Caprice
Av den här, eller hur...?

Finns hos Impecta, Petunia F1 ‘Pirouette Soft Red and White'

Tror jag ska så lite såna...

Caprice
Kajsa
Den har jag beställt idag, och en massa annat. Kunde inte motstå den där Petunian, vad fin biggrin.gif
cinis74
Jag hade en liknanade i fjol. Jättefin, rekomenderas varmt!! wub.gif
Eva i Skåne
Sådana petunior hade jag också i somras. Underbara wub.gif

Jag sådde i mitten av februari. De behöver tid. Och glöm inte att toppa plantorna flera gånger.
Kattgräs
CITAT (Eva i Skåne @ 27-12-2004, 14:49)
Sådana petunior hade jag också i somras. Underbara wub.gif

Jag sådde i mitten av februari. De behöver tid. Och glöm inte att toppa plantorna flera gånger.

Ojdå! Så lång tid? Har aldrig sått petunia förut, brukar köpa dem som små.
Det här betyder att det är dags att börja bestämma sig (= begränsa sig) och göra en beställning snart! rolleyes.gif tongue.gif
Kajsa
Oj Eva ska man så så tidigt, från mitten av feb, minns du när dom tittade upp och blev lite stadigare? Det här med frö är en hel vetenskap. biggrin.gif Har aldrig testat Petunior har inte varit någon favorit, men denna fyllda var oemotståndlig.
Fialotta
CITAT (Caprice @ 22-12-2004, 13:39)
Av den här, eller hur...?

Finns hos Impecta, Petunia F1 ‘Pirouette Soft Red and White'

Tror jag ska så lite såna...

Caprice

Åhh...dom har jag inte provat...så underbart
maffiga...såna måste jag bara ha i alla mina lådor i sommar

Tack för tipset smile.gif
Ewa L
Dubbla Petunior tillhör mina få "måsten" när det gäller 1-åringar. Sår alltid tidigt och lyckas jättebra med dem!! Kanske inte låter så särskilt fantastiskt, men jag har lyckats misslyckas med åtskilliga andra. tongue.gif
Brukar så de som är blandade färger och blir lika lycklig och överraskad varje gång, men i år kommer jag dessutom att så den här sorten. Lite lättare att göra kompositioner.
humla
Den är jättefin! smile.gif

Uppskattas den av löss, eller är den problemfri vid normala förhållanden?
Eva i Skåne
Jag har bara sått dem ett år (ännu smile.gif ) men jag hade inga problem med ohyra på dem, trots att så många andra sorter invaderades i somras.

Jag minns inte hur snabbt de grodde, men nån form av extrabelysning behövs när man sår så tidigt.
På påsen tror jag det stod såtid - mars, men det var Ewa L som rådde mig att så tidigare och det var helt rätt. Då var de stora och fina när det var dags för utplantering.
Jag sådde en annan sort en månad senare och de var små vid utplanteringen och tog onödigt lång tid innan de började blomma.

Vartenda ett av mina frön grodde, så jag hade gott om plantor att dela med mig av biggrin.gif och
de som fick plantor planerar också egen sådd i år, så de blir lätt favoriter wub.gif
zaaritha
Köpte plantor av en person på Tradera i våras--de blev verkligen fina!
Lila-vita och Röd-vita, satte dem i urnor o de blommade fr juni-sept.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon