Caprice
Vad sägs om det HÄR...?

Caprice
Betty
Jag tycker att det är helt fel att ge bort djur som julklapp eller födelsedagspresent. Att skaffa djur ska vara ordentligt genomtänkt av den blivande ägaren.
Caprice
Håller helt med dej, Betty..!
Vansinnigt..!!

Tänker direkt på stackars sommarkatter... sad.gif mad.gif

Jag menade ATT skaffa en egen gris... Köpa själv alltså.. smile.gif

Undrar vad min katter skulle säga om det kom en gris i huset... huh.gif laugh.gif

Caprice
Betty
Jag skulle inte kunna tänka mig att ha en gris som husdjur! Grisar mår inte bra om de inte får böka står det i artikeln. Jag står helst för "bökandet" i trädgården alldeles själv! rolleyes.gif Min lilla trädgård är inte stor nog för både mig, mina rabatter och en gris! laugh.gif
Caprice
Hujedamej, inte skulle de få böka i mina rabatter... ohmy.gif

Tacka vetja katter... biggrin.gif

Caprice
pejori
skulle mycket väl kunna tänka mej en gris.. wub.gif wub.gif
men inte om man bor i stan smile.gif smile.gif
zaaritha
Ja--som i tidigare tråd; minigris i hemmet, går väl bra!?
Virgo
Grisar ska honungsgriljeras nu! Om inte så ska de springa omkring i det fria ute på landet!
Caprice
Virgo...

Försök nu inte att få igång någon nu.... tongue.gif

Caprice
zaaritha
Och--varför ej ha minigris som husdjur???????????????????
fruberglund
Nu måste jag lägga mig i smile.gif

Jag håller fullständigt med, man ska aldrig ge bort något djur i julklapp och det är Eva (uppfödaren) väldigt noga med!!!

Hon säljer aldrig en gris utan att först ha pratat med den som ska ha den så att de är medvetna om vad det är de köper. Hon är enligt min mening en väldigt seriös uppfödare. Min man var lite tveksam till att skaffa Tojje först och hon var väldigt noga med att vi skulle vara överens om att skaffa honom (det krävdes lite övertalning).

Tidningarna kan ju alltid vrida till saker och ting så det inte alls låter som man sagt, det vet vi väl alla hur media är wacko.gif

I övrigt när det gäller bökning så visst ska grisarna ha tillgång till bökplats men det är inte alla grisar som bökar, Tindra är ett levande exempel på det. Hon har en stor utegård där hon är ute året om (hon är inne på kvällarna när vi är hemma) och hon har aldrig bökat sönder varken där eller i trädgården.

Det finns visst två sätt. Vissa grisar äter gräset uppifrån och behöver då inte böka medans vissa grisar gillar rötterna bäst och då bökar upp hela gräsmattan, vilken sort Tojje är återstår att se smile.gif

Personligen tycker jag inte man ska ha gris om man bor i lägenhet utan jag tycker grisar ska ha en utegård de kan vara i, vi ska ju inte förmänskliga dem för mycket, det är min personliga åsikt.

Och till sist...grisen gör ALDRIG något den inte själv vill, det har jag lärt mig. Allt sker på grisens villkor (även fast man kan muta den med godis, det funkar nästan jämt) och det ska man vara medveten om ifall man skaffar gris laugh.gif laugh.gif laugh.gif
zaaritha
Grisen låter som en tax!!!!
Lika envisa, lika kloka, lika goá sällskapsdjur!!!
Fenja
Jag är nog beredd att hålla med Virgo jag... grisar gör sig bäst i magen eller i ladugården och markerna runt denna. Jag HAR träffat flera olika "minigrisar" och inte är det något jag skulle släppa inomhus.
Mvh
Fenja
Smekajsa
Jag har min egen lilla Nasse Lasse

gosegrisen Smén
fruberglund
CITAT (Fenja @ 23-12-2004, 01:57)
Jag är nog beredd att hålla med Virgo jag... grisar gör sig bäst i magen eller i ladugården och markerna runt denna. Jag HAR träffat flera olika "minigrisar" och inte är det något jag skulle släppa inomhus.
Mvh
Fenja

Nä, smaken är ju som baken....delad.

Personligen skulle inte jag släppa in en skitig hund i vårt hus, grisar är betydligt renare enligt min erfarenhet ( i alla fall våra) rolleyes.gif

Och så har du ju inte träffat våra "minigrisar"... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
zaaritha
Grisar ÄR renliga djur!
Varför är hundar "skitiga"?
Alltnog, grisar i stia, skiter o pissar i ett hörn, om de har möjlighet!
I dessa vidriga storstallar, ja--de får ju kämpa för sitt liv
och kan ej leva som "naturliga" grisar!
Och--"skitiga hundar" ????????
Fenja
CITAT (fruberglund @ 23-12-2004, 23:21)
Och så har du ju inte träffat våra "minigrisar"... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Är rädd att det inte skulle förändra så mycket... de är lika lite husdjur som höns, getter, falabellaponnyer och annat! rolleyes.gif
Men så länge du behåller dem hos dig så må du njuta i frid. Jag ska nu ta och njuta min nasse på en hårdbrödbit under ett lager senap.
God Jul!
Fenja
zaaritha
Jisses--du verkar då inte vara djurvän!???
Fenja
Nä... jag har åtta katter, två hundar, två kaniner och ett akvarie bara för att jag tycker så innerligt illa om dem! laugh.gif rolleyes.gif
God Jul
Fenja
zaaritha
Jisses! Ber om ursäkt!!
Sorry!!!
Fenja
Inget att be om ursäkt för! smile.gif
Mvh
Fenja
zaaritha
Tack för det!
Fenja
Zaaritha, vet du om att du är EXAKT 11 år äldre än jag? Lite kul! biggrin.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon