|
pisanggoreng
20-12-2004, 16:40
Impectas nya katalog har kommit - tips till mellandagsgöra...
wolkenkrabber
20-12-2004, 16:41
min kom idag med  trevigt läsande
Sulawesii
20-12-2004, 17:47
Mmmm. Min med. Jag handlade på Impecta för ca en månad sen, men är väldigt sugen på att beställa igen. Mest pga Ipomoea 'Sunrise Serenade'. Suck.... vad fin!
Och jag lovade mig själv att inte börja titta i den förrän jag gjort klart julstöket, dvs inte före juldagen! Det tror ni jag klarade? Nej, det blev istället väldigt sent.  Men jag läste inte hela, jag har sparat lite till mellandagarna.
*jag ska behärskamig, jag ska behärska mig* Mvh Fenja
Har suttit med Rockdalas katalog....och väntar otåligt på Impectas!
CITAT (Fenja @ 21-12-2004, 10:54) *jag ska behärskamig, jag ska behärska mig* Ett tips: Sitt på händerna! Fast, hur skall du då kunna julstöka. Nu vet jag: Låt någon i din omgivning ta hand om den. För du menar väl inte ... att du har sådan självkontroll??
Caprice
21-12-2004, 13:06
Min kom igår... ska bli spännande... Caprice
Tusan också! Nu blir jag avundsjuk! Min har inte kommit ännu och jag har varit kund i såååå många år!!  Men jag brukar inte få den förrän i början av januari. Mobbning av 08:or?
Caprice
21-12-2004, 13:27
Jag bor i 08... Caprice
Beställer ni från fler kataloger än Impectas också? Mvh Fenja
Fick min med igår den 20:de! Blev glatt överraskad när jag fiskade upp den ur brevlådan.
Låg och bläddra i Impecta katalogen till 02 inatt, hur ska man nu hålla sig lugn och inte falla för frestelser, brukar aldrig så Petunior men vilken läcker sort på baksidan rosa/vit fylld stor, den blev jag sugen på och en massa annat.
CITAT (Kajsa @ 21-12-2004, 16:05) Låg och bläddra i Impecta katalogen till 02 inatt, hur ska man nu hålla sig lugn och inte falla för frestelser, Det är då min sambo brukar säga att det ryker, host, host! *Vill ha, vill ha, planera, planera...*
kristerh
21-12-2004, 16:08
Fick min igår 20:e  nu får man bläddra igenom sommarens trädgårdstidningar i jakt på snygga plantor, kan tipsa om deras dahlior, köpte den höga sorten för ett par år sedan, underbara krister
jag har inte lika bra tålamod som ni andra tycks ha, har betat igenom min katalog nu... dock hade min en liten säregen utforming... vad har ni för växter på sidan 60 förresten?
Sid 60: 9832 Moringa 3186 Myrrhis odorata 3062 Nepeta cataria 3342 Nepeta cataria 'Citriodara' 3346 Nicotiana rustica 3192 Nicotiana tabacum 3311 Nigella sativa och 19 olika sorter Basilika. Vad har du på din sida 60?
..var ju tvungen att leta upp varenda nyhet och kika......fast sånt har jag ju inte tid med... ...och jag har samma som Betty på s.60....
pisanggoreng
22-12-2004, 09:39
Tur att där inte är bilder på alla växterna - då hade man fått beställa ännu mer...
Åsa, mälardalen zon 2
22-12-2004, 10:50
Nu har jag förstått varför inte jag har fått någon katalog, jag glömde tydligen att skicka meddelande om adressändring till Impecta när jag flyttade. Nu har jag fått mail från impecta där de undrar vart jag bor, så nu har jag skickat ett mail med min nya adress så förhoppningsvis får jag katalogen snart jag med.
Hoppas jag hittar Runåbergs katalog när det är dags att beställa (är osäker på vart jag lagt den) för man brukar ju inte få en ny katalog från Runåbergs varje år och jag brukar beställa det mesta i grönsaksväg därifrån.
pisanggoreng
22-12-2004, 11:36
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,22-12-2004, 10:50) Hoppas jag hittar Runåbergs katalog när det är dags att beställa (är osäker på vart jag lagt den) för man brukar ju inte få en ny katalog från Runåbergs varje år och jag brukar beställa det mesta i grönsaksväg därifrån. Från Runåbergs kan man få en ny katalog om man förlagt den gamla
Inte kom Impecta katalogen idag heller.....
Kattgräs
22-12-2004, 16:59
...mmm... ...den kom häromdagen... Nu har jag bläddrat igenom den, och OJ vilka planer jag har för nästa säsong! Men som vanligt blir det väl till att stryka hälften och hälften igen. SÅ gott om plats har jag inte, barnen måste ju få ha gräsmatta att leka på också.
CITAT (Kattgräs @ 22-12-2004, 16:59) ...mmm... ...den kom häromdagen... Nu har jag bläddrat igenom den, och OJ vilka planer jag har för nästa säsong! Men som vanligt blir det väl till att stryka hälften och hälften igen. SÅ gott om plats har jag inte, barnen måste ju få ha gräsmatta att leka på också.  Buhu... Finns det ingen gräsplätt hos grannen som ungarna kan leka på?
Kattgräs
22-12-2004, 18:30
Nja, visst har grannarna lite gräs, men jag vill ju att barnen ska kunna leka här också. Fast en ny rabatt måste jag nog fixa till. Pallkragemodellen verkar inte helt fel.
zaaritha
22-12-2004, 19:48
Impectakatalogen är alltid intressant! Men-- har faktiskt redan köpt en hel del av sortimentet billigt på Tradera! Hoppas nu bara att fröna vill gro, våren-05!!!
Har också fått katalogen, men tycker den är rätt tråkig och seg att läsa i. Och krånglig att hitta i, står ju i konstig ordning  , kan inte latin. Kan inte ni ge lite tips om vad som kan vara kul att prova? T.ex. något ni beställde förra året, som blev fint i år. Eller tips på någon nyhet som kan vara värd att testa? Kommer nog inte läsa igenom den, bara slå upp lite ur registret!
Fick min idag... har inte öppnat den än Ska göra det när jag går och lägger mig i kväll
Aha... kanske min katalog var ett måndagsexemplar för jag har sidorna 1-58, sen kommer sida 75-90, efter sidan 90 kommer sida 75 åter och vidare framåt igen... så jag har inte sid 59-74. Är det nåt man borde ha från dom sidorna så får ni tipsa mig!
Ring om en ny katalog, det är väl klart du får en ny.
HUMLA, inte lätt att föreslå sorter det finns 2000, men pelargoner lyckas man alltid med " Summertime Lilac " sådde jag förra sommaren lila hängp. Och sorten Venus är fin. Annat som gått bra och inte är svårt är tobaksplantor, pénse, tagetes, solrosor, luktärter, zinnia titta på den gröna " Green Apple" och titta på den läckra petunian på baksidan, ska jag ha eller vallmon Danish Flag ska jag ha i grönsakslandet, vilken blomma. Så testar jag alltid nya pumpor, störbönor, och andra grönsaker varje år här finns så mycket. Perenner är lite svårare men det är bara att testa, en fröpåse är billigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|