Ni måste kolla in denna skönhet! Har haft den på skrivbordet nu i några månader.

Det tog ett tag innan jag hittade igen den för att se vad den hette, P. auritum.

(Jag har den på (data)skrivbordet inte in real life alltså.)
En riktig läckerbit, Estet! Grattis!
Mvh
Fenja
Ja, den är jättevacker och dessutom är både växten och bilden min.
Hälsn
tulle
Oups! Läste jag för fort igen alltså... trodde att det var en riktig krukväxt som Estet hade på stående på skrivbordet....
Mvh
Fenja
Tulle , va kul!
Så här länge har jag aldrig haft kvar samma på skrivbordet. Bild alltså!
Jag förstod att ägaren skulle nappa här, vi är ju de flesta på bägge forumen.
Grattis till en underbar pelargon!
är det så en vildpelargon ser ut
jag har frön
när ska jag så dom
Om du har tillgång till extra ljus kan du så dem nu annars så fort ljuset återvänder till fönstren!
Här kan du se flera vildpelargoner, de är ljuvliga.
Mvh
Fenja
oj de fannns ju hur många som helst
nå de får bli en överaskning den dagen mina frön kommer upp ur jorden
jag väntar nog tess ljuset kommit åter
De vilda är min favorittyp av pelargon. Kanske för att de inte är så "traditionella" i sina former och växtsätt?
Åh, herregud - *dräglar* oxå! Den här pellisen väcker verkligen habegäret!! Oldwolfie - Gunvor har sått den gula vilden hon fick av mig för någon/några vecka sedan och den är redan uppe!
zaaritha
26-12-2004, 20:32
Finns den på Wexthuset?
Zaaritha, tänker du på den på bilden? Tyvärr inte som stickling men jag såg att Wexthuset hade frön. Kostade 75:- (host).
Edit: P. Auritum "black" kostar 90:-, det var den mörkt purpufärgade som kostade 75:-.
Ingrid på Västkusten
30-12-2004, 12:59
Pelargoner de vilda då är riktiga snåljåpar på att sätta frön så de är dyra.
Man kan försöka köpa dirket ifårn Sydafrika ifårn t ex Silverhill seeds eller Penrock seeds, de sistnämnda är snuskigt dyyyra.....
Oj och jag som gav bort en hel kruka med fröplantor :-))
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 30-12-2004, 12:59)
Pelargoner de vilda då är riktiga snåljåpar på att sätta frön så de är dyra.
Man kan försöka köpa dirket ifårn Sydafrika ifårn t ex Silverhill seeds eller Penrock seeds, de sistnämnda är snuskigt dyyyra.....
Eller så kan man byta sticklingar med varann!
Ingrid på Västkusten
03-01-2005, 07:20
Hmm med tanke på hur växtsättet är så är sticklingar lite svårt :-) annars hade den nog varit mkt mera spridd. Det kan gå med bladsticklingar.....fast jag ahr aldrig testat själv.
Tänkte på sticklingar av mer "vanliga" vildpelargoner än just denna raritet. Har sticklingsförökat P. Peltatum med framgång i höstas och de klarar övervintringen än så länge.
Christoffer
06-01-2005, 17:48
Wow! Och jag som aldrig har gillat pelargoner.
Där fick jag mig en tanskeställare. Det FINNS skönheter trots
allt inom detta släkte!!!
Den ligger kvar än på skrivbordet din fina bild, Tulle!
Linda i Kareby
10-03-2005, 09:21
Har sått den och den har redan börjat titta upp efter en vecka! Lite kokande vatten över fröna låt sta två-tre dygn i en kopp och vips så gror de så snällt så.....
Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.