Nu måste jag lägga mig i

Jag håller fullständigt med, man ska aldrig ge bort något djur i julklapp och det är Eva (uppfödaren) väldigt noga med!!!
Hon säljer aldrig en gris utan att först ha pratat med den som ska ha den så att de är medvetna om vad det är de köper. Hon är enligt min mening en väldigt seriös uppfödare. Min man var lite tveksam till att skaffa Tojje först och hon var väldigt noga med att vi skulle vara överens om att skaffa honom (det krävdes lite övertalning).
Tidningarna kan ju alltid vrida till saker och ting så det inte alls låter som man sagt, det vet vi väl alla hur media är
I övrigt när det gäller bökning så visst ska grisarna ha tillgång till bökplats men det är inte alla grisar som bökar, Tindra är ett levande exempel på det. Hon har en stor utegård där hon är ute året om (hon är inne på kvällarna när vi är hemma) och hon har aldrig bökat sönder varken där eller i trädgården.
Det finns visst två sätt. Vissa grisar äter gräset uppifrån och behöver då inte böka medans vissa grisar gillar rötterna bäst och då bökar upp hela gräsmattan, vilken sort Tojje är återstår att se

Personligen tycker jag inte man ska ha gris om man bor i lägenhet utan jag tycker grisar ska ha en utegård de kan vara i, vi ska ju inte förmänskliga dem för mycket, det är min personliga åsikt.
Och till sist...grisen gör ALDRIG något den inte själv vill, det har jag lärt mig. Allt sker på grisens villkor (även fast man kan muta den med godis, det funkar nästan jämt) och det ska man vara medveten om ifall man skaffar gris