. Jag jobbar till sent på natten, bussarna har tom slutat gå...

DÄREMOT hejar jag med på alla som försöker få fram mer miljövänliga alternativ..!

Eldrivna bilar som drivs med solceler röstar jag på..!
Hus som värms med ved och / eller solcellsdrivna element..!

Oljan kommer förr eller senare att ta slut, då har vi inget val, det måste fram alternativ..!

Caprice
Fenja

God Jul till alla!
önskar
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon