Full version: Gymnastikprogram..?
pisanggoreng
Hej,

Ni tycks ju vara fulla av länkar till allsköns härligheter, så nu undrar jag om någon känner till någon slags program som säger till en när man suttit för länge framför datorn och erbjuder någon slags gymnastiska övningar. Jag har sett det någonstans, men har glömt var.

Tack.
Caprice
Vad sägs om DEN HÄR...?

Caprice
pisanggoreng
Nja, en bra början, men ändå inte riktigt vad jag letar efter. Jag skulle önska att datorn varannan timme eller så gav ifrån sig ett litet ljud och upplyste att det var dags för gymastik och sen ledde en genom ett kort pass. Den länken du gav kommer jag dessvärre inte att öppna mer än ett par gånger innan jag tröttnar... Men tack ändå.
Caprice
Du menar ett program som funkar så att varannan timme släcks skärmen, det hoppar ut en elak gymnastiklärare ur skärmen med en visselpipa, drar undan stolen så du ramlar av den, drar upp dej och tvingar dej att göra lite övningar...?

Ska se om jag hittar något sådant program... laugh.gif laugh.gif

Caprice
pisanggoreng
laugh.gif biggrin.gif Faktiskt har jag en gång sett ett liknande program - dock drogs inte stolen bort...! Men det poppade upp en liten störig gymastiklärarinna som tvingade till övningar...

Dessvärre är det nog något sådant som vill till... smile.gif
Fenja
Fy så hemskt! tongue.gif
Mvh
Fenja
pisanggoreng
CITAT (Fenja @ 21-12-2004, 15:26)
Fy så hemskt! tongue.gif
Mvh
Fenja

Ja... Men ack så nödvändigt, tror jag... wink.gif
Fenja
Du får ta micropauser och sträcka på dig, vifta lite med armarna och så, så att du inte stelnar! Skaffa en vovve att promenera med!
Mvh
Fenja
renate
Eller tar en promenad mellan datapassen,då får du frisk luft samtidigt.Det skada inte.
Sollan
Sätt äggklockan. smile.gif
pisanggoreng
Vovvar och promenader tar alldeles för lång tid, tyvärr.
Och äggklockan... problemet med den typen är att det aldrig blir av...

Får leta vidare... unsure.gif
Milex
Vi har ett sånt program på jobbet. Det heter just Micropaus. Gympalärarn poppar fram efter ett visst intervall som man kan reglera själv.

Problemet är att man kan stänga av det ohmy.gif
Inga från Närke
CITAT (pisanggoreng @ 21-12-2004, 13:32)
Hej,
Ni tycks ju vara fulla av länkar till allsköns härligheter
Tack.

Här finns ett program man kan köpa men 1 st kostade 500:- men om det går att få som popupp vet jag inte. /Inga

http://www.microbreak.nu/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon