Full version: Impecta
pisanggoreng
Impectas nya katalog har kommit - tips till mellandagsgöra...
wolkenkrabber
min kom idag med smile.gif trevigt läsande
Sulawesii
Mmmm. Min med. Jag handlade på Impecta för ca en månad sen, men är väldigt sugen på att beställa igen.
Mest pga Ipomoea 'Sunrise Serenade'. Suck.... vad fin!
Ewa L
Och jag lovade mig själv att inte börja titta i den förrän jag gjort klart julstöket, dvs inte före juldagen! Det tror ni jag klarade? unsure.gif

Nej, det blev istället väldigt sent. sad.gif Men jag läste inte hela, jag har sparat lite till mellandagarna.
Fenja
*jag ska behärskamig, jag ska behärska mig*
Mvh
Fenja
Sollan
Har suttit med Rockdalas katalog....och väntar otåligt på Impectas!
Ewa L
CITAT (Fenja @ 21-12-2004, 10:54)
*jag ska behärskamig, jag ska behärska mig*

Ett tips: Sitt på händerna! tongue.gif

Fast, hur skall du då kunna julstöka. huh.gif unsure.gif

Nu vet jag: Låt någon i din omgivning ta hand om den. rolleyes.gif

För du menar väl inte ... att du har sådan självkontroll?? biggrin.gif laugh.gif
Caprice
Min kom igår... ska bli spännande... wub.gif

Caprice
Annki
Tusan också! Nu blir jag avundsjuk! Min har inte kommit ännu och jag har varit kund i såååå många år!! sad.gif Men jag brukar inte få den förrän i början av januari. Mobbning av 08:or?
Caprice
Jag bor i 08... sleep.gif biggrin.gif

Caprice
Fenja
Beställer ni från fler kataloger än Impectas också?
Mvh
Fenja
lolo
laugh.gif Ewa L, jag imponerades av din behärskning! Tänk att du kunde vänta ända tills kvällen! Fenja, fortsätt sitta på händerna! Bra tips från Ewa L där, förresten! biggrin.gif laugh.gif tongue.gif Fick min katalog igår och har varit JÄTTEDUKTIG tycker jag! Har inte öppnat katalogen än, bara tagit bort plasten... wub.gif rolleyes.gif
estet
Fick min med igår den 20:de!
Blev glatt överraskad när jag fiskade upp den ur brevlådan.
Kajsa
Låg och bläddra i Impecta katalogen till 02 inatt, hur ska man nu hålla sig lugn och inte falla för frestelser, brukar aldrig så Petunior men vilken läcker sort på baksidan rosa/vit fylld stor, den blev jag sugen på och en massa annat.
estet
CITAT (Kajsa @ 21-12-2004, 16:05)
Låg och bläddra i Impecta katalogen till 02 inatt, hur ska man nu hålla sig lugn och inte falla för frestelser,

Det är då min sambo brukar säga att det ryker, host, host!
*Vill ha, vill ha, planera, planera...* tongue.gif
kristerh
Fick min igår 20:e wub.gif nu får man bläddra igenom sommarens trädgårdstidningar i jakt på snygga plantor, kan tipsa om deras dahlior, köpte den höga sorten för ett par år sedan, underbara wub.gif
krister
ToT
jag har inte lika bra tålamod som ni andra tycks ha, har betat igenom min katalog nu...
dock hade min en liten säregen utforming...
vad har ni för växter på sidan 60 förresten?

rolleyes.gif
Betty
Sid 60:
9832 Moringa
3186 Myrrhis odorata
3062 Nepeta cataria
3342 Nepeta cataria 'Citriodara'
3346 Nicotiana rustica
3192 Nicotiana tabacum
3311 Nigella sativa
och 19 olika sorter Basilika.
Vad har du på din sida 60? huh.gif
Tesa
..var ju tvungen att leta upp varenda nyhet och kika......fast sånt har jag ju inte tid med... blink.gif

...och jag har samma som Betty på s.60....
pisanggoreng
Tur att där inte är bilder på alla växterna - då hade man fått beställa ännu mer... laugh.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Nu har jag förstått varför inte jag har fått någon katalog, jag glömde tydligen att skicka meddelande om adressändring till Impecta när jag flyttade. Nu har jag fått mail från impecta där de undrar vart jag bor, så nu har jag skickat ett mail med min nya adress så förhoppningsvis får jag katalogen snart jag med.

Hoppas jag hittar Runåbergs katalog när det är dags att beställa (är osäker på vart jag lagt den) för man brukar ju inte få en ny katalog från Runåbergs varje år och jag brukar beställa det mesta i grönsaksväg därifrån.
pisanggoreng
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,22-12-2004, 10:50)
Hoppas jag hittar Runåbergs katalog när det är dags att beställa (är osäker på vart jag lagt den) för man brukar ju inte få en ny katalog från Runåbergs varje år och jag brukar beställa det mesta i grönsaksväg därifrån.

Från Runåbergs kan man få en ny katalog om man förlagt den gamla smile.gif
Sollan
Inte kom Impecta katalogen idag heller..... sad.gif
Kattgräs
...mmm...
...den kom häromdagen...
Nu har jag bläddrat igenom den, och OJ vilka planer jag har för nästa säsong!
Men som vanligt blir det väl till att stryka hälften och hälften igen. SÅ gott om plats har jag inte, barnen måste ju få ha gräsmatta att leka på också. biggrin.gif
Sollan
CITAT (Kattgräs @ 22-12-2004, 16:59)
...mmm...
...den kom häromdagen...
Nu har jag bläddrat igenom den, och OJ vilka planer jag har för nästa säsong!
Men som vanligt blir det väl till att stryka hälften och hälften igen. SÅ gott om plats har jag inte, barnen måste ju få ha gräsmatta att leka på också. biggrin.gif

Buhu...
Finns det ingen gräsplätt hos grannen som ungarna kan leka på? rolleyes.gif
Kattgräs
Nja, visst har grannarna lite gräs, men jag vill ju att barnen ska kunna leka här också. smile.gif

Fast en ny rabatt måste jag nog fixa till.
Pallkragemodellen verkar inte helt fel.
zaaritha
Impectakatalogen är alltid intressant!
Men-- har faktiskt redan köpt en hel del av sortimentet billigt på
Tradera!
Hoppas nu bara att fröna vill gro, våren-05!!!
humla
Har också fått katalogen, men tycker den är rätt tråkig och seg att läsa i. Och krånglig att hitta i, står ju i konstig ordning wacko.gif , kan inte latin.

Kan inte ni ge lite tips om vad som kan vara kul att prova? T.ex. något ni beställde förra året, som blev fint i år. Eller tips på någon nyhet som kan vara värd att testa?

Kommer nog inte läsa igenom den, bara slå upp lite ur registret! rolleyes.gif
jendah
Fick min idag... har inte öppnat den än smile.gif
Ska göra det när jag går och lägger mig i kväll smile.gif
ToT
Aha...
kanske min katalog var ett måndagsexemplar för jag har sidorna 1-58, sen kommer sida 75-90, efter sidan 90 kommer sida 75 åter och vidare framåt igen...
så jag har inte sid 59-74.
Är det nåt man borde ha från dom sidorna så får ni tipsa mig! biggrin.gif
Kajsa
Ring om en ny katalog, det är väl klart du får en ny.

HUMLA, inte lätt att föreslå sorter det finns 2000, men pelargoner lyckas man alltid med " Summertime Lilac " sådde jag förra sommaren lila hängp. Och sorten Venus är fin. Annat som gått bra och inte är svårt är tobaksplantor, pénse, tagetes, solrosor, luktärter, zinnia titta på den gröna " Green Apple" och titta på den läckra petunian på baksidan, ska jag ha eller vallmon Danish Flag ska jag ha i grönsakslandet, vilken blomma. Så testar jag alltid nya pumpor, störbönor, och andra grönsaker varje år här finns så mycket. Perenner är lite svårare men det är bara att testa, en fröpåse är billigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon