Magnolia
Usch usch...

För tillfället har jag MASSOR att göra och jag har stressat upp mig själv alldeles för mycket genom att oroa mig för att inte hinna . Dessutom har jag ett orosmoment som hänger över mig som ett svart moln - förhoppningsvis får det sin upplösning tidigt imorgon, men just verkar det omöjligt att koppla bort tankarna kring det, fastän jag inte kan göra särskilt mycket åt det.

Hur gör ni för att varva ner och bara STRUNTA i stressen? Jag behöver tips för just nu bankar mitt hjärta fastän jag bara sitter framför datorn.
ah56
Andas lugnt. Strukturera upp det som måste göras. Stryk allt onödigt. Be om hjälp. Ta en sak i taget.
LenaTuring
Brukar tänka: Vad händer om jag inte gör det och det och det...........Nej just det, inte särskilt mycket! Det brukar gå alldeles utmärkt ändå.

Risken ligger i att fastna i den egenhändigt uppskruvade planeringen, kraven lägger man på sig själv, oftast helt i onödan.

Julen kommer ändå, utan den där egeninlagda sillen o s v.
lotta_
För att hinna "landa" till julafton så har jag tagit semester idag och i morgon. Nu ska jag i lugn och ro fixa det sista med julmaten och julklapparna. Det känns jätteskönt och om jag ändå inte hinner allt så går världen inte under för det.
Ewa smålänska höglandet
CITAT (LenaTuring @ 22-12-2004, 09:27)
Julen kommer ändå, utan den där egeninlagda sillen o s v.

Som sagt, det blir jul ändå

/Ewa zon 4-5
Hannele
Om det handlar om julen, så är vi ute i god tid,
eftersom 23:e är vanlig vardag och arbetsdag för många, så kan man inte lämna allt i sista minuten. Jag har alltför ofta varit helt slut på julafton, bara velat sova. Hur roligt är det? När man egentligen ska umgås med sina barn och sina kära och ha det mysig och göra baar det som är roligt.
Jul är skönt, för då kan man bar ta det lugnt, umgås och maten finns färdig i kylskåpet några dagar. sleep.gif

Vad är man stressar? Äter gör de flesta andra dagar också?
Mamma Scan gör fina köttbullar, har provsmakat färdigkokt skinka i affären, mycket god.
Juldoft får man, om man stoppar köpepepparkakor i varm ugn några minuter.
Yin o Yang
Försök att intala dig att det inte blir bättre tongue.gif eller går fortare sleep.gif om du stressar. Om jag har väldigt mycket som faktiskt MÅSTE göras, brukar jag göra en lista och sedan bara njuta av att stryka allt eftersom det blir gjort smile.gif. När sista grejen stryks känner jag mig oerhört nöjd med att jag faktiskt hann och utan att jäkta ihjäl mig biggrin.gif . Dessutom blir det ofta t o m lite tid över rolleyes.gif
Magnolia
Tack för tipsen! Min stress handlar faktiskt inte om julen (jag firar borta) men era råd fungerar ändå. Jag ska skriva en lista och fokusera på den!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon