Caprice
20-12-2004, 14:56
Visst är det väl trevligast att både ge och få egenhändigt gjorda klappar /presenter...?
Caprice
Du röstade inte själv Caprice... Jag valde 2:an fast jag har tid, har bara lite svårt med att komma mig för...
Röstade 1:an - men mängden skiftar... I år blir det bara en hemmagjord. En tavla, ros i blyerts (från egna trädgården...). Till lillebror, som ville ha något till hans och sambons varddagsrum - i bara blyerts och ingen färg
I alla tider när barnen var små gjorde vi egna julklappar. Vi började redan i september. Varje år hade ett eget tema. Ex.vis ljus i alla de former. Eller textiltryckta dukar när de var 3 och 5 år gamla. Huvudfotingar och annat tidstypiskt. Ursöta.
I år har jag i alla fall gjort några egna grejer. Svårast var Lovikka-vantar! Jag hittade garn när jag röjde ut efter mamma. 2 par vantar var även påbörjade. Alltså var det "bara" för mig att göra dem färdiga! 4 strumpstickor på en liten, liten tumme!!

Nåja, de värmer nog ändå. Och det är ju tanken som räknas.
kerstin z5-6
20-12-2004, 18:46
ja jag har gjort en del , mest målat , sen har jag köpt en del också
wolkenkrabber
20-12-2004, 18:51
jhag har gjort ett julkort, ett ljus o en julgrankua o så har jag bakat bröd jag ska ge bort
Åsa, mälardalen zon 2
20-12-2004, 19:21
Jag har tillverkat presenterna till de fyrbenta familjemedlemmarna:
kerstin z5-6
20-12-2004, 19:43
elleave
21-12-2004, 00:05
Brukar alltid bli något eget till någon. Nu har jag målat en gran i trä med hållare för julgransljus.
Caprice
21-12-2004, 01:14
Nu har jag med röstat... Det blev 2:an för mej med...
Caprice
Lite "sommarlikörer" och julgodis hamnar det i några paket....
Mvh
Fenja
Ville först ha ett alternativ med bara "JA"..inget mer.....men kom på att jag nästan varje år brukar ge bort ett par egenhändigt stickade vantar eller en mössa...i år bidde det en hemmasydd jättekudde....
Inte en enda egentillverkad julklapp på många år. Tidigare sysslade jag med näverslöjd, stickning, virkning och andra handarbeten så då fanns det alltid något "eget" att ge bort, men som sagt "det var förr det".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.